Kerst diner 2013

Kerstavond eten we bij de kerk van mijn vriend (dan koken de Indo’s een heleboel lekker eten), Eerste Kerstdag eten we bij zijn opa en dan gaan we gourmetten. Tweede Kerstdag weet ik het nog niet.

Haha, hier wil ik echt nog niet 3 weken ervoor over na hoeven denken! Gelukkig ook weinig eisen van alle kanten hierin, als we maar bij elkaar zijn.

Kerstavond ga ik denk ik met mijn moeder en zusjes koken, mijn vader heeft dan een optreden, dus dan gaan we lekker met z’n viertjes eten, ik weet nog niet wat (:
Eerste Kerstdag ga ik met mijn vriend, zijn ouders, broer en oma uit eten.
En Tweede Kerstdag ben ik bij mijn opa en oma, en daar komt de rest van de familie dan ook. Waarschijnlijk gaan we dan ook uit eten!

Oeh! Wil je het recept delen van het nagerecht?

http://www.hertogijs.nl/ijsrecepten/18732168/homemade-chocoladebakjes-met-karamelijs-/
Ze hebben sowieso leuke recepten op die site van Hertog ijs!

Deze ziet er lekker uit :grinning:

Ik ga dit jaar dit dessert maken. Ziet er super leuk uit en is gezond + lekker!

Ingrediënten
2 sinaasappels
Vers fruit, zoals kiwi, appel nectarine, framboos, aardbei etc.
Verse blaadjes munt, fijn gehakt
3 eetl water
1 eetl suiker

Bereiding
Snijd de sinaasappels dwars door midden. Snijd het vruchtvlees er uit. Was de rest van het verse fruit en snijd in blokjes. Roer het water met suiker los totdat de suiker is opgelost. Schep het verse fruit (inclusief het vruchtvlees van de sinaasappel) door elkaar in een grote kom. Voeg het suikerwater en de verse munt toe en roer goed door elkaar. Verdeel dan alles over de halve sinaasappelparten.

http://www.leukerecepten.nl/images/stories/fruitbakje_in_sinaasappelschil.jpg

xsusie93: ziet er super leuk en lekker uit :grinning:

Ik eet waarschijnlijk samen met mijn vriend op kerstavond en ik wilde allerlei kleine hapjes doen, al onze lievelingsdingen. Idee is om echt gewoon 2 uur lekker aan tafel te kunnen zitten en langzaam aan te eten.

Ik ben nog ideetjes aan het verzamelen maar weet dat ik in ieder geval pumpkin pie wil maken want daar zeurt mn vriend al weken om :stuck_out_tongue:

Heeft iemand een idee voor van die ‘afzakkertjes’ tussen de gerechtjes door? Ik heb wel eens een soort van bolletje limoenijs gegeten in een restaurant, tussen een gang door, zodat je eten dan weer een beetje zakt.

Dat is toch spoom Solarta? Volgens mij heb je niet veel meer van die ‘afzakkertjes’ wel echt een leuk idee! misschien kun je ook wat koude hapjes neerzetten zodat je dat langzaam kan eten.

Ja precies! dankje, ik had geen idee hoe dat heet :slightly_smiling_face:

Basically wil ik dus de avond vullen met ‘apetizers’

geen idee is nog een verrasing
leuke tip als hapje:
mini worstenbroodjes! supermakkelijk met bladerdeeg, tv- worstjes (zwamworstjes)
op internet vind je tal van makkelijke recepten

Weet iemand iets lekkers voor een voorgerecht?

• Verschillende soorten amuses
  • Soep met Kerststerren van bladerdeeg
  • zalm en/of tonijntartaar
  • Carpaccio (kan ook als lolly met een soepstengel of op andere manieren!)

Kijk bijv eens op www.culy.nl, www.ah.nl, en www.kerstrecepten.net

:upside_down_face:

Dankje! zal even goed kijken (:

Dat ziet er echt superleuk en lekker uit! Ga ik misschien ook wel doen. Dankjewel! :slightly_smiling_face:

Wij gaan meestal met familie gourmetten (:

Komend weekend ga ik naar mijn opa en oma en mijn oma maakt altijd een uitgebreid Hollands feestmaal. Met draadjesvlees, kip, boontjes, aardappeltjes, gestoofde peertjes et.

Kerstavond gaat mijn vriend koken, want ik moet zelf die dag werken en komt waarschijnlijk laat thuis. Misschien blijft zijn moeder ook eten, want hij gaat het haar op stap. Hij heeft een ding wat hij ontzettend goed kan maken en is ham/rollade en dat maakt hij meestal op dit soort speciale momenten. Hij doet er wel altijd iets anders mee, ene keer met mosterdsaus andere keer een andere marinade… gewoon met aardappeltjes en groente.

Eerste Kerstdag zitten wij ‘onverwacht’ alleen samen, dus ik denk dat we dan gaan gourmetten met zijn tweeën in onze onesies :'D

Tweede Kerstdag gaan we ook gourmetten maar dan met de hele schoonfamilie bij mijn schoonmoeder thuis.

Ik zit wel na te denken om eerst kerstdag iets anders te gaan doen. Maar ik weet niet wat. Ik heb zelf geen zin om heel lang in de keuken te staan, want ik kook al elke dag voor mijj vriend :stuck_out_tongue: Met Kerst is het juist zo leuk dat ik het dan niet hoef. En uit eten trekt me ook heel erg, maar deze Kerst doen we toch echt op budget. Blijft gourmetten toch het beste.

Gourmetten in jullie onesie klinkt als een perfect etentje :grin: