Kerncentrale Borssele 2.

Wat vind jij? Positief of Negatief.

Negatief.
Zet er n windmolenpark neer.

alsof ze niks geleerd hebben van dat gebeuren in japan -.-

Lol, ik wist niet dat daar plannen voor waren, terwijl ik er 4 km vandaan gewoond heb.

Anyway: Ik ben ook voor groene energie, dus nee.

De kans dat zoiets nog een keer gebeurt is wel extreem klein :’)

Ik heb echt geen idee waar dit over gaat…

Negatief, ze kunnen dat geld beter investeren in windmolens of zonnepanelen.

idd, ook al is de kans klein dat het hier gebeurt ik vertrouw die kerncentrales niet. Allemaal rotzooi. Zet ze anders ergens waar niemand woont heel ver weg!

poepkerncentrales.
willen ze dat we er met z’n allen aan gaan ofzo?
nederland is daar te klein voor.
morons

Als ze het afval netjes opbergen, positief.

Die centrales zijn zo goed beschermd dat er in principe weinig kan gebeuren, en Japan-perikelen zullen hier al helemaal niet voorkomen.

Niet doen. Er zijn genoeg andere mogelijkheden.

Nee misschien niet met een aardbeving maar die dingen zijn gewoon niet veilig. Denk aan als iemand een aanslag wilt plegen. Nou ik zou wel weten waar ik mn bom op zou gooien hoor :’) Wat als iemand een foutje maakt en alles gaat fout. Het kan allemaal. Waarschijnlijk gebeurt het niet maar alles kan…

Misschien ben ik wel te wantrouwig maar ik moet die dingen niet XD

Negatief

in rusland was dat toen toch ook gebeurd?
het is een enorme ramp als het weer gebeurd, dus waarom niet eerst voorkomen toch?

Ik ben sowieso een optimist wanneer het over dit soort dingen gaat, haha. Ik vertrouw erin dat alles netjes gebeurt; zo niet, dan ben ik toch op slag dood.

Maar ik vind “gebruik zonnepanelen” op dit moment geen goede optie, omdat die dingen verschrikkelijk duur zijn en er daarom minder energie met hetzelfde geld kan worden verkregen dan wanneer men een kerncentrale bouwt.
En windmolens hebben in Nederland tot op heden nog meer slachtoffers gemaakt dan kerncentrales, want er belanden dagelijks vele vogels in die dingen.

In Oekraïne, destijds de Sovjet-Unie, ja.
Maar dat was gewoon door domme fouten, die nu echt niet meer op zullen treden. Van fouten leer je, namelijk.

En je kunt het ook voorkomen door alles tot in de puntjes te controleren en te regelen; je hoeft niet per se het hele plan te vernietigen.

Want als je redeneert zoals jij, kun je ook zeggen: “Ik ga nooit meer fietsen, want er zijn al eerder mensen verongelukt en dat kun je beter voorkomen”.

Ah daar heb je wel gelijk in. Die dingen zijn pokke duur. Ik weet niet waar ze die kerncentrale neer gaan zetten maar dat moeten maar ver bij mensen uit de buurt doen. Dan vind ik het niet zo erg. Hebben we trouwens niet al zat van die dingen ? O_o Njaa ik weet er eigenlijk helemaal niet zo veel vanaf maar ik vind kerncentrales gewoon niet zo’n positief idee zeg maar.
Voor de rest maakt het me stiekem ook helemaal niet zo uit eigenlijk.

Ja, dat klopt. En ik vind het prima dat we op een gegeven moment af gaan bouwen, maar daar hebben we nu gewoon niet genoeg geld voor.
En nee, blijkbaar hebben we er nog niet genoeg, nee. : p