Keer op keer gekwetst worden

Ik heb nu al langer dan 7.5 maand een relatie, ik voel nog steeds hetzelfde voor hem als dag één. De eerste vijf maanden waren heel, heel lastig voor ons. Vooral voor mij. Mijn vriend was alleen maar bezig met andere meiden. Elke keer als ik hem hierop betrapte moest hij ook huilen en vond ie zichzelf een lul. Uiteraard had hij spijt van de dingen die hij deed, alleen dan doe je ze toch niet weer opnieuw? Ik had af en toe zijn telefoon en ik las berichten met een ander meisje waarin stond: ‘Vind het nog steeds jammer dat ik niet de jongen ben die je gelukkig kan maken’ en in een ander gesprek met iemand anders: ‘Je bent het mooiste meisje dat ik ooit heb gezien, mooier dan mijn vriendin zelfs.’ Ik heb het hier echt lastig meegehad en heb hem ook alle keren dat ik achter zulke dingen ben gekomen vergeven. Ik kon niet zonder hem. Natuurlijk is dit niet uitgepakt zonder nadelen. Van mezelf ben ik ook al enorm jaloers (of misschien is territoriaal het goede woord) aangelegd. Het is niet dat ik hem niet vertrouw, maar het is natuurlijk lastig nadat je vijf maanden lang alleen maar zulke dingen hebt gezien. Alleen, lijd ik er nog steeds onder. Ik heb het gevoel dat er iets helemaal mis is gegaan in mijn hoofd, na zovaak gekwetst te worden. Ik voel me heel vaak onzeker en heb dan ook vaak ruzie met mijn vriend waarin ik compleet gek word. Ik ga echt compleet uit mijn dak in zo’n ruzie en het eindigt meestal ook met huilen. Ik zeg dan ook snel dingen die ik niet meen en heb er achteraf spijt van want ik wil hem natuurlijk geen pijn doen! Ben echt ten einde raad, ik hou nog steeds super veel van hem en ik wil hem niet kwijt. Iemand toevallig tips waardoor ik minder snel boos word en mezelf beter onder controle kan krijgen want smijten met deuren is ook niet steeds een goed idee :’) en de voorafgaande dingen die gebeurd zijn makkelijker kan verwerken? Alvast bedankt meiden

Als mijn vriend herhaaldelijk zulke dingen had gezegd tegen meiden had ik het uitgemaakt om eerlijk te zijn. Ik zou zijn lieve woorden niet meer serieus kunnen nemen wanneer hij ze tegen zoveel meisjes heeft gezegd.

Dit klinkt misschien heel hard, maar ik snap oprecht niet dat je nog samen met deze jongen bent. Hij heeft je vijf (!) maanden voor de gek gehouden en ik zou uitspraken als ‘‘Je bent het mooiste meisje dat ik ooit heb gezien, mooier dan mijn vriendin zelfs’’ opvatten als extreem kwetsend. Ik denk niet dat er manieren zijn waarop je dit makkelijker kan verwerken, en ik denk ook niet dat je minder jaloers in je relatie gaat worden na alles wat je vriend je heeft geflikt. Dit is simpelweg niet de basis voor een goede relatie.

Ja dit. Als jij het op kunt brengen op bij hem te blijven dan is dat jouw keuze natuurlijk, maar bij mij zou het vertrouwen compleet weg zijn en ook niet meer terug komen. Pas op dat jij hier zelf niet aan onder door gaat en kies anders voor jezelf.

Dat wel, alleen hij heeft me nu ongeveer 3 maanden geleden beloofd dat hij er serieus mee zou stoppen en dat is ook gebeurd en daarom had ik er nog alle vertrouwen in. jezus wat ben ik naïef. Maar ik voel me enorm tot hem aangetrokken, serieus slecht van mezelf maar ik kan mezelf niet van hem afzetten. Alleen denk ik wel dat het nare consequenties zal hebben voor een eventuele volgende relatie, ik ben natuurlijk wel heel erg gekwetst en mensen vertrouwen is dan ook heel lastig.

Het is een jongen waarop ik steeds terugval en dat is een enorm slechte eigenschap van me. Hij is overigens nu een week weg en voordat hij Nederland uit was hebben we een ruzie gehad en vanaf vrijdag dus niks meer tegen elkaar gezegd… Vrijdag komt hij terug en ik wil dan ook met hem gaan praten over bepaalde dingen in de relatie en of er überhaupt nog wel sprake is van een normale relatie tussen ons, idd

Je bent 5 (!!!) maanden lang voorgelogen/bedrogen, als ik het zo mag noemen. Ik vind zulke berichten van je vriend naar andere meisjes gewoon vreemdgaan, sorry. Ik snap inderdaad niet echt waarom je hem hebt vergeven iedere keer. Je vertrouwen is nu helemaal weg en terecht, hij verdient het niet om je vertrouwen te hebben.
Ik vind zelf: een relatie is gebouwd op vertrouwen - als dat er niet meer is, is het een verloren zaak. Hoe moeilijk het ook is, ik zou ermee stoppen, voordat je jezelf nog ongelukkiger maakt en er nog veel meer ruzies komen.

