KCM (Kunsten, Cultuur & Media) in Groningen?

Hai guys,

Laatst hoorde ik iemand vertellen over deze studie. Eigenlijk wilde ik naar een kunstacademie gaan, maar dit leek me wel heel erg interessant (en nuttiger/leerzamer). Heeft iemand van jullie ervaring met deze studie? Is het erg moeilijk? Leuk? Alleen maar theorie of ook wat praktijk? Beetje kans met banen daarna?

Ik moet natuurlijk nog naar de open dag. Maar het leek me wel erg handig om al wat meer persoonlijke ervaringen te horen van studenten.

Groet,
Aviva

Ik studeer het zelf niet, maar een vriendin van mij wel. Die zit nu in het tweede jaar. Ik weet dat het haar goed bevalt. Je moet na de helft van het eerste jaar 2 van de 5 richtingen kiezen (theater, film, muziek, literatuur, beeldend) en vanaf jaar 2 ga je met 1 daarvan door. Het is veel leeswerk en essays schrijven volgens mij, maar je gaat ook naar theatervoorstellingen, concerten (ligt er net aan welke richting je dus gekozen hebt) en mijn vriendin kon bijvoorbeeld via een docent een dagje stagelopen bij de Amsterdamse Schouwburg.
Als je wil, kan ik haar email wel even geven, maar dat doe ik dan even via Facebook, want ik vertrouw de privacy hier op gs niet meer.
(En voordat je denkt, ho wacht eens even stalker, ik ben de oude Pevensie en ik ken Sam en Katie :slightly_smiling_face: )

^Ik heb je genote. (:

Ohh, ik dacht al, hoe kan het nou dat ik deze studie helemaal niet ken ! (ik wou ook zo’n kant op), maar het is een universitaire studie haha :slightly_smiling_face:

Oke hier heb je niks aan, upje !