kenninsmakingsdag

hallo!

ik heb al eerder deze vraag gesteld maar ik heb en bedacht en wil eigenlijk alleen maar tips over de kennismakingsdag :sunglasses:

ik heb een paar vragen

1: hoe maak je vrienden!!! ik ga als enige van mijn klas naar een andere school dus heb niemand om de eerste dagen mee op te trekken dus ik MOET eigenlijk wel op iemand afstappen anders sta ik alleen MAAR.WAT.MOET.IK.ZEGGEN.SOS.

2: wat doe je eigenlijk die dag alleen met elkaar praten of ook iets anders?

3: wat als je die dag niemand vind om mee op te trekken, blijft dat dan zo of veranderd dat dan nog en heb je nog kans? (klinkt heel gek

4: wat moet je doen als het kei hard regent en je er niet uit ziet

5: ik denk niet dat dit bij mij gaat gebeuren omdat ik met de trein naar mijn school moet en die vaste tijden heeft maar wat moet je doen als je op je eerste dag al te laat bent wat moet je dan zeggen?:face_with_raised_eyebrow: tegen die leraar dan!?

6: moet je juist stoere kleren aan of een jurkje met schattige schoenen dat je wat meer opvalt bij de meisjes?:face_with_raised_eyebrow:

7: ben je raar en wil niemand meer vrienden zijn (meisjes dan) als je met een jongen omgaat omdat je hem gewoon leuk vind? (niet verliefd)

8: hoe zorg je er voor dat je niet perongeluk juf of meester zegt?

9: moet je wel of geen make-up op?

10: hoe vind je de lokalen zonder te laat te komen?

dit waren de vragen ik hoop dat jullie zin hebben om ze allemaal te beantwoorden (of een paar)

alvast bedankt!!

groetjes Bodil

Ik ken je stress ergens, alleen ga ik morgen naar de matching van een universitaire studie.

Ik kleed mezelf gewoon waar ik me goed in voel en dat is lekker casual. Broek, shirtje met korte mouwen, haar in een knot, witte sneakers en done.

Ook qua make up doe wat je prettig vindt. Ik draag het niet (en het is morgen warm, onhandig met uitlopen enzo) dus doe dat morgen ook niet.

De rest loopt wel los. Meer mensen zullen zich ongemakkelijk voelen. Sluit aan bij een groepje, probeer niet te veel met je telefoon bezig te zijn.

Daarnaast je gaat hier niet dood aan. Alles komt goed en zo niet dan toch. Probeer een beetje te ontspannen en sta jezelf toe dit spannend te vinden.

Succes! =)

Dit zijn een hoop vragen. Ik snap dat je zenuwachtig bent voor de kennismakingsdag en het beste eruit wil halen,maar het valt echt allemaal mee :slightly_smiling_face: Iedereen die in jouw klas komt te zitten is net zo zenuwachtig. Het is belangrijk dat je doet waar jij je goed bij voelt. Draag kleren die je zelf heel leuk vindt en waarin je je goed voelt,wees jezelf en ga absoluut niet forceren. Zo trek je de verkeerde mensen aan die niet bij je passen. De bedoeling van zo’n kennismakingsdag is dat je je nieuwe klasgenoten leert kennen. Stap op iemand af die je leuk lijkt en ga daar eens mee praten. Knoop gesprekjes aan met andere kinderen en zo weet je eigenlijk al ongeveer wie je wel aardig vindt :slightly_smiling_face: Oefen van tevoren misschien even? Welke vragen je gaat stellen of hoe je jezelf gaat voorstellen. Het is handig om aan het eind van de dag even telefoonnummers uit te wisselen met meiden die je wel leuk lijken zodat je in de vakantie kunt appen,snappen,instagrammen… zo leer je elkaar nog beter kennen en voel je je al wat meer vertrouwd op de eerste dag en gaan die kinderen de personen zijn waarmee je de eerste weken mee rondhangt. Zo heb ik het tenminste gedaan en is zo bij mij afgelopen. :slightly_smiling_face: Veel succes x Je klinkt al als een hele leuke en lieve meid :slightly_smiling_face:

