[size=15px]Ik herken je gevoel heel erg, ik was destijds ook súper zenuwachtig voor de kennismakingsdag, terwijl dat achteraf nergens voor nodig is. Denk maar zo: IEDEREEN is waarschijnlijk zenuwachtig. Niemand kent elkaar en nieuwe mensen leren kennen is altijd spannend.
[size=15px]
[font=Lato]
1: hoe maak je vrienden!!! ik ga als enige van mijn klas naar een andere school dus heb niemand om de eerste dagen mee op te trekken dus ik MOET eigenlijk wel op iemand afstappen anders sta ik alleen MAAR.WAT.MOET.IK.ZEGGEN.SOS. [/font]
Probeer je hier maar niet te druk over te maken, iedereen is mega zenuwachtig en als je met iemand een goede klik hebt gaat het vanzelf. Ga gewoon bij iemand staan die er aardig uit ziet/naast iemand zitten die bijvoorbeeld ook alleen zit. Je kunt bijvoorbeeld vragen waar hij/zij vandaan komt etc.
[color=rgb(51, 51, 51)]2: wat doe je eigenlijk die dag alleen met elkaar praten of ook iets anders?[/b]
Wij kregen destijds wat algemene informatie over de school etc. Verder hebben we kennismakingsspellen gedaan, waardoor je elkaar sowieso wel beter leert kennen. [color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato][font=Lato]3: wat als je die dag niemand vind om mee op te trekken, blijft dat dan zo of veranderd dat dan nog en heb je nog kans? (klinkt heel gek
Tuurlijk kan dat altijd nog veranderen! Zolang je maar gewoon jezelf blijft! Je bent leuk zoals je bent. [color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato][font=Lato]4: wat moet je doen als het kei hard regent en je er niet uit ziet
Denk maar zo: dat kan gebeuren. Jij bent dan vast niet de enige die door de regen moest en nat geregend is. Desnoods kun je altijd een haarborstel of iets in je tas doen haha. [color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato] [color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato]5: ik denk niet dat dit bij mij gaat gebeuren omdat ik met de trein naar mijn school moet en die vaste tijden heeft maar wat moet je doen als je op je eerste dag al te laat bent wat moet je dan zeggen?[color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato] tegen die leraar dan!?
Ik zou gewoon eerlijk de reden zeggen waardoor je te laat bent. Denk maar zo, kan gebeuren. [color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato][font=Lato]6: moet je juist stoere kleren aan of een jurkje met schattige schoenen dat je wat meer opvalt bij de meisjes?[color=rgb(51, 51, 51)]
Gewoon aandoen waar jij je goed bij voelt![color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato][color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato][font=Lato]7: ben je raar en wil niemand meer vrienden zijn (meisjes dan) als je met een jongen omgaat omdat je hem gewoon leuk vind? (niet verliefd)
Nee tuurlijk niet
Jongens en meisjes kunnen prima vrienden zijn. [color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato][font=Lato]8: hoe zorg je er voor dat je niet perongeluk juf of meester zegt?
In het begin is dit inderdaad even wennen, maar komt vanzelf. [color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato][font=Lato]9: moet je wel of geen make-up op?
Niks moet, alles mag. Doen waar jij jezelf fijn bij voelt![color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Lato][font=Lato]10: hoe vind je de lokalen zonder te laat te komen?
Meestal ben je wel met meerdere mensen uit je klas en hangen er ook wel bordjes in de school met lokaalnummers erbij. Probeer je hier maar niet druk om te maken
Alles komt goed! Blijf vooral jezelf! Heel veel succes.