Kattenmand creeëren

Ik heb dus een mand waar ik een lekkere dikke deken in heb gelegd voor mijn kat om erop te liggen. Maar mijn kat wil er maar niet op gaan liggen, ik heb meer het idee dat mijn kat er niet op komt om erop te gaan liggen.

Hoe kan ik zorgen dat die er wel op gaat liggen? Door middel van een geurtje of snoepjes bijvoorbeeld?

Waarom zou je kat er op MOETEN liggen?
Als ik jou een bed geef die jij niet wil en ik verplicht jou dat je hem moet gebruiken, dan doe je dat toch ook niet?

Ze gaat er wel in liggen als ze dat wil.

Omdat ze anders op m’n bed gaat liggen wat ik niet wil maar ik heb gene deur op m’n slaapkamer. :slightly_smiling_face:

Je kunt er catnip op smeren, maar waarschijnlijk helpt dat niet. Wij hebben een superleuk kattenhuisje buiten, echt met veranda enzo :"D Heel klein. Maar hij ligt er nooit in.

Mijn katten gaan altijd in dozen liggen, die vinden ze veel gezelliger dan een mand. Misschien vind jouw kat een mandje gewoon niet zo leuk? Je kunt hem/haar moeilijk dwingen om er in te liggen… :’)

Je hebt gelijk, ik bedenk me net mijn kat gaat ook vaak in hoge dozen liggen omdat het daar rustig is enzo. :wink:

Katten slapen liever hoog, daar hebben ze overzicht voor hun prooi enz.
dus als jou kattemand op de grond staat is het wel logisch dat ze op je bed gaat liggen. wij hebben zo’n hang mandje en die is bijn tot aan het plafon.

chloor? dat doen ze toch ook altijd in een kattenbak? om de kat te lokken dat hij daar zijn behoefte doet?

Een kat heeft graag een goed uitzicht waar die ook ligt. Dus misschien kan je de mand wat hoger plaatsen. Onze katten liggen ook altijd in de hoek van de bank; hebben ze van achteren een beschermende muur, maar de rest van de kamer kunnen ze goed zien.

Het helpt misschien ook om de deken te leggen op een plek waar je kat veel ligt. Dan trekt zijn geur in de deken, die je na een paar weken terug in de mand ligt. Vaak gaan katten ook niet ergens liggen omdat de geur hen vreemd is. Zo hebben wij de katten ook in de slaapmand gekregen.

Ja maar het is niet goed om overal waar je je kat wilt hebben chloor te gooien. Chloor is niet volledig onschadelijk! Dan kan je beter iets met kattenkruid proberen.

Ik zou de deken op een plek leggen waar hij al graag ligt. Katten zijn kieskeurig, mijn ma heeft ook dure manden etc gehaald waarna de kat in een schoenendoos oid gaat liggen.

oh, ja.

Dit doet mijn kat dus ook en die is ook immuun voor kattenkruid. Bij mijn kat werkt het het beste als je iets koopt wat niet voor hem is bedoelt dan gaat hij daar op liggen haha. Als je een goedkoop mandje koopt zoiets als dit: Kattenmand online kopen | Goedkoopste van Nederland | PetsPark.nl dan maakt het op zich niet zo uit als het niet gebruikt wordt.