Keel-amandelen laten knippen

Heee guys,
Ik weet dat hier al wat topics over zijn,maar bij mij is het toch anders.
Ik moet morgen een afspraak maken om mijn keel-amandelen telaten knippen.
Nu heb ik al wat rond gezocht; en ik zie alleen maar reactie’s met ; ik ging dood van de pijn,ik moest een zetpil,ik heb 2 weken thuis gezeten.
Als ik dat lees,ga ik toch liever niet.
Want,als ik ziek ben,blijf ik heel lang ziek,omdat mijn keel-amandelen dan gaan ontsteken,en ze heel groot worden.
Maar ik durf het echt niet,en eigenlijk wil ik het niet in de vakantie,want dan is me hele vakantie verpest.
Maar als school weer begint,mis ik teveel.
En ik kijk teveel films-mensen die wakker worden,omdat de narcose is uitgewerkt,maar niet kunnen laten weten dat ze wakker zijn,en dat ze alles voelen.
Nou,wat zouden jullie doen?
Gewoon laten doen,of gewoon even pijn lijden?

Gewoon laten doen. Mensen kunnen soms zo overdrijven, vooral als het gaat om pijn hebben.
ja, het zal vast niet prettig zijn, maar dan eet je veel ijs en dan zal het heus wel mee vallen.

Eruit laten halen.Dan maar even pijn enzo. maar je bent wel minder vaak ziek en niet zo erg!

Ik wil niet irritant doen ofzo, maar ik heb een scoliose-operatie gehad en dat is wel nog wat anders.

Kijk, je gaat er misschien wel even last van hebben (ik heb de operatie zelf nooit gehad) maar ze geven je wel pijnstillers en het is blijkbaar wel de moeite omdat je er last van hebt.

Edit: je gaat zeker niet wakker worden tijdens de narcose en al zeker niet sterven. Het is een routineoperatie.

Hey Birdybirdy,
ik ben gister terug uit een vakantie in Zweden,
en ik heb 2 weken ziek op bed gelegen vanwege zon vervelende
amandelinfectie, ik vond het een ramp. Maar als je je amandelen
laat knippen betekent dat dat jij het dus wel vaker hebt!
En als jij je amandelen laat knippen, wat een zeer vaak voorkomende
behandeling is en dús zeer veilig- vertrouw die dokters en chirurgen maar,
ze zijn het niet voor niks! Films laten net die 1 op de 100.00000000000 gevallen zien die jou niet gaan overkomen. Maargoed, als het dan erna pijn doet- wat bij
iedereen weer verschilt, dan is dat even en dan klaar! daarna nooit meer last van je amandelen. Hoe eng het ook klinkt, ik zou er bij lange na niet over twijfelen. gewoon doen. Pijn is maar even, en als het over is kun je het niet weer voelen. (en bovendien: paracetamol.ibuprofen doet wonderen!)

Okeee thank god ik kan je helpen.

7 juli dit jaar dat is dus 18dagen gekleden lag ik onder het mes. Toen de operatie voorbij was moest ik 1 nachtje blijven in het ziekenhuis dat was echt serieus mijn hel ik heb 2x heel vies bloed gekotst het was oud bloed maar het hielp wel. Maar die dag dat ik moest blijven in ziekenhuis was echt erg want je mag niks eten en je zit aan het infuus ik was heel erg moe door me nacose en sliep heel veel het ergste was nog dat ik geen ijs wilde eten ik kon dat gewoon niet te veel pijn. Toen de volgende dag dat ik naar huis mocht kreeg ik medicijnen mee ik moest er 15 op een dag slikken maar dat deed ik niet. Ik slikte alleen paracetamol. Je kan de eerste 3 dagen niet eten maar een honger gevoel heb je eigenlijk niet. Zelf was ik soms wel helemaal duizelig. Ik mocht 2weken niet zwemmen en 3dagn niet naar buiten maar ik ging stiekem wel naar buiten. Zelf had ik echt momenten dat ik dood ging van de pijn ik ging huilen me oren deden pijn ik had steken alles was erg maar nu alles voorbij is ben ik super blij. Dat van die zetpil had ik allemaal niet. Het is een pijnelijk operatie maar achteraf ben je super blij. Mijn stem is er trouwens wel mooier op geworden! Suc6 met je operatie en ik zou het zeker doen ondaks alle pijn en bloed die je kotst haha

oja en ik was 3kg af gevallen.

