Katten-topic

Nouja we hadden eerst wel andere kleikorrels waar ik er geen last van had, maar dat spul kwam je letterlijk overal tegen. De katten namen veel van dat spul onder de pootjes mee.

omg katten!!! :upside_down_face:

Ik houd echt enorm veel van mijn katten, ze slapen heel vaak bij me en mogen echt alles.
Ze worden vandaag 13 en ergens denk ik soms dat ik meer afstand van ze moet nemen omdat ik bang ben dat ik echt kapot ga als ze overlijden. Hebben jullie dat ook? Ik houd van mijn beesten, maar ze worden al oud en ik ben zo bang dat ik er nooit overheen ga komen als ze dood zijn. :cry:

Ik zou geen afstand van ze nemen. 13 is al een mooie leeftijd, maar je hebt nog kans dat ze veel ouder worden! Het lijkt mij een beetje zonde als je afstand van jouw katten neem terwijl ze misschien nog 7 jaar doorgaan! Ik vind het ook wel zielig voor jouw katten als je afstand van ze gaat houden. Ze doen toch niks verkeerd? Ik snap dat het idee van jouw katten verliezen erg eng is, maar het is ook niet erg om er kapot van te zijn. Dat is een hele normale reactie. Je komt er uiteindelijk wel overheen en kan dan je ten minsten terug kijken naar een tijd die je optimaal met ze hebt besteedt!

Waarom zou je er wat meer afstand van nemen? Je kunt toch ook optimaal genieten van je katten als je in je achterhoofd hebt dat ze al oud worden. Het is niet dat je kat doodziek is. Ze hebben een mooi leven gehad en als ze ouder worden dan 13 hebben ze hun leven volluit geleefd. Dus geniet er gewoon van! Als ze dood gaan is het sowieso janken, maar je weet dan iig dat je van ze hebt genoten en dat ze ee ngoed leven hebben gehad.

Ja, jullie hebben ook wel gelijk, maar ik ben echt verschrikkelijk slecht in dealing with emotions dus het is meer een selfish uitspatting dat ik mezelf dat wil besparen ofzo denk ik. :frowning_face: Ze zijn nog absoluut niet ziek ofzo, een heeft alleen wat last van nierstenen maar met speciaal voer gaat dat gewoon goed, dus ze hebben ook nog wel lang denk ik, maar toch. :cry:
En ik bedoel ook niet echt afstand nemen, maar gewoon mezelf minder emotioneel in ze stoppen, ik praat echt continu tegen ze en ze reageren ook wel op mijn stem enzo, maar soms vind ik dat zo raar van mezelf.
Ik bedoel wtf. praten tegen een kat… :flushed:

Laatst kwam er een artikel online dat er wetenschappelijk bewezen is dat praten tegen je huisdieren gezond is :wink: als ik de link terug vind zou ik hem hier posten!

Hey ik krijg binnenkort een katje. (vrouwtje, tijgertje met zwart en grijs)
Heeft iemand een leuke naam?

Hebben jullie ook tips voor katten die zich vervelen?
En van mijn katten verveel zich snel vooral als het rot weer buiten is. Dan gaat ze ruzie zoeken met de ander katten. Terwijl ik wel met haar speel. En heb allemaal speelmuisjes enz liggen. Wissel ook veel af met speelgoed. voer geef ik via een spel/puzzel.

Als ze nou zwart/wit was ipv zwart grijs had je haar Oreo kunnen noemen :wink:

Kan nog steeds wel. Zelf vind ik namen zoals Lily, Lely, Lola en Lady leuk (toevallig allemaal met een L :’))

Hebben jullie een goede plek waar je kat naar buiten kan kijken? Zoals een grote venster bank of een kattenpaal voor het raam. Die van mij zweren bij uren naar buiten staren. Met regen staren ze zelfs door het dakraam naar het water wat naar beneden valt.

Wat ook leuk is om filmpjes voor je kat aan te zetten. Let wel op als je ze aanzet op de televisie dat ze af en toe de televisie kunnen aanvallen :’) Mijn katten vinden af en toe staren naar filmpjes van kleine vogeltjes die zaadjes eten heel interessant.

Fily?

