kennis making met oppasgezin :O

ik heb binnekort een kennis makings afspraak met m’n nieuwe oppas gezin,ik heb nog nooit opgepast en vind t een beetje eng o.O
dingen zoals netjes overkomen (gekamde haren,niet te veel make-up,enzo) had ik zelf al bedacht maar hebben jullie meer tips?:face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:

alvast bedankt!

niet te zenuwachtig zijn, stel belangstelling, vraag wat de kinderen wel en niet mogen enz.

Lekker spontaan, vriendelijk, open & benaderbaar zijn. Ook interesse tonen, wat vragen stellen over de kinderen en de ouders zelf.
Gewoon laten merken dat je het leuk vindt om op te passen (ook al doe je het misschien alleen maar voor het zakcentje, niet laten merken).

Gewoon vrolijk doen :’] is altijd goed.
Sorry, maar wtf? Gekamde haren? Je kamt je haar sowieso toch? xD

ja ik bedoel eigenlijk meer dat je haar netjes zit xp

bedankt voor de reacties!

Gewoon jezelf zijn, beleefd, aardig. Besteed zowel aandacht aan de kinderen als aan de ouders.

Ik pas echt al jaren op, maar heb nooit echt een keningsmaking ofzo gehad [vleeskeuring xD] Heb bij 4 gezinnen opgepast, maar de eerste keer maak je natuurlijk wel kennis en bij mij was het zo dat met de oudere kinderen [heb 2 oudere gezinnen en 2 jongere] zeggen wat ze van je vinden enzo.

Gewoon niet nerveus zijn, het is niet bijzonder.

ik pas op bij 3 gezinnen, ben nu ook aan het oppassen xD
maargoed ff kijken of ik tips weet…

denk dat je de eerste x het beste kan vragen wat ze mogen, hoe laat ze naar bed moeten, hoe je de ouders kan bereiken als er wat gebeurt etc. etc.
gewoon beleefd en jezelf zijn, intresse tonen in de kinderen en beetje leuk tegen ze doen :stuck_out_tongue: (goh)

nouja heb niet echt tips, gaat vast wel goed komen! succes! :grinning:

de eerste x dat ik hier moest oppassen werd oppaskindje ziek en kotste die heel zn bed onder… oopsie

Ja idd, gewoon jezelf zijn joh! Dan komt het wel goed, als je heel nerveus bent komt het misschien wel over dat je zenuwachtig bent en niet zo goed kunt oppassen? Kinderen vinden het altijd leuk om te horen van, wat heb je een mooie kamer, of wat kun je dat goed, heb ik gemerkt :stuck_out_tongue:

nou succes ermee :wink:

oja nog een tip;

als ze niet luisteren, met bijvoorbeeld naar bed gaan, kun je een soort wedstrijdje maken. vinden ze volgens mij leuk xD

bijv. wie het eerste in bed ligt, wie het snelst zijn pyjama aanheeft etc.
:slightly_smiling_face: