keratosis pilaris

Ik heb op mijn armen, benen en kaken allemaal kleine rode bultjes. Het lijken op een soort pukkeltjes maar wat kleiner. Ik erger me hier echt heel erg aan, aangezien het er best wel lelijk uitziet. Ook als je je benen scheert, scheer je er meestal wel een paar open.

Wie heeft dit ook en wat kan je er het beste aan doen?

Dit is het trouwens (niet mijn foto)

http://www.visualdxhealth.com/images/dx/webChild/keratosisPilaris_26402_lg.jpg

heb ik op mn bovenarmen.
Heb een keer gelezen dat 25% vd Nederlanders dat heeft:P

En, soms zijn ze ineens weg. En dan boem zijn ze er weer :stuck_out_tongue:

Dit had ik ook een tijdje geleden, bleek het opeens bijna verdwenen op mijn armen, komt het 2x zo erg terug :frowning_face:
Ik vind het echt heel lelijk bij mij, me hele bovenbenen en armen lijken rood door die pukkeltjes.

Ik heb er wat op mijn bovenarmen en ik weet wel dat scrubben het zachter maakt als het ware. Maar het verdwijnt nooit (:

hee ik heb dat op m’n bovenbenen.
echt lelijk vind ik het.
:dry:

Aloë Vera is the keyword :slightly_smiling_face:.

Ben je daarvoor nog nooit in behandeling geweest bij een dermatoloog?
Wie weet bestaan er aangepaste zalfjes voor.

Ik heb ze ook, het enige wat een beetje werkt is insmeren met bodylotion/bodybutter en af en toe (niet te vaak!) scrubben.

Oh, hey, die heb ik ook op m’n armen en bovenbenen. Ik wist niet dat daar een naam voor was haha. Ik scrub meestal gewoon maar ze gaan nooit echt weg.

Zonlicht.

Ik had het op mijn bovenbenen en ineens was het weg haha. Gelukkig :slightly_smiling_face:

Ja, dat heb ik ook op mijn bovenarmen.
Ik word er echt helemaal gek van, want soms heb ik het helemaal niet en dan weer héél erg!
En ik scrub ook 1/2 keer in de week, het wordt wel zachter maar het gaat inderdaad niet weg.

Edit: Ik lees net dat scrubben niet goed is, omdat dat de huid irriteert en dat daardoor juist ontstekingen veroorzaakt.

Hier staat best veel informatie
http://www.paulaschoice.nl/learn/pukkeltjes-op-de-zijkant-van-de-armen/?gclid=CLXOtonMvrcCFYWN3godBFUA7Q#Wat_is_dat_voor_kippenvel

Mijn hele benen zitten daarmee onder. Tja.

Ik heb dat ook. Volgens mij hebben vrij veel mensen het. Ik smeer het regelmatig in met bodylotion. Scrubben kan je beter niet doen, dan maak je het alleen maar erger.

ik heb het ook, op mn armen en benen. Er wordt ook af en toe aan mij gevraagd of ik het koud heb omdat het lijkt alsof ik kippenvel heb, maar zelfs al is het 40 graden, dan heb ik het nog. Ik heb het wel geaccepteerd. Dat betekent niet dat ik het mooi vind, vooral niet als ik het koud heb en het rood/blauw/paars uitslaat, maar ik kan me er niet meer zo aan ergeren. Het valt wel minder op als je bruin bent.

Jep, die heb ik ook. Ben ervoor naar een dermatoloog geweest, het is een soort huidziekte die rond je dertigste overgaat. Wat helpt is je huid goed vet houden (ik had een soort crème meegekregen maar die stonk dus die heb ik nooit gebruikt). Nu de puberteit over begint te gaan heb ik het ook minder.

Mijn zusje heeft hel heel erg op dr bovenarmen!
zo erg dat dr armen soms paars lijken.
al meerdere keren naar de dermatoloog geweest, maar werkelijk niks helpt!
weet iemand een middeltje dat werkt?

moet dat dan in je bodylotion ofzo zitten of hoe gebruik je dat? :flushed: