kauwgom

ik heb een probleem ;
ik ben kauwgom verslaaft. is kauwgom erg slecht voor je?
en word je er dik van? ik neem wel
suikervrije kauwgom…

ik weet wel dat er altijd op staat overmatig gebruik kan een laxerend effect hebben. Dus ja teveel is niet goed.
Toen ik een jaar of 4/5 had heb ik een heel pakje opgegeten… en ja dat heb k toen geweten…

Dat probleem heb ik dus ook, altijd als ik een kauwgom in heb, dan slik ik hem bewust/perongeluk door. En dan pak ik weer een nieuwe…

In suikervrije zitten zo goed al geen calorieën… Dus dik zal je er niet van worden! Heel de dag kauwgom kauwen is alleen niet altijd goed voor je kaken - ze zijn dan heel de dag in beweging.

Enne, zoals hierboven al aangegeven wordt, te veel kauwgom werkt laxerend! Maar dit had je ook zelf even na kunnen kijken, gewoon op de pakjes kauwgom die je neemt…

Pak gewoon een kauwgompje als je voelt dat je honger krijgt. Slank je er van af, inplaats van dat je dik wordt.

heb ik ook zeker 10 kauwgoms per dag, ergggggggggg!

het heeft inderdaad een laxerend effect. Dus zorg dat er een wc in de buurt is, haha.

huh ik eet ook weleens een pakje kauwgum op per dag.
maar ik heb geen laxerend effect daar van.
gelukig

Als ik kauwgom heb slik ik het na een kwartiertje stukje voor stukje door… Is dit slecht voor je?
x

Je valt er idd van af, tijdens mijn examens in juni ben ik er 10 kilo door afgevallen :confused:

Ik neem er echt 1 in de week ofzo haha, maar ik krijg er juist altijd een heeel erg honger gevoel van…

Kilo’s verliezen met kauwgom

Kauw de kilo’s eraf met kauwgom. Wetenschappers werken aan kauwgom waarvan je afvalt.

Entopic

Onderzoekers zijn bezig met de ontwikkeling van een kauwgom met het hormoon PYY (Peptide YY). Dit hormoon zorgt voor minder eetlust en meer energie. Hierdoor eet je minder en beweeg je meer en val je dus af.

Volgens de Syracuse universiteit in New York hebben mensen met obesitas een tekort aan het hormoon PYY. Proefpersonen die het hormoon toegediend kregen aten minder en verloren hierdoor gewicht.

De kauwgom werkt nog niet optimaal. Het hormoon in de kauwgom komt in de maag terecht waardoor het onvoldoende wordt opgenomen in de bloedbaan. Wetenschappers onderzoeken nu hoe het hormoon wél goed opgenomen kan worden in het bloed. Ze hopen dat afvallen met deze bijzondere kauwgom een peulenschil wordt.

Bron: Nu.nl

Sommigen zeggen dat het slecht is voor je kaken. Dat als je de hele dag loopt te kauwen dat je kaakgewrichten dan sneller slijten, maar ik weet niet of dat waar is.

Maar bij (kauwgom) kauwen maak je extra speeksel aan en dat is wel weer goed tegen gaatjes. Bij suikervrije kauwgom dan hea.

mijn tandarts adviezeerde mij om wat vaker kouwgom te nemen, suikervrij dan. Omdat dat goed was voor mijn kaken. Vraag me niet waarom?

En van kauwgom krijg je juist honger omdat je de hele tijd kauwt zonder dat er voedsel in je maag komt.

Dik worden van kauwgom… Denk even logisch na. :’)

Maar zover ik het weet is het alleen slecht voor je kaken.

Een beetje is goed, maar te veel niet. En je krijgt honger van kauwgom, dus eigenlijk wordt je er wel dikker van ja xd