[size=15px]Ik herken je gevoel heel erg, ik was destijds ook súper zenuwachtig voor de kennismakingsdag, terwijl dat achteraf nergens voor nodig is. Denk maar zo: IEDEREEN is waarschijnlijk zenuwachtig. Niemand kent elkaar en nieuwe mensen leren kennen is altijd spannend.
[size=15px]
[font=Lato]
1: hoe maak je vrienden!!! ik ga als enige van mijn klas naar een andere school dus heb niemand om de eerste dagen mee op te trekken dus ik MOET eigenlijk wel op iemand afstappen anders sta ik alleen MAAR.WAT.MOET.IK.ZEGGEN.SOS. [/font]

Probeer je hier maar niet te druk over te maken, iedereen is mega zenuwachtig en als je met iemand een goede klik hebt gaat het vanzelf. Ga gewoon bij iemand staan die er aardig uit ziet/naast iemand zitten die bijvoorbeeld ook alleen zit. Je kunt bijvoorbeeld vragen waar hij/zij vandaan komt etc.
[color=rgb(51, 51, 51)]2: wat doe je eigenlijk die dag alleen met elkaar praten of ook iets anders?[/b]
Wij kregen destijds wat algemene informatie over de school etc. Verder hebben we kennismakingsspellen gedaan, waardoor je elkaar sowieso wel beter leert kennen. [color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato][font=Lato]3: wat als je die dag niemand vind om mee op te trekken, blijft dat dan zo of veranderd dat dan nog en heb je nog kans? (klinkt heel gek
Tuurlijk kan dat altijd nog veranderen! Zolang je maar gewoon jezelf blijft! Je bent leuk zoals je bent. [color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato][font=Lato]4: wat moet je doen als het kei hard regent en je er niet uit ziet
Denk maar zo: dat kan gebeuren. Jij bent dan vast niet de enige die door de regen moest en nat geregend is. Desnoods kun je altijd een haarborstel of iets in je tas doen haha. [color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato] [color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato]5: ik denk niet dat dit bij mij gaat gebeuren omdat ik met de trein naar mijn school moet en die vaste tijden heeft maar wat moet je doen als je op je eerste dag al te laat bent wat moet je dan zeggen?[color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato] tegen die leraar dan!?
Ik zou gewoon eerlijk de reden zeggen waardoor je te laat bent. Denk maar zo, kan gebeuren. [color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato][font=Lato]6: moet je juist stoere kleren aan of een jurkje met schattige schoenen dat je wat meer opvalt bij de meisjes?[color=rgb(51, 51, 51)]
Gewoon aandoen waar jij je goed bij voelt![color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato][color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato][font=Lato]7: ben je raar en wil niemand meer vrienden zijn (meisjes dan) als je met een jongen omgaat omdat je hem gewoon leuk vind? (niet verliefd)
Nee tuurlijk niet :slightly_smiling_face: Jongens en meisjes kunnen prima vrienden zijn. [color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato][font=Lato]8: hoe zorg je er voor dat je niet perongeluk juf of meester zegt?
In het begin is dit inderdaad even wennen, maar komt vanzelf. [color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato][font=Lato]9: moet je wel of geen make-up op?
Niks moet, alles mag. Doen waar jij jezelf fijn bij voelt![color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato][font=Lato]10: hoe vind je de lokalen zonder te laat te komen?
Meestal ben je wel met meerdere mensen uit je klas en hangen er ook wel bordjes in de school met lokaalnummers erbij. Probeer je hier maar niet druk om te maken

Alles komt goed! Blijf vooral jezelf! Heel veel succes.

tip: je zelf zijn dat is het medicijn geen stress alles komt goed en je bent leuk zoals je bent zeg een beeje heey hooi blabla glimlachen en je komt er wel

Ik denk dat je je vooral veel te druk maakt :wink:. Ik heb deze dagen op zowel het mbo als hbo overgeslagen omdat ik er een grafhekel aan heb, en het is alsnog gewoon goed gekomen.