Keratine hairtreatment; tips en ervaringen?

hallo,

Ik had een vraagje voor mensen die hun haren permanent hebben gestraight, oftewel de Keratine hairtreatment hebben gedaan. Je haar moet dan 3-5 maanden lang stijl blijven. Ook na het wassen droogt het weer mooi stijl op.
Ik overweeg het zelf ook om te doen alleen heb ik meer tips en ervaringen nodig. Ik heb zelf van nature dik golvend pluizig haar tot mijn schouders.

Welke hebben jullie gebruikt? en werd het inderdaad steil?

Ben ook wel benieuwd!

Hoi!

Ik heb hetzelfde haartype als jij. Heel erg dik haar, pluizend maar ontiegelijk krullend. Het klinkt misschien nasty, maar ik kom gewoon uit bed, doe een drupje serum OF olie in mijn haar en het zit. Ik kam ze dus niet uit, dat komt door de krullen. Als ik dat doe dan ben ik net een schaap.

Ik overwoog ook altijd om mijn haren permanent te stijlen. Ook stijlde ik mijn haar 5 of 6 jaar achtereen. Iedere keer weer. Mijn haar was dusdanig beschadigd dat, toen ik krullen wou… Het zag er zo troosteloos uit. En iedereen vind mijn krullen mooier, dus ik hou het zo.

Wat ik wil zeggen: Denk er goed over na :slight_smile:

Zelf heb ik het nog nooit gedaan, maar ik ken wel een paar mensen die het hebben laten doen. Je krijgt extreem haaruitval. Ik ken zelfs iemand die al zijn haar eruit viel, compleet kaal dus. Voor de rest als je het door een goede kapper laat doen, kan het wel goed aflopen. Maar op een gegeven moment als je eigen haar gaat groeien dan krijg je boven op je hoofd krullen, terwijl het onder stijl is. Ik raad het sterk af, je kan beter elke dag dan gaan stijlen.

Thnx! Ik snap alleen de haaruitval niet. Bij mij gaat het meer om de onderkant. bovenop is het bij mij aardig steil maar onderaan krult het op dat wil ik graag weghalen dus ik doe maar een beetje de helft van mn haar, daar kun je geen haaruitval van krijgen denk ik.

Ik was ook echt van plan om mijn haar permanent te laten stylen bij de kapper. Ik heb net zoals jou dik en krullend haar. Stond ook elke ochtend voor de spiegel te stylen. Ben naar verschillende kappers in mijn stad gegaan om advies en prijslijst van permanent stylen te vragen. De ‘grote’ kapper (cosmo) zei dat het geen probleem was met mijn haar en dat ik maar moest bellen voor een afspraak. Ik ben naar een andere kapper gegaan en zij hebben heel serieus naar mijn haar gekeken en gezegd dat die behandeling alleen bedoelt is voor donkere mensen met echt kroes haar. Met Westers haar krijg je lelijke uitgroei en breekt je haar snel af. Het is de eerste 3 maanden heel mooi zei ze en dan word het dood en glansloos.
Ik was ook eerst heel dwars en zei dat ik het gewoon ging doen, maar na een avondje nadenken vind ik het gewoon niet waard. Ik heb best wel lang haar en wil het echt niet korter laten knippen omdat het zo dood is. Toen heb ik besloten om in een echt goede stijltang te investeren. Ik heb voor de CHI tang gekozen en ben er echt heel blij mee. Ik styl me haar nu 1 keer en douche met een kap op. Dit doe ik ongeveer 3 dagen en dan was ik het weer. En, het blijft die 3 dagen écht styl. De laatste dag styl ik het soms wat bij, maar het blijft styl: regen, wind alles!

Wauw blijft het met de chi tang gewoon styl bij wimd en regen? Welk spul doe je er verder im dan?

Ik gebruik ook een Chi, 1x stijlen en dan kan er ik 2 dagen mee vooruit (stijl het wel ook een beetje bij)! Ik zou zelf niet permanent stijlen, je weet nooit wat er daarna met je haar gebeurd…

Heeft niemand het gedaan hier? Blijkt erg populair te zijn zoals ik lees op internet.

Ja! Ik gebruik van Swartskopf (?) een spuitfles en deze is vocht afwerend, bio silk en een spuitfles van bio silk waardoor het langer styl blijft en glanst (deze spuit je er na het stylen overheen).

up

Als je dit wilt zou ik naar de kapper gaan daar kunnen ze het ook, doe het zelf niet lijkt volgens mij niet zo simpel of betrouwbaar om het via internet te kopen :confused:

Graag alleen reactie plaatsen uit eigen ervaring

up