kennismakingsgesprek?

hey girls!

ik heb ongeveer 2 weken geleden gesoliciteerd bij de mac donalds,
en ik kreeg net een mailtje, dat ik zaterdag een kennismakingsgesprek heb!

ik heb nog nooit eerder ergens gewerkt dus ik vroeg me af;
wat gaan ze allemaal vragen op zo’n kennismakingsgesprek en moet je nog wat meenemen ( iig je ID) ?

oja; ik ben ook best verlegen + onzeker , denk nu gelijk; ze gaan me toch niet aannemen omdat ik best verlegen ben, dus hebben jullie ook tips, om een beetje zelfverzekerd over te komen? :blush:
xxx

M’n zus heeft dat ook gehad bij de macdonalds, ik weet niet precies wat ze vragen maar volgens haar vragen ze niet dingen zoals: Waarom zouden we jou moeten aannemen?

Als je met zo’n instelling het gesprek in gaat, is de kans heel groot dat je niet aangenomen word.

Sorry dat ik het zeg, maar bij de Mac draait het om teamwork. Je moet de hele dag door met mensen communiceren en met je collega’s. Als je er geen woord uit krijgt door je verlegenheid, kun je beter op zoek naar een ander baantje.

Maargoed, hier een paar tips:

• Ga recht zitten en kijk de mensen waarmee je praat recht in de ogen. Dus niet met je hoofd naar beneden en ingezakt zitten. Dan hebben ze meteen door dat je onzeker bent.
  • Praat duidelijk. Als je zacht praat kom je ook onzeker over + op de werkplek van de Mac is er een hoop lawaai.
  • Trek kleding aan waarin jij je zeker voelt.
  • Kom 10-15 minuten eerder dan gepland en ga even rustig ergens zitten.

Ook goeiemorgen.

Je ID moet je in principe àltijd bij je hebben, maar ik denk niet dat je iets speciaals moet doen voor een baantje bij de Mac. Benadruk gewoon dat je flexibel bent en dat je je werk met overgave zal doen.

http://forum.girlscene.nl…ic_2/list_messages/237691