Keelpijn; 's nachts zo'n droge en zere keel dat ik niet slaap.

Ik heb nu al 4dagen een erg zere keel. En het meest vervelende is dat ik 's nachts niet slaap.
Dit is nu ook al de 4e nacht dat ik gewoon niet geslapen heb.
Dit komt omdat als in inadem ( door neus of mond, maakt gek genoeg geen verschil, dacht dat neus beter was dus dat doe ik ) mijn keel heeeeel droog wordt en ik perse om de 10 ademhalingen ofzo wat moet drinken of even moet slikken. Als ik dan toch in slaap ben gevallen word ik binnen het half uur hoestend wakker met een knetter droge en pijnlijke keel.
Naar de dokter … Zullen jullie denken. Klopt… Wil ik ook… Gister naar toe gebeld… Kon geen afspraak maken omdat het zo druk was na de kerstdagen en ik maar ‘gewoon’ keelpijn heb. Ga straks weer bellen.
Dit is wat ik al doe: veel water drinken, thee met honing, 6-8paracetamol op een dag (adviseerde de assitente mij toen ij gister naar de dokter belde). Trachitol tabletjes. Op dropjes zuigen etc…

Ik heb trouwens geen koorts, alleen erge zere (en s nachts droge) keel en trouwens totaal geen eetlust, en ik slaap dus niet. :frowning_face:

Ik denk dat je alles al doet wat je nu doet.
Ik heb zelf ook een keer een uienkraag omgedaan tijdens het slapen. Dat werkt wel tegen de pijn bij mij. Misschien kun je dat proberen? Kun je trouwens ook overdag dragen als je de hele dag thuis zit.

Je pakt een zakdoek en snijd een ui in stukjes.
De ui doe je in de zakdoek en dan rol je de zakdoek dicht.
Dan koop je hem om je nek als een soort sjaal.
Als het goed is past dat precies!
Je moet hem wel in een driehoek vouwen, want anders krijg je hem niet om je nek!
Ik hoop dat je het begrijpt haha.

Oja, je kan ook een halve ui doen!
Als je een grote ui hebt, past dat niet in de zakdoek!

Strepsils?

En stomen met kamillethee, en dan door je mond ademen

Stomen, hoestsiroop.

Stomen

Ik had een keer hetzelfde, maar dan moest ik van die droge keel continu hoesten en werd ik misselijk van het plat liggen, toen ben ik met een dropje in mijn mond gewoon zittend gaan slapen, maar dat is eigenlijk heel gevaarlijk (en ik moest mijn moeder beloven om het nooit meer te doen) dus negeer dit maar eigenlijk.

Je kan ook gewoon een gesneden ui op een schaaltje naast je bed leggen als je zo’n kraag echt vies vind. Het gaat nl om de aroma van de ui die je in moet ademen, dat hoef je niet per se via een kraag te doen.

Maar het beste werkt toch echt stomen. Of het nou hele hete thee is of soep. EN het gaat echt om de stoom dus niet drinken als de thee al lauw is. Ipv een schep honing in de thee neem ik voor het slapen soms ook een eetlepel honing zo in de mond. Wat ik echt goed tegen keelpijn vind werken zijn Strepsils, na een dag daarop sabbelen is het bij mij altijd al een stuk minder.

Water voor je gaat slapen? Ik drink elke avond minstens 1 flesje water op en heb bijna nooit meer last van een droge keel in de ochtend.
En neem eventueel neusdruppels als je neus dicht kan gaan, voor je gaat slapen. Als je neus dicht zit ga je door je mond ademen, en dan krijg je natuurlijk je droge keel.
Draag overdag eventueel ook even een sjaal, en zorg dat je schouders en nek goed bedekt zijn onder je dekens 's nachts.

Ik heb gewoon een flesje water naast m’n bed. Dat werkt meestal wel.

Honingdropjes, water, thee met honing, een hap honing. Ik lig ook al drie dagen snotterend en hoestend in bed.

Dat is echt heel naar om zo erg keelpijn te hebben! Vooral met slapen he… Veel water drinken inderdaad is heel goed bij keelpijn, neem desnoods een waterijsje om de pijn wat te verlichten. Het schijnt ook te helpen om te gorgelen met een zoutoplossing die je zelf kan maken door 1 theelepel zout op te lossen in ongeveer 250 ml water. 4 keer per dag een slokje gorgelen. Je kan de zoutoplossing niet langer dan een dag bewaren. Ik hoop dat je er wat aan hebt! En beterschap he!

Wat goed helpt is helemaal onder de dekens slapen,zodat je niet direct contact hebt met de koudere droge lucht van je slaapkamer.Je moet dan wel op je zij slapen helemaal aan de rechter of linkerkant van bed en kussen,en een stukje dekbed aan de bovenkant van je hoofd onder je hoofd klemmen zodat hij wat gespannen staat en er een klein gaatje ontstaat zodat je niet kunt stikken.Onder het dekbed is de lucht warmer en vochtiger en je dus als een roos slaapt zonder hoestaanvallen te krijgen.

• strepsils ( honging is een aanrader )
  • daro thijm siroop
  • 's avonds raam en deur op een kiertje zodat het lucht
  • een pannetje koken en dan even op je slaapkamer houden zodat het vochtig word
  • gorgelen met zout water

dat zijn al mijn tips (: