keelamandelen

okè, ik moet dus morgen naar het ziekenhuis waar ze mijn keelamandelen eruit gaan halen…
Ik ben echt enorm bang en zie er heel erg tegen op…
heeft iemand hier ervaring mee en kan mij wat moed inspreken? :bored:

heb ik gehad!
is echt niet eng, je krijgt verdoving, ze zijn binnen 5 minuten klaar, je wordt wakker, je denkt: wtf, is het al voorbij? je kan eerst niet praten, veel ijsjes eten (jeeej) en je wordt verwend en na 1 of 2 dagen kan je weer praten en je merkt er niks van.

niet bang zijn!

jeej. thanks…
het is 11 dagen voor mn 18e verjaardag dus ik kom wel op de kinderafdeling, maar word wel als een volwassene behandeld zegmaar

ik had er een weekje last van omdat de wond open ging
maar was geen probleem. lekker ijsjes eten en heb men avond
eten ook gewoon gepureerd haha. stelt niet zoveel voor hoor
veel succes ermee !

dankjewel!

ik ga proberen te slapen denk ik… en dan zie ik het morgen wel

Echt helemaal niet erg. Gedaan toen ik 8 was, had na de operatie kleine irritatie in me keel maar ik mocht heeeeeel veel ijs eten :slightly_smiling_face:. (Ik moest wel heel eventjes bloed overgeven, maar dat was niet pijnlijk & snel over.)

Door mij zal al het moed in je schoenen zakken sorry alvast maar bereid je op het ergste voor.
Luister niet naar mensen die zeggen ‘oh dat had ik 10 jaar geleden ook valt enorm mee!!’

De mijne zijn er 3mnd geleden uitgehaald, toen was(en dat ben ik nu nog) 18. En ik dacht echt dat ik dood ging en ik had het niet erg gevonden.
Na de operatie toen ik wakker werd uit de narcose voelde ik me helemaal goed en de pijn viel enorm mee. Wel was ik even misselijk maar ik heb niet overgegeven.

Nachtje moeten blijven, niet kunnen slapen maar dat was niet echt van de pijn.
Eenmaal thuis begon de hel. In het ziekenhuis had ik erg sterke pijnstillers+ de morfine die nog in m’n lichaam zat. Thuis had ik alleen paracetamol. Na een dag kreeg ik toch nog sterkere pijnstillers maar dat haalde maar 10% weg.

Ik kon niet eten, niet praten, niet slikken. Ijsjes zijn écht niet lekker en ik kan nu nog steeds geen waterijs zien/ruiken.
Je kaken voelen alsof ze gekneusd zijn, je oren doen enorm veel pijn en je voelt je zwaar kut en je stinkt enorm door de narcose :’)
Op zondag (het gebeurde op maandag) kon ik weer een beetje vast voedsel eten maar dat kon ik nog niet proeven want je verliest je smaak ook tijdelijk :slightly_smiling_face:
Op maandag had ik een milkshake gehaald en echt ik wou dat ik dat eerder had gedaan dus zoek iemand die milkshakes voor je wil halen! Dinsdag at ik een kaassouflé en thank god ik kon weer proeven.
Dinsdag at ik al weer warme soep en stokbrood (:

Niesen en gapen blijft nog wel een tijdje pijnlijk maar na een week is de ergste pijn wel weg.

Gapen voelt nu nog steeds raar maar het doet al geen pijn meer. Ook lukt een ‘rollende’ r me niet meer dat klinkt nu als gggg hahah.

Sorry als ik je nu heel bang heb gemaakt maar veel erger dan bij mij kan het vast niet want ik heb echt een lage pijngrens haha.
Succes!

Het is schijnbaar alitjd een heeel stuk vervelender als puber/(jong)volwassene dan als kind. In ieder geval wel veel succes en lekker veel ijsjes eten, kou helpt goed met dat soort dingen en natuurlijk veel drinken.

hoe ging het?

Ik woensdag, sterkte… laat je me het weten hoe het ging?

oh, het is al gebeurd. hoe is het gegaan?

Ik heb dit 2 jaar geleden gehad. Werd wakker en heb toen alles ondergekotst door de narcose, 4 dagen zware keelpijn gehad vooral met slikken maar als ik er op terugkijk viel het erg mee. In ieder geval niets om bang voor te zijn. Succes!

Heb het paar jaar gelden gehad,GEWELDIG!
Ik mocht 2 weken thuisblijven (ik was niet ziek ofzo moest gewoon rusten en had geen last ofzo ).Ik at elke dag superveel ijsjes en niemand van de kinderen kreeg iets :grinning:.Het is echt chill don’t worry!

je ziet eruit als 12 en als je 10 bent is het héeel wat anders dan wanneer je 17 bent ugh

Ik heb het dinsdag gehad, nabloeding gehad, niks kunnen eten…

Ik snap niet dat iedereen het ijsjes eten het leukst vond :hammer:

Dat is het enige wat ik me nog herinner. Vandaar die reacties denk ik. Ik heb de operatie ook gehad toen ik jong was en alles wat ik me er nog van kan herinneren zijn de ijsjes.

Ik heb vanaf dinsdag 3 ijsjes op. :’)

Ik moet ze misschien ook laten weghalen , ik ben nu ook 17 , mijn neusamandelen zijn al weg maar toen was ik nog heel jong , spannend