Kent iemand nog leuke nummers in deze categorie ?

Hallo

Weet iemand misschien nog leuke nummers in de categorie: Iers/schots volksmuziek of gewoon iets in die richting rock/metal :face_with_raised_eyebrow:

Allebei niet echt genres waar ik naar luister eigenlijk, maar ik ken wel de band Scrum. Weet niet of je die al kent? Een Nederlandse band, maar volgens mij maken zij wel een beetje Ierse volksmuziek!

Ierse volksmuziek is ook niet mijn genre, maar waar ik wel meteen aan moest denken is aan i’m shipping up to Boston van de Dropkick Murphys (ooit een keer gehoord en is toen blijven hangen hahah). Volgens mij past dat wel in die twee genres.

Celtic:
Prima Nocta
Rapalje
Heidevolk
Faun
Elvenking
Omnia

Ook in de hoek van volksmuziek maar meer neigend naar rock/metal, dus folk metal
Saltatio Mortis
Alestorm (piraten metal - dit is wat je krijgt als je Barbossa in een band stopt :’) )
Brothers of Metal
Equilibrium
Eluveite
Ensiferum
Finntroll
Nightwish
Nine Treasures
Paddy and the Rats
Skámöld
Twilight Force
Korpiklaani
Skyclad
Fiddler’s Queen

Niet allemaal persé Iers. Korpiklaani is bijvoorbeeld Fins, Nine Treasures is Mongolisch. Maar wel heel erg hetzelfde idee. Oh en Children of Bodom heeft ook een versie van I’m Shipping Out To Boston, genoemd hierboven. Vind ik persoonlijk leuker!

Edit: Oh, zie nu pas dat je naar nummers vraagt en geen bands. :’) Hier wat favo’s van mij:

• Wat zullen we drinken (Rapalje)
  • Fucked with an anchor (Alestorm)
  • Sonsii (Nine Treasures)
  • Tanz mit mir (Faun)
  • Pagan revolution (Elvenking)
  • Prima Nocta (Prima Nocta)
  • Wodka (Korpiklaani)
  • Gates of glory (Twilight Force)
  • Vulgaris magistralis (Heidevolk)
  • Unbesiegt (Equilibrium)
  • Blut im auge (Eluveite)
  • La la hei (Ensiferum)
  • Maria (Saltatio Mortis)
  • Ride On (Cruachan)
  • Over the hills (Nightwish)
  • Ghost from the barrow (Paddy and the rats)
  • Anotherdrinkingsong (Skyclad)
  • Yggdrasil (Brothers of Metal)
  • Yindy (Fiddler’s Queen)
  • Trollhammaren (Finntroll)

Ik ken wel een paar meta/rockbands die hele leuke nummers hebben:

• Disturbed
  • Avenged Sevenfold
  • Pop Evil
  • Sonata Arctica