Kennismakingsles groep 6

Hallo!

Aanstaande donderdag moet ik een kennismaking les geven in mijn nieuwe stageklas groep 6. Het doel is dat ik 90% van de namen leer kennen en minimaal één kenmerk/eigenschap van het kind kan benoemen. Heeft een van jullie een leuk idee? Mag ongeveer half uurtje duren. Korte activiteit dus (:

Ik hoop dat jullie ideeën hebben, alvast bedankt!

Tinkerbell

Haal wat kleine ballen die je kunt overgooien. Dan moeten ze eerst de naam noemen van iemand, en dan de bal naar diegene gooien. Als je dit eventjes gedaan hebt, moet iedereen een eigenschap van zichzelf opnoemen en moeten ze dat zeggen, voordat ze de bal naar diegene gooien :slightly_smiling_face:

Heb ik ns gedaan met drama :slightly_smiling_face:

9-10 jaar

Hier kun je voor terecht op het algemene leraar in opleiding forum :slightly_smiling_face:

Laat de kinderen hun hand omtrekken en dan schrijven ze bijv. in de duim hun lievelingskleur, in de wijsvinger wat ze later willen worden etc.
Dan neem je ze in en ga je samen met de klas raden wie het is. Zo leren de kinderen wat van elkaar en jij ook. Bij mij vonden ze dat heel leuk! En om de namen van de kinderen nog beter te leren kennen kun je zeggen dat zij hun eigen naam moeten noemen als ze de beurt krijgen.

Thanks voor de leuke ideeën, ik heb uiteindelijk de leerlingen een paspoort laten maken. Ze moesten allerlei gegevens invullen BEHALVE hun naam. Na het invullen gingen we gezamenlijk raden van wie welk paspoort was. Mijn doel is behaald. (:

Nogmaals dank. :bowing_man: