Kerst diner 2013

Koken jullie meestal met Kerst en zo ja wat maken jullie? Ik kon niet echt een gerelateerd topic hiervoor vinden, als deze er wel is, mijn excuses!

Wat handige linkjes voor ideeën:

http://www.kerstrecepten.net

Ik ga deze kerst voor het eerst koken voor de familie. Ik ga samen met m’n vriend een gevulde kip maken uit een kookboek dat ik heb. Voor de rest weten we het nog niet. Misschien een New York brownie whiskey cake als dessert!

Ik ga dit jaar 3 dagen achter elkaar gourmetten, 1 x oké. Maar drie keer, bleh

eigenlijk de laatste keer dat ik met kerst gekookt had is volgens mij al weer 3 jaar geleden.
hadden toen wel 2 dagen in de keuken gestaan om een 7 gangen menu te maken, en we maakten toen wel echt alles zelf,tot de tapenades en kruidenboter aan toe, en allemaal wat aparte gerechtjes. maar ik weet niet meer wat we precies gemaakt hadden haha.
dit jaar hoef ik weer niet te koken. want kerstavond gaan we uiteten, en 1e kerstdag gaan we naar oma, en die zal wel chinees bestellen (doet ze elk jaar) en s’avonds bij me schoonfamilie eten, maar omdat we dus eerst naar oma gaan kunnen we niet mee helpen in de keuken. en 2e kerstdag wordt gourmetten bij me andere oma.

Ik moet dit jaar een dessert maken, iemand nog leuke ideeen?

Ik maak altijd chocolademouse en dan doe ik dan op een bord met cacoapoeder in de vorm van een ster er over heen. niet mega origineel. Maar het is het lekkerste wat bestaat. Beter dan die winkelmousjes :cold_sweat:

Eerste kerstdag gaan we in ieder geval gourmetten bij oma. Ik ga dan wel een toetje maken: zelfgemaakt rolcake met witte chocolade en mascarpone. Andere dag weet ik nog niet :slightly_smiling_face:

Bij ons doen we trouwens vaak iedereen een gang.
Bij mn paps doet hij voorgerecht, ik na, zus doet voor en mn broertje maakt soep. En dan komt er dus familie eten

En bij mn moeder neemt iedereen hapjes mee en doet zij t hoofdgerecht

Ik wil een 3 gangen menu maken voor deze kerst. Iemand nog tips voor lekkere en ‘kerstige’ recepten?

Op kerstavond ga ik uit eten met mijn vriend,
1e kerstdag eten we bij mijn vriend thuis, dan gaan we gourmetten. wij maken een toetje: chocobrownie met bol vanille en een bol aardbeienijs en dan nog een sausje er over heen of cacao. Niet origineel maar wel lekker!

2e kerstdag maken we bij mij thuis allemaal tapas. We moeten alleen nog verzinnen wat, denk allemaal niet te moeilijke dingetjes. Minipannekoekjes, gevulde wraps, sausjes, tortilla’s, vis en vlees, groentespiesjes, we verzinnen iets met zn allen en iedereen doet wat!

@ Gray Wolf, hoezo vier je geen kerst dan? :astonished:

Wij vieren het met de familie, en ik ga het dessert maken. Ik ben van plan om allemaal kleine glaasjes te doen met ijs of iets anders er in. Iemand nog tips?

Ik vind het heerlijk maar ik kan me voorstellen dat 3x erg veel is. Misschien kun je het voor jezelf wat afwisselend houden, door iedere dag wat anders te pakken. Mijn schoonouders hadden vorig jaar veel over waardoor we ook nog een keer gingen gourmetten, en ze hadden pannenkoekenmix aangemaakt. Ik heb toen allemaal verschillende hartige pannenkoekjes gemaakt, waardoor ik toch 2x totaal verschillend eten had :slightly_smiling_face:

Eerste Kerstdag: heleboel-gangen menu door mijn moeder en mij gemaakt
Tweede Kerstdag: uit eten bij ons favoriete Griekse restaurant.

Wanneer ik het menu voor eerste Kerstdag weet, zal ik hem hier wel neerzetten (:

Ik maak vaak het toetje.
Lekker tiramisu

wij doen meestal dat iedereen iets uitzoekt wat ie wil eten en dan maken we dat allemaal. Mijn broertjes zijn nogal simpel daarin, als je iets culinairs maakt, eten ze het meestal niet. Zij kiezen dan vaak ook iets van patat en chickenwings uit de frituur :wink:

mijn moeder wordt net voor de kerst geopereerd en is waarschijnlijk niet in staat om te koken dus ik, mn broer en zijn vriendin zullen dus alles maken

Wil je mij je recept vertellen van de chocolademousse? :bowing_man:

Dit jaar vieren we kerst bij mijn oom en tante, bijna altijd gourmetten. Dus dat wordt 2x achter elkaar gourmetten aangezien we thuis op kerstavond ook gaan gourmetten dit jaar… Als we eerste kerstdag bij ons zijn, dan koken we heel uitgebreid en wat apartere dingen. Eerst voorgerechtje, carpaccio of pasteitje oid. Hoofdgerecht is altijd 1 groot vreetfestijn dan als de hele tafel vol staat haha! En alles gewoon lekker zelfgemaakt

We vieren de ene kerstdag altijd bij m’n ene oma en de andere kerstdag bij m’n andere oma. Ik weet nog niet welke dag bij wie, maar bij de oma van m’n moeders kant gaan we altijd gourmetten en bij de oma van m’n vaders kant eten we gewoon iets van witlof met aardappelen ofzo… Dat vind ik zo niet-kerstachtig, en die kant van de familie is ook niet zo leuk. ;p Ik denk dat ik ga regelen dat ik dan bij m’n vriend kan eten, die doen altijd een 3-gangenmenu en dat vind ik veel leuker!

Op kerstavond gaan we altijd broodtafelen met het gezin + m’n oma!

Ik maak altijd pannenkoekjes met gourmetten, zo lekker!!

Ik ga samen met mijn moeder in de keuken staan 1e kerstdag :slightly_smiling_face:, en 2e kerstdag gaan we gourmetten. En wat we gaan maken weten we nog iets of iets lekkers met zalm of iets met rollade maar we zijn er nog niet uit… Want alle 2 is goddelijk lekker :bowing_man: