Kattenkwijl

Sinds een paar dagen zie ik constant dat er speeksel uit de mond van mijn poes loopt. Een paar dagen geleden viel me ook al iets raars op aan haar lip, er zat een roze plekje op haar lip.
Nou vroeg ik me af wat er met haar aan de hand is en of ik er misschien iets tegen kan doen.

Katten kunnen om veel verschillende redenen kwijlen. Sommige katten kunnen gaan kwijlen als ze geaaid worden/aandacht krijgen. Een soort kwijlen van genot dus. Maar het kan ook wijzen op problemen in de bek, zoals gebitsproblemen, keelontsteking of Calici (een vorm van niesziekte, die vaak zweertjes in de bek geeft).
Als de kat verder niet ziek is en het alleen doet als hij zich prettig voelt is de kans groot dat hij puur van genot af en toe begint te kwijlen. Bij twijfel over de oorzaak kun je het best even
met je dierenarts overleggen.

Bron: petsplace.nl

Ik zou even naar de dierenarts gaan. Zeker als ze ook een plekje op haar bek heeft, misschien doet het wel pijn of geeft het een vieze smaak in haar bek. Daar kwijlen dieren vaak ook van. En inderdaad, misschien gebitsproblemen. Moet je je kat niet mee door laten lopen, want dan wordt het vaak erger en kan het ook op andere gebieden problemen opleveren.

Bedankt, ik zal het met mijn ouders overleggen.

Edit: We kijken het nog even aan, want pijn lijkt ze niet te hebben