Hoi! Ik denk ik plaats even een topic. Aub, reageer niet raar, ik moet het even kwijt en vroeg me af of jullie raad weten.
Ik heb vorig jaar mijn VMBO TL diploma gehaald. Omdat ik niet wist welke opleiding ik wou gaan doen, ben ik HAVO gaan doen. Maar… Het is moeilijker dan ik dacht. Het is echt zo moeilijk, dat ik zelfs tot s’avonds laat zit te leren. Het niveau is gewoon te hoog voor me denk ik. Ondanks dat ik zoveel blijf leren en doe voor school {ik zit zelfs in de medezeggenschapsraad} haal ik keer op keer onvoldoendes. Ik weet zeker dat ik genoeg leer voor toetsen en maak echt alles af tot op de puntjes. In tegenstelling tot andere kinderen die klakkeloos verslagen van internet afhalen… Die mensen halen zomaar een 7 of een 8 op verslagen, terwijl ik onwijs veel moeite doe en het tot 3x toe overnieuw mag maken en dan nog eens een 5 haal…
Hebben jullie dit ook?
Hebben jullie ook frustratie wat mensen die verslagen van internet betreft/ Jij doet moeite en haalt het niet. Iemand anders haalt klakkeloos een verslag van internet en haalt zomaar een 8. Het is niet dat je het diegene niet gunt, maar het idee dat jij een onvoldoende krijgt en zoveel moeite hebt gedaan…