Kattenliefhebbers

Hi girls!

Ik heb een beetje een raar verhaal haha. Wij hadden thuis een kater en een poes, en we kregen daaruit een nestje van vijf kittens, hartstikke leuk ofcourse!
Het mannetje leeft inmiddels bij mijn oma en opa. Aangezien hun 19 jarige poes, recent was overleden, mijn oma hartstikke bang is voor muizen, en mijn opa en oma hadden ontzettend last van muizen.
De moederpoes is altijd een heel rustig en lief beest geweest. Een echte kroelkat, kan niet goed tegen herrie en ze is als kitten nooit speels geweest, maar eigenlijk altijd een heel kroelerig beestje.

Op 1 kitten na zijn alle kittens nu weg. We hebben een vrouwtje zelf gehouden.
De kitten was/is hartstikke speels en druk waar de moederpoes niet zou van houdt. Er wordt dan ook regelmatig geblazen en een pets uitgedeeld.

Nu komt eigenlijk mijn vraag; de moederpoes gedraagt zich sinds een paar dagen hartstikke anders. De moederpoes en de kitten zijn ineens de dikste maatjes, terwijl de moederpoes dit nooit toeliet. Ze spelen nog steeds niet, maar liggen constant bij elkaar en wassen elkaar heel de tijd. (Dit kwam dus tot een paar dagen terug nooit voor). De moederpoes kruipt constant tussen de dekens, wat zo ook nooit eerder heeft gedaan, en ze mauwt regelmatig terwijl je haar eerst nooit hoorde.

Weten jullie misschien wat het kan zijn? Of hebben jullie misschien hetzelfde probleem (gehad)?
Let me know!

X

Mag in het huisdierentopic vragen!