Keratosis pilaris help!

Ik weet sinds 2 maanden dat ik Keratosis pilaris heb.

Keratosis Pilaris is een vervelende aandoening die zich manifesteert in kleine rode bultjes, vooral op armen en benen. Deze bultjes zijn ruw en voelen aan als kippenvel.

De zomer komt eraan en ik wil graag korte broekjes/rokjes/jurkjes dragen, maar het ziet er echt niet uit! Het zit bij mij op de benen. Ik heb het ook nooit eerder gezien, opeens was het er…

Heeft iemand dit ook? en/of weet je hoe het weg gaat?
Of hoe je het kan verminderen?

xx

ik heb ook van die bultjes!
op benen en armen.

maar als ik bruin wordt zie je ze eigenlijk niet meer.
dus alleen zie je ze nu bij mij nog op mijn benen want die zijn nog niet zo bruin haha. :grinning:

misschien is dat bij jou ook wel zo?

xx

Ik heb dat op me schouders :open_mouth:

Ik heb dat ook op mijn benen en armen, vroeger ging ik er altijd aan krabben maar nu niet meer en nu is het al een klein beetje weggetrokken… maar nog steeds niet helemaal, tips?

ik heb het ook. niks aan te doen denk ik.

Ik kijk er ook niet naar om. iedereen heeft wel wat.

Je kan er niks aan doen, maar je kan het wel proberen te verminderen ofzo.
Zie: http://www.beautygloss.nl…ultjes-keratosis-pilaris/

Ik heb dat vooral op mijn bovenarmen, maar ik weet niet wat ik er aan kan doen…

Ik heb het op m’n bovenbenen, maakt niet uit :slightly_smiling_face:

Ik hoop het :slightly_smiling_face:
xx

Ik heb er ook last van, bruin worden helpt niet. Ben al best bruin en ik zie nog steeds rode bultjes. Dus ben naar de dokter geweest en kreeg een stinkend zalfje mee. Maar het helpt echt! Het is véél zachter. En je moet goed scrubben!

ik heb het op mijn bovenarmen, al jaren.
ik heb een zalfje gekregen in het ziekenhuis daarvoor

Ik heb het ook, ik vind het ook erg vervelend maar helaas doe je er niets aan.

dat heb ik ook, op mn bovenarmen. vroeger had ik het ook op mn benen maar nu niet meer (halleluja) maar je doet er niks aan inderdada

ik heb het ook. van die kleine rode stipjes/bultjes op me armen vooral… en beetje op me benen. meestal als ik me gewoon insmeer met bodylotion en me huis goed verzorg is het wel minder… maar ik zat er ook vaak aan te krabben en dan wordt het weer heel erg zichtbaar. :frowning_face:

Scrubben helpt trouwens wel…

Ik had gehoord dat je dan in die ernstig zoute zee moet gaan zwemmen
of dat was voor iets anders…

up

Ik heb het ook, maar ik stoor me er niet meer zo aan. Naarmate het warmer wordt vallen die bultjes niet meer zo op bij mij. Upje voor jou, anderen en mezelf, want ik weet ook niet wat ik eraan moet doen.

een vriendin van me heeft dat ook, of zoiets, ik zou me er niet druk om maken en gewoon in korte broek gaan denk ik, jammer dan. Als mensen er iets van zeggen kun je gewoon zeggen dat je Keratosis pilaris hebt en dan zijn ze wel stil.

Ik heb het al heel lang, het gaat niet helemaal weg.
Het komt zegmaar door ontstoken haarzakjes en daar kan je niks aan doen.
Als je veel in de zon zit zijn wel minder geirriteerd en trekken ze weg.
Je kan ook ureumzalf ofzoiets gebruiken maar dat voelt heel vies dus dat doe ik niet meer.
Je moet dus vooral gewoon in je korte broekje gaan lopen enzo, hoe meer zon er op komt hoe sneller het wegstrekt.

Ik merk al langer dat ik precies die rode bultjes op mijn benen heb,vooral bovenbeen. Maar me vriendinnnen zeiden dat ik dat gewoon verkeerd scheerde… niet dus. Ik hoopte dat het wel weg zou gaan als ik zou scrubben ed,maar dat gaat het niet. Ik hoop maar dat het door de zon weg zal gaan,en anders best wel kut.