Ik snap dat het heel moeilijk voor je is omdat je van hem houdt en je je heel erg aan hem vastklampt, maar als je nu al problemen hebt met het vertrouwen van andere mensen en als je nu al aangeeft dat je niet weet hoe het in een toekomstige relatie zal gaan door wat er gebeurd is, maak het dan alsjeblieft uit met deze jongen en kies voor jezelf.

hij heeft echt de allerliefste brieven voor me geschreven en de allerliefste dingen voor me gedaan, en ik met mijn naïeve gedachtes vergeef het hem dan gelijk. misschien moet er een einde komen aan deze ‘relatie’, soms moet je jezelf boven anderen kiezen ookal is het lastig. thanks meiden

^ Ik denk dat het verstandig is om er een punt achter te zitten, gewoon om te voorkomen dat je nog meer gekwetst gaat worden. Een relatie is niet gemaakt om keer op keer gekwetst te worden. Desalniettemin blijft het moeilijk om ermee te stoppen, veel sterkte!

Bedankt! Zeker als je elkaar elke dag zag, afstand tussen elkaar 5 minuten fietsen is, hij met bijna alles de eerste voor me was en hij ook de eerste jongen was die ik mee naar huis nam. :flushed:

^ Ja dat is natuurlijk heel erg moeilijk, kan ik me voorstellen! Je zal altijd herinneringen aan hem hebben dat hij overal de ‘eerste’ in was, maar probeer jezelf dan voor te houden waarom het beter is om het nu te beëindigen. Voor jezelf! Een relatie zou leuk moeten zijn en zou jou niet zo onzeker, kwaad en verdrietig moeten maken en zou gebaseerd moeten zijn op vertrouwen. Heel veel sterkte!

Ooooh dit is zo herkenbaar! Ik zit in soortgelijke situatie. Heb meer dan een jaar met mijn vriend en op het begin flirtte hij ook constant met andere meisjes. Kwam er ook na vijf maanden achter, hij beloofde het noooooit meer te doen, dat ik de enige voor hem ben blablabla. Blijkt nu toch dat hij maanden terug wel weer met één van die meisjes heeft geflirt. De laatste tijd niet meer dus, maar daar heeft hij wel over gelogen voor maanden (kwam er dit weekeind achter).

Hij liegt over alles, ook kleine dingen. Eeeerg vermoeiend. Mijn vriend baalt er erg van en gaat nu ook naar een psycholoog om over het gelieg en drang naar aandacht van meisjes te praten. Hij zegt nu écht te willen veranderen. Maar de vorige 20x beloofde hij dat ook al…
Ik vind het ook erg lastig om bij hem weg te gaan. Maar geef hem denk ik nog een kans nu hij daadwerkelijk een afspraak heeft gemaakt bij de psycholoog uit zichzelf. Maar heb wel mezelf een grens gegeven dat dit écht de laatste kans is.

Als ik jou was zou ik jezelf afvragen of hij bereid is om te veranderen, of hij daadwerkelijk ook gaat veranderen en anders of je zo nog lang door kan gaan. Geloof me, het is eeeeerg vermoeiend om je constant af te vragen of hij eerlijk is en of je wel goed genoeg voor hem bent. Sterkte! :sob::muscle:

Ugh, als je nog niet jaloers was, dan werd je dat van hem wel. Ik ben ook zo gekwetst door een paar jongens die zeiden dat ze alleen voor mij gingen, maar vervolgens met minstens drie andere meisjes praatten,

Persoonlijk was ik met deze relatie gestopt, maar jullie zijn al 7.5 maanden samen, en het zou zonde zijn als je deze tijd voor niets met elkaar bent geweest.
Je zou maar 'ns na moeten denken of je dit wel echt wil, gekwetst worden en daarna weer excuses van je vriend… en of dit nog vaker gaat gebeuren of dat hij nu écht ermee kapt. Want als hij dat niet doet, waarom zou je dan nog langer je zo rot blijven voelen, want hij is het niet waard dat jij je rot voelt door hem.

Xx

@Booklover,

Ik dacht serieus dat ik de enige was met zo’n jongen. Het is echt eeenorm vermoeiend ja, en ik vind het echt knap van je dat je het volhoudt. Heb ik ook gedaan, hij zei zelf tegen me, als zoiets nog een keer gebeurd ga je bij me weg zonder overleg. Ik had er uiteindelijk nog vertrouwen in en sinds die ene belofte is het (volgens mij) niet meer voorgekomen.

@basium

Dat klopt wel! achja, these boys aint loyal

Yea, dit is dus echt het moment dat je jezelf te verwijten hebt dat je er keer op keer in tuint.
Hoe de fuck geloof je die shit nog? Ik kan ook een mooie brief schrijven met wat moeite, maar is ie nog even mooi als ik 'm copy/paste naar 20 andere meiden?
't Is geen sollicitatieformulier.

@Termujin,

Nee natuurlijk is het geen sollicitatieformulier. En hoe ik die shit nog geloof, nou gewoon. Het gebeurde gewoon en ik denk zelf dat ik er vrij weinig aan kan doen dat ik er op dat moment heel naïef over dacht. Ik weet zelf ook wel dat hij verkeerd bezig was, alleen de laatste drie maanden is er dus veel veranderd en daarom had ik nog hoop in deze relatie.

Dump hem. Serieus, je verdient veel beter dan zo’n gast.

+ dump hem.