Mijn katten kunnen naar buiten kijken.
Kattenfilmpjes klinkt leuk

Ik vind het leuk om ze naar bekende personages of historische grootheden te noemen. Ik zou haar zo Catherina (de Grote), Bathseba of Marylin Monroe noemen :wink: Maar leuke personages uit films zijn ook leuk: Katniss Everdeen, Arwen, Black Widow of Sir Pounce

Hey, ik heb misschien een beetje een stomme vraag.

Vroeger hadden wij een kat, geadopteerd maar die was heel schuw als je hem oppakte. Verder had ik een super band met die kat, gewoon knuffelen enzo maar ik heb echt een beetje een trauma toen ik hem een keer oppakte (krabben etc) en de kat op schoot nemen (dat hij je nagels in zich zet, en af en toe met pootjes op en neer ofzo, als jullie snappen wat ik bedoel).

Nu is deze kat al een tijd overleden, en waarschijnlijk nemen we van de zomer weer een nieuw katje. Maar ik ben dus heel erg bang om een katje op te pakken, terwijl me dat wel leuk lijkt, als hij/zij dat natuurlijk ook toestaat. Weet iemand hoe ik me hierover kan zetten? Hoe pak je een katje op?

^Ik denk niet dat het per se met je handeling te maken heeft gehad hoor, of je kat moet al een trauma hebben gehad voor je hem kreeg. Sommige katten houden gewoon niet ervan opgepakt te worden. Ik heb ook twee katten, eentje vind het heerlijk om opgepakt te worden en te knuffelen. De ander is veelste druk om rustig vast te houden en wilt dus ook altijd snel weg. Niet elke kat is een schootkat, daar kan je heel weinig aan doen. Maar mijn fokker adviseerde wel om juist in de kitten periode van alles met je kat te doen zodat ze kunnen wennen, ongeveer net als een puppy. Als jij je kitten nooit oppakt, dan gaat-ie het misschien vervelend vinden om opgetild te worden als volwassen kat. En misschien kun je je kitten laten spelen op je schoot? Dan gaat hij je schoot associëren met iets leuks?

Als een kat met zijn pootjes op en neer gaat en verder gewoon rustig blijft zitten vindt hij het juist wel gezellig. Je kunt kijken of je in een asiel eens wat katten kunt knuffelen. Mijn kater kwam gewoon bij mij op schoot zitten, dus die heb ik mee naar huis genomen. :slightly_smiling_face:

Mijn vriend en ik gaan hoogstwaarschijnlijk volgend jaar mei/juni voor een raskat. :grinning: Ik ben er nog steeds niet helemaal welk ras ik nou het liefste zou willen. Een ragdoll lijkt me echt heel leuk, en die haren schijnbaar minder? Zijn er nog meer rassen waarvan over het algemeen bekend is dat ze minder haren? Daar ben ik toch wel erg benieuwd naar! En eh ja. Liever toch geen naaktkatten enzo. :’)

Nu zijn het nog maar kittens en ik heb ze nog maar net, maar mijn Europese korthaar verhaart inderdaad ietsje meer dan mijn ragdoll. Al wil dat nog niet alles zeggen. Ragdoll’s hebben geen ondervacht. Dus dat scheelt wel ietsje, maar als ik andere moet geloven kunnen ze alsnog gigantisch verharen! Volgens mij zijn er niet echt katten die minder verharen. Als je uiteindelijk voor een ragdoll gaat, er is een hele gezellige facebook groep (ragdoll nederland voor alle kattenvrienden).

Mijn vriend en ik zitten ook nog steeds te dubben over de naam voor onze kitten. We willen misschien de kat een naam geven die gerelateerd is aan Disney, maar ik vind Simba echt te afgezaagd. Ik was altijd zo’n persoon die mijn huisdieren random namen gaf (ik had eens een cavia met de naam kiwi), maar mijn vriend houdt daar niet van. Het schiet dus nog niet echt op, haha.
Dit weekend gaan we weer kijken bij de kittens. Ze zijn inmiddels 4 weken oud, dus ze zijn flink door de woonkamer aan het kruipen. Ben benieuwd! :grinning:

^ Je kunt hem/haar ook noemen naar een van de aristokatten.

Ik heb van de week koolvis gekocht voor de katten, maar ik weet eigenlijk niet of ik ze dit rauw moet geven of dat het gekookt moet worden?