Oh,ik heb even op google gezocht en dat klinkt niet echt leuk.
Ben je wel helemaal hersteld?
Ik snap ook wel,dat dit niet het einde van de wereld is,en dat ik heus niet dood ga.
Maar ik vind het toch eng.
Ik ga het toch maar doen denk ik,iemand tips voor na de operatie?

Als je je pillen niet slikt en je naar buiten gaat ook al word je dat afgeraden, moet je de oorzaak van je pijn natuurlijk niet ver gaan zoeken…

WOW.
Hier was ik dus bang voor,dat lijkt me echt een hel.
Maar het was wel de moeite waard dus?

Ja hoor, maar natuurlijk ook een lastige periode in het ziekenhuis. Maar wat je in je hoofd moet houden is dat het altijd een periode is die overgaat, ook de pijn. Het is niet alsof je oneindig lang ermee gaat zitten en uiteindelijk kom je er beter uit.

Na de operatie: vriendelijk doen tegen de verpleegsters en zeker niet om het minste op het belletje drukken want dan worden ze geïrriteerd en geloof me, onvriendelijke verpleegsters zijn het laatste wat je nodig hebt dan :stuck_out_tongue:

Voor de pijn: vragen aan de dokters wat je het best kan nemen en hun advies opvolgen. Dus als ze zeggen binnenblijven ook niet naar buiten gaan, ook al verveel je je rot.

Ahja en de een heeft nu eenmaal een lagere pijngrens dan de andere, dus het is het best dat je niet teveel de verhalen van anderen gaat opzoeken, want dan word je alleen maar banger.

Je hebt gelijk,en binnen blijven lukt wel.
Maar ik heb een hele lage pijngrens.
Echt heel vervelend x].
Als iemand mij slaat,niet eens hard,heb ik er nog dagen last van,en kan ik wel huilen.
Ik herstel ook heel langzaam van dingen.
Ik krijg ook een beugel over 2 maanden,kan je die operatie nog doen met beugel?
Op google zeggen ze niks.

Ik denk van wel, volgens mij gaan ze toch ook niet langs je mond? Sowieso zou het wel moeten lukken.

Ik heb ook een heel lage pijngrens, vooral als het op naalden aankomt. Maar normaal zou je na zo’n operatie je pijngrens wel wat kunnen verhogen.

Okeee,ik hoop het.
Thanks voor je advies :slightly_smiling_face:

één voordeel : Je mag veel ijsjes eten :slightly_smiling_face:

Je kan ze er beter uit laten halen, de eerste keer dat ik ze eruit moest laten halen was ik 3 ofzo en toen moest ik keel&neus nergens last van gehad eigenlijk. De tweede keer toen ik 9/10 was moest ik alleen neusamandelen, is bijna hetzelfde als keel. Maaaar toen hadden de dokters het verkeerd gedaan dus kreeg ik een nabloeding en dat was niet fijn, er kwam bloed uit mn keel & uit mn neus bleeeh. Maar over het algemeen gaat het bij de meeste mensen gewoon goed. Je bent toch onder narcose dus je merkt er niks van na de operatie veel ijsjes eten & na een week heb je niet echt meer ergens last van, good luck

die pillen die je krijgt voorgeschreven zijn hartstikke slecht ik kreeg zaldiar en diclofen. Diclofen is hartstikke slecht voor je maag en heeft vervelende bijwerkingen. Zalidar vermindert je reactie vermogen. Mijn zuster had me ook aangeraden om 2paracetamol om de 6uur te slikken. En om 15 pillen per dag te slikken lijkt mij niet echt menselijk. En trouwens ik ben erdoor heen gekomen zonder ijs te eten zonder pillen te slikken en met naar buiten te gaan.

tip: als je geen ijs kan eten neem ijsklontjes.

ik heb het ook gehad EEN HEL Ik ging liggen met dat kapje kon geen adem meer halen… toen ze aan ht opereren waren moest ik heel de tijd bloed spugen en toen ik wakker werd weer 5 keer bloedgeschpuugd mijn hele bed onder moest 1 nachtje blijven en het deed heel erg pijn in het begin kon ik niet meer praten en leek het alsof er messen in me keel werden gestoken en 1 week later deed het nog steeds pijn na een maand was ik pas weer helemaal genezen…

S6;)

x

gewoon doen, heb het zelf ook laten doen omdat ik constant verkouden werd
alleen moest ik de neus amandelen ook nog erbij laten knippen
oke, het doet ff pijn, maar ik was wel minder verkouden!

tip voor na de operatie: waterijsjes waterijsjes waterijsjes!