Keelamandelen?

Beste dames,
Ik heb al een paar dagen (sinds een week geleden ben ik verkouden) last van mijn keel. Toen ik net in de spiegel keek zag ik dat mijn keelamandel rood was. Het is alleen de rechter en het doet erg pijn bij het slikken en eten.
Ik kan momenteel nog geen contact opnemen met mijn dokter (die is op vrijdag vrij) dus wil ik aan jullie vragen of jullie misschien kunnen zien wat dit is? (Als iemand van jullie er toevallig ervaring mee heeft, ik snap dat jullie geen dokter zijn!)

Hier heb ik een foto.
Alvast bedankt!

Ik had dat ook en mijn amandelen waren ontstoken. Ook continu keelpijn, infecties etc. Toen hebben ze me keelamandelen geknipt. Wat de ha tegen mij zei was lepel honing eten, is niet lekker maar het verzacht wel!
Kan goed zijn dat het geïrriteerd is, zou toch even langs gaan als je er veel last van hebt. Ook al is je eigen ha vrij kan je wel een vervangende ha krijgen.

Misschien is het keelontsteking? Trachitol (pilletjes) werken bij mij heel goed, daar zuig je op en dit verzacht je keel.
Thee met honing werkt ook heel goed!

Nee, ik kan geen afspraak maken op vrijdag. Mijn dokter is al heel lang ziek en ik heb altijd een vervangende. Maar als nog kan ik geen afspraak maken op vrijdag… Dus dan wacht ik maar even tot volgende week.
Ik hoop alleen niet dat ze geknipt moeten worden. Kan het ook zijn dat ze geknipt moeten worden als het er maar een is dan? Want van die andere heb ik geen last.

Nee volgensmij knippen ze dan beide. Ik was 18 toen ze geknipt werden en heb er weinig last van gehad! Maar zou eerst naar de dokter gaan voordat je je ergens druk om gaat maken!

Ik ben ook 18, haha. Wat voelde je toen je daar last van had? Ook pijn bij het eten en slikken? En moeilijk ademhalen?
Ik moet dan nog maar even wachten tot volgende week en dan zie ik het vanzelf wel.

Het voelde dik en niet erg prettig, maar vond het goed te doen. Moest eigenlijk een nachtje blijven maar kon een uur na me operatie al brood eten (zonder korst xD) en ging verder goed!
Het is natuurlijk een onprettig gevoel maar had daarvoor al zoveel pijn gehad aan me keel dat dit meeviel en het ook zoveel mogelijk genegeerd en gewoon drinken!

nu ga ik even de reacties hierboven verpesten maar ik ging een week lang half dood van de pijn na dat mn amandelen verwijderd waren. En ik was ook 18. Mochten ze er wel uit moeten, denk niet dat het wel mee zal vallen. Bereid je voor op het ergste :")

Ze zijn wel rood ja. Ik zie ook een aft? Pijnlijk. Zijn je klieren ook opgezwollen? Knippen doen ze niet zo snel hoor. Zal wel meevallen. Ik heb ook ooit last gehad van rode keel en keelpijn. Ging na een maandje vanzelf over, duurde alleen wel verrekte lang.

Zou je in je titel willen zetten dat je een foto hebt neergezet? Ik schrok me kapot.

Bij mij zijn ze verwijderd toen ik 3 was ofzo, als kind herstel je er ook echt sneller van dan als volwassene. Mijn nichtje heeft het gisteren laten doen, en die is nog wel even zoet met het herstel (geen Koningsdag dus).

Meestal gaan ze zoiets pas doen als je vaak last hebt van keelproblemen.

Oh echt? Moest je toen ook een nacht blijven? Kreeg toen namelijk te horen dat ze dat altijd uit voorzorg doen. Apart dat de ene er zoveel last van kan hebben en de andere dan weer niet xD

En ik wil even zeggen dat ik dit ook heb gehad. Het hoeft helemaal niet perse geknipt te worden hoor. Na een tijdje ging het bij mij vanzelf over. Veel ijsjes, honing en trachitol eten haha ;p. Ik zou nog even afwachten.

Ja! Is inderdaad uit voorzorg omdat je kans hebt op bloedingen en dan moeten ze meteen bij je kunnen zijn.
Ja god ik wou die week mezelf echt van kant maken :’) Ik kon níks en het was midden in de zomer en het was bloedheet en bahh.
Ben mn smaak ook de hele week kwijt geweest en mn keel is nog maanden lang gevoelig geweest. Paar weken later heb ik mn keel ook nog verbrand aan pasta :")

Maar oke om er maar even vanuit te gaan dat ze er bij jou niet uithoeven want het is niet altijd zo! Mijne waren al maanden dik en ik had al ruim een jaar keelpijn en ze waren allebei ook echt huge. (Uiteindelijk heeft het verwijderen van mn amandelen niet eens geholpen tho, ik heb nog steeds keelpijn)
Gewoon even langs de huisarts gaan en vragen om een doorverwijzing naar de KNO arts.