Keelontsteking

Hoi meiden,

Ik kreeg twee weken terug in het weekend keelpijn. Vanaf dinsdag werd het steeds erger tot ik ook niets meer kon eten of zelfs drinken. Vrijdagochtend ben ik naar de huisartsenpost gegaan, waar ze zeiden dat ik een keelontsteking had. Ik moest vier maal per dag twee paracetemol slikken. Zaterdag tot maandag heb ik koorts gehad en overgegeven en hierbij niet gegeten, omdat ik nog altijd niet kon slikken. Vanaf dinsdag werd het minder, maar moest ik wel herstellen. Nu ben ik vrijdagavond uit geweest, waarbij ik alcohol heb gedronken, wat wordt afgeraden bij een keelontsteking en nu zijn mijn klachten weer terug. Sinds gister is slikken niet meer mogelijk en eten en drinken dus ook niet meer.

Heeft iemand tips om de keelpijn, en het liefst ook, de zwelling te verminderen? En hoe zorg ik er voor dat de ontsteking weg gaat?

Liefs,
Nov

TSja je hebt het een beetje op jezelf afgeroepen. Vloeibare dingen eten, paracetemol nemen als dat lukt en thee drinken zou ik aanraden

Goed uitrusten, veel drinken en verder gewoon uitzieken.

^ zoals hierboven word gezegd en waterijsjes eten wil ook wel helpen. Al trachitol geprobeert? Dat kan ook best goed helpen. Beterschap

Veel thee drinken?

Ik kom net bij de dokter weg en hij raadde mij juist af om bijv thee te drinken. Ijsjes eten en koud water drinken is juist beter. Dit verkoeld het goed. Verder wil gorgelen met zout water en 's avonds een natte doek om je keel doen nog wel eens helpen.