Keelpijn/keelontsteking

Ik heb last van Keelpijn, denk aan een keelontsteking…
Ik zuig al op dropsnoepjes.
Maar het grote probleem: Ik heb donderdag en vrijdag in totaal 4 optredens! En woensdag de generale repetitie! Mijn Stem moet goed zijn! Wat kan ik nog meer doen? Melk lust ik niet…

Warme thee.

[fgcolor=#EB7846]Dat had ik dus ook.
Had het weekend 2 optredens van anderhalf uur :grimacing: , maar had overal ontstekingen en zat aan e antibiotica dus het kon echt niet dooorgaan.

Nu is mijn stem nog niet helemaal terug, en wanneer ik hoest moet ik overgeven :C[/fgcolor]

je keel warm houden (sjaal etc), thee drinken zonder suiker…

Heb er op dit moment ook last van : (

sorry, dubbelpost.

Raad vragen aan de dokter, die je een paardenmiddel zal geven :slightly_smiling_face:
Heeft een vriendin van me ook meegemaakt toen ze de hoofdrol had in een toneelstuk die 3 avonden na elkaar uitverkocht was…

Al dat warmhouden helpt niets tegen de keelontsteking, alleen tegen de pijn.
Keelontsteking krijg je namelijk niet door de kou maar door bacteriën. (Net als verkoudheid, griep, etc.)
Als je wil dat het echt over gaat voor je voorstelling moet je toch echt naar de dokter denk ik.

Maar voor dat moment kan ze het dan even verzachten want zo snel is het niet voorbij.

ik zit nu aan de keelsnoepjes, honingdrop en perenijs, en het zingen doet zoooo’n pijn, morgen is het vast nog erger

Heb ik op dit moment ook last van! Mijn stem is compleet weg en heel m’n keel doet pijn. Maarja dat heb ik vaker sinds ik ook veel zing en mijn stem veel belast. Maar iig geen melk drinken(!!) want daardoor krijg je slijm en dan word het alleen maar erger. Je moet vooral je stem veel laten rusten en veel zuigen op snoepjes. Keelsnoepjes of gewone maakt niet uit want die speciale keelzuigtabletten maakt het niet minder, het heeft er gewoon mee te maken dat je keel niet droog word. Zelf moet je even experimenteren want bij de een werken dropjes goed en warme groene thee met honing en bij de ander werken waterijsjes goed. Misschien gorgelen met zoutwater? Is wel heel vies moet ik zeggen. Keelspray kan ook de keel verzachten.

O, en ermee naar de dokter gaan heeft meestal geen nut… Want keelpijn ontstaat door een virus en een antibiotica helpt alleen tegen een bacterie. En bij een bacterie in je keel, dan is ie ontstoken. En mijn dokter zegt altijd dat als je langer dan 7 dagen er last van hebt dat je dan pas langs moet komen.

Hier nog 1!
Veel honing eten!