Keratosis pilaris help!

Ik ging er een keer voor naar de dokter, en die zei elke dag scrubben.
En toen kreeg ik er niks voor, maar ik kreeg wel een middeltje voor puistjes in mijn gezicht terwijl ik daar niet voor kwam :’’’)

Gheh (: En heeft het scrubben geholpen?

Ik was te lui om het te proberen :’).
Maar ik scrub wel elke keer als ik in de douche ga (3 keer per week ongeveer), en ik merk wel dat het iets minder is ja.
En ik heb ook een tijdje elke dag ingestreken met bodylotion (verstevigende), en dat hielp wel tegen de droge huid. Maar dat hield ik ook maar een week vol :’).

Zelfdiscipline ftw xD.

protopic?

? whatcha mean?

Ik heb het een heel klein beetje, maar als het zomer is gaan ze weg door de zon.

Op je 20ste vermindert het. No panic :B

Heb ik ook op mijn bovenarmen. Echt vervelend…
Internet zegt hetvolgende:

Keratosis pilaris wordt niet altijd behandeld. Patiënten die last hebben van de ruwe huid kunnen een crème worden voorgeschreven die de hoornlaag oplost. Voorbeelden van hoornoplossende stoffen (=keratolyticum) zijn ureum, salicylzuur of vitamine A zuur. Het resultaat is dan een zachtere huid.

je moet bij kruidvat young face talgbeperkende creme kopen!
is zo’n blauwe tube, gewoon eigenmerk 2x per dag erop smeren,
werkt heel goed!
ik heb dit ook en de bultjes gaan weg, alleen nu heb ik wel n paar witte plekjes mja…

omg sirieus?
dit geeft echt hoop

Ureum- of salicylzuurzalf, wat hier volgensmij ook al ergens boven staat. Kun je waarschijnlijk wel op recept krijgen.

De huid goed verzorgen, niet teveel aan zitten/krabben.

Wat ook kan helpen; geen geparfumeerde producten gebruiken… wat eigenlijk sowieso al veel beter is voor de huid.

Ik heb dat bijvoorbeeld ook bij iets vergelijkbaars op mijn gezicht (soms), gebruik ook geen geparfumeerde troep meer en ik merk zelfs daarbij al verschil.

Ja, ik heb dat ook gehad en nu is het zo’n 70% verminderd n__n

ik keek vandaag dus even naar me benen…
en de bultjes zijn weg, je ziet echt niets meer!!!
ik had het geeneens in de gaten maar ik ben echt blij (: ik denk dat ze wel weer terug komen inde winter maar nu zijn ze weg!
ik ben 2 week naar spanje geweest en ik denk dat het de combinatie met zon en zeewater is.
xxx:D

Ik heb het ook, maar heb er niet zo’n last van (:

bij mij is het alleen met koud weer …