Keratine behandeling

Hallo allemaal,

Aangezien ik heel erg pluizig haar heb ben ik van plan om een keratine behandeling te doen, maar ik wilde even wat ervaring ervan horen. Dus wie heeft dit al eens laten doen/zelf gedaan? En wat was er goed/niet goed aan. Of wie heeft nog andere tips ? En ik zat ook met de vraag: kan je het zelf doen, of moet je het echt bij de kapper laten doen? Want je ziet ook veel dat je zelf die producten kan kopen.
Ik hoop dat hier iemand is die er wat vanaf weet?

ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord, upje voor jou!

Ik ben hier ook heel benieuwd naar, up!!

Heb je al gewoon Antifrizz van john Frieda geprobeerd?
OT: Ik heb er geen ervaring mee.

hmm en volgensmij de rest die nu op dit moment op girlscene zit ook niet :frowning_face:
Nja hopen dat er iedergeval 1 iemand is, die er ervaring mee heeft! :grinning:
en bedankt voor je up,(en dit is dus ook weer een uppiee…)

Wat is het precies?

Ik weet er niet veel van, maar ik weet wel dat ze in de VS ‘keratinebehandelingen’ deden, zogenaamde Brazilian Blowouts, die heel erg slecht voor je gezondheid zijn. Die zijn volgens mij nu verboden, maar als je even zoekt op Google vind je zo hoe dat precies zit, en dan kom je heel veel waarschuwingen tegen. Ik zou dus even opletten dat je niet een behandeling laat doen die kankerverwekkend is o.i.d. :wink:

zou ook wel wat voor mij zijn… up
(antifrizz helpt bij mij niet)

antifrizz is iets anders dan een keratine behandeling. MAar iedergeval bedankt dat je reageert :grinning:
Ik zal anders even proberen kort uit te leggen wat die keratine behandeling nou inhoud:
Mensen die heel pluizig haar hebben, en haar dat snel beschadigd is en gespleten vaak droog etc. Hebben van hun eigen heel weinig keratine in hun haar zitten. En mensen dus met mooi glad gezond haar (vaak de mensen met stijl haar) dus veel. Maar er is nu een behandeling die pluizend en onhandelbaar haar ook glad en zacht kan maken. Dat kan dus door zo’n keratine behandeling te doen. Eerst wordt je haar gewassen met een speciale shampoo waardoor je schubben open gaan staan, en dit wordt weer goed gedroogd. Dan wordt (volgensmij) een soort van spul op je haar waar keratine(ong 45%) inzit, en dat moet intrekken en na ongeveer 48 uur mag je pas weer je haar wassen. En dan heb je voor 3-5 maanden glad glanzend en gezond haar. Hier heb ik ook nog wat voorbeelden van zo’n site: http://www.keratinbehandeling.nl/

Ja dat heb ik ook ergens gelezen dat sommige behandelingen waar bepaalde chemische dingen inzitten niet goed zijn. Maar je heb verschillende keratine behandeling, ook gewoon goede zeg maar. (volgens de sites die ik gelezen heb :wink: )

Ik heb het laten doen, en dan niet voor het pluizen maar omdat me haar onwijs beschadigd was. Ik heb het een keer laten doen bij The Haircompany, die werken met Keratin Revolution, deze is niet aan te raden. De eerste dag is het prachtig maar na dat je gedouched heb is het bijna weer je oude structuur. Na meerdere reacties gelezen te hebben over ervaring met Keratin Revolution, kan je ik je aanraden dit merk zeker niet te doen. Later heb ik het nog een keer laten doen bij een andere kapperszaak die werkte met de Brazillian Keratin Treatment, en dit kan je ik je echt aanraden, ik heb nu al 6 maanden lang glad, pluisvrij haar. Het is zeker weten een verandering, mijn haar leek net stro door al dat ontkleuren maatr het is als nieuw. Alsof ik nooit geverfd en ontkleurd heb. :slightly_smiling_face: Hoop dat je hier wat aan hebt!

OKee dankjewel voor je reactie! Weet jij misschien ook of je gewoon zelf de producten aan kan schaffen en het gewoon zelf kan doen i.p.v. naar een kapsalon gaan?

Oja en wil je misschein zeggen hoe hoe duur het ongeveer is? :slightly_smiling_face:

Ah, kan heel mooi zijn maar jammer dat het volume er ook echt uit is xD
Maarja ik ben te ‘trots’ op mijn krullen om zoiets te doen xD
Sorry, ik heb verder niet echt informatie voor je maar ik denk wel dat het slim is om het te laten doen bij iemand die er verstand van heeft en ervaring. En dus niet zelf doen.

Zijn er nog meer mensen die het hebben laten doen? Ik wil echt graag nog meer ervaringen erover horen! :grinning:

Ik wil dit ook graag doen! Uppie

:grinning: Wil je dit gewoon graag doen? of wil je dit echt sowieso gaan doen? Want als je het (ooit)laat doen zou je dan misschein hier in willen reageren ? :slightly_smiling_face:

iemand? :slightly_smiling_face:

wat is het?