Keelpijn

Aangezien oudere topics over dit onderwerp mijn vraag niet beantwoordden, maak ik zelf maar een nieuwe aan.
Okee. Ik zing al heel lang, heel graag. Nu komt dé kans van mijn leven. Ik zou in een band kunnen zingen. Er zijn nog twee andere meiden die ook in die band willen, en er is maar plek voor 1. Dus moeten we auditie doen. En nu komt het;
ik ben onwijs verkouden! Mijn stem is helemaal weg, en zingen doet zo’n pijn! Vrijdag moet ik auditie doen. Hebben jullie tips om mijn stem weer een beetje normaal te krijgen in die korte tijd?

XXX.

veel thee drinken en hoestsirpoop elke dag
en mijn opa zei altijd dat honing hielp dus misschien helpt het om honing op je brood te eten ofzo
ik hoop dat je er wat aan hebt :stuck_out_tongue:
en succes vrijdag

Daaaaaankje :slightly_smiling_face:

Strepsils, thee drinken, tegen je verkoudheid: stomen evt. met vicks in het water, een sauna kan ook helpen als je daar mogelijkheid toe hebt

strepsils helpen bij mij helemaal niet,
maar je keel goed warm houden, zou de hele week een sjaal dragen.
scherpe dropjes zijn wel lekker voor je keel vind ik altijd, en verder gewoon hoestdrankjes ofzo?
veel succes vrijdag en hoop dat het dan beter gaat met je stem!

Inderdaad dropjes en honing, en mijn vader zegt altijd dat het helpt om met zoutwater te gorgelen, heb het zelf nooit geprobeerd omdat het me zo smerig lijkt, maar het valt te proberen. Dus gewoon wat zout oplossen in water.

Wat die allemaal boven me zeggen en vooral niet veel praten. En voor de auditie zou ik geen producten eten/drinken waar melk in zit!

Alvast succes met je auditie!