Katten halsbandje

Hey hey! Ik heb sinds deze zomer een poes, toen ze kitten was kreeg ze een halsbandje om speciaal voor kittens, met een belletje er aan, maar daar werd ze helemaal gek van, dat ze haar nekje open had gekrabt.

Toch wil ik het liefst dat ze een halsbandje draagt, maar zou ze niet weer gek worden als ik het belletje er af haal? Ze ging namelijk ook met haar pootje tussen het halsbandje in graaien… iemand tips?
Dit is ze:

http://i51.tinypic.com/2u8hrow.jpg

Waarom wil je graag dat ze een halsbandje draagt ? Het staat misschien wel heel leuk maar veilig is het niet. Als ze ergens blijven haken kunnen ze zichzelf ophangen.

Als ze wegloopt en ze heeft een chip komt ze op die manier wel weer bij je terecht.

mijn kat heeft een chip?

Ooooh ja, haha dom dom, de mijne ook. Haha dankje, niet over nagedacht :’)
FAIL.

Sluit maar :slightly_smiling_face:

wel een hele leuke foto =)

Aahw, je kitteh is wel superschattig c:

Onze 4 katten heb ook een halsbandje, met een belletje. Maar meer zodat ze niet telkens vogels pakken, door het belletje horen de vogels ze ze wel aankomen ;p en als we buiten in onze handen klappen, hoor je ook belletjes aankomen ;p

Wat een geweldige foto ^^

Maarja chipchip xD

Ik denk dat een halsbandje nog best handig is hoor, want als BV je kat andermans tuin heel de tijd zit, visjes te irriteren ofzo, gaan ze echt niet naar de dierenarst met je kat om 'm vervolgens weer bij jou te brengen, dan is het toch handiger dat ze jou direct kunnen bellen.

Mja klopt ook wel, alleen ik ben zo bang dat ze hem open krabt, ik kan misschien wel het belletje er af slopen, maar dan gaat ze er misschien nog doorheen met haar pootje? …

Wie niet waagt, wie niet wint.

Je hebt snel genoeg uitgevonden of ze het doet of niet. Doet ze het, dan doe je 'm weer af.

Tip voor iedereen:
Koop een bandje zonder elastiek.
En maak desnoods een extra gaatje, zodat je het bandje op precies de goede maat kunt dichtdoen. Zo kan ze haar pootje er ook niet tussen proppen.

toch is het beter als je kat een halsbandje heeft, aangezien veel mensen niet de moeite nemen om met je kat naar de dierenarts te gaan als ze hem/haar vinden. ik heb zelf 2 katten en die hebben alle 2 een bandje met een stiekje ertussen. het bandje heeft m’n moeder heel los zitten bij ze, dat als ze ergens achter blijven haken, ze het bandje kwijt zijn maar niet stikken…

Daarom hebben onze katten ook geen halsbandjes meer. Vind het doodseng.
Maar goed, onze katten komen dan ook niet buiten :slightly_smiling_face:

Die van mij gaat ook niet naar buiten, en als ze buiten wilt, dan wil ik haar denk ik een bandje om doen met een touw zegmaar…

wat een poepieeee

Wat lief :grinning:

Die van ons gaan ook niet naar buiten, godzijdank, maar eentje heeft toch altijd een kattenriempje om met een belletje… zodat we weten waar ze is, hehehe.
Die andere heeft geen bandje om, dat vind ie niet zo leuk en eerst deed hij ook hysterisch, maar we hebben het gewoon omgedaan. Nu vind 'ie het best, want hij weet: Riempje=naar buiten.

Mmh, misschien zometeen maar het belletje er af halen en proberen of ze het fijn vind…

Trouwens bedankt voor de leuke reacties haha!

Aaaah dat is echt de meest grote fout die je kan maken als je een halsbandje koopt. Vind ik, haha. Zoals hierboven gezegd is kan een kat zich ophangen aan een halsbandje, ons kitten heeft er overigens wél één. Wij hadden vorig jaar een nieuw kitten met chip en die is weggelopen, nooit meer teruggekomen. Zo’n chip is alleen handig als andere mensen hem ook naar de dierenarts brengen en dat gebeurt 9 van de 10 keer niet.
Dus ons nieuwe kitten heeft beide, maar wel MET elastiek, want dan kunnen ze hun kopje er uit trekken als ze vast zitten. In de dierenwinkel en dierenarts werd dat ook steeds gezegd. Kat van mn ouders was ineens zn bandje kwijt (met elastiek, jawel jawel) en die vonden ze terug aan een tak toen ze de boom gingen snoeien. Dankzij het elastiek kon hij gewoon los). Als je kitten haar/zijn pootje ertussen krijgt, is het bandje gewoon te groot.
En wij hebben het belletje er ook af gehaald trouwens, niet alleen voor je kat, maar ook voor jezelf vervelend. Eerste week vond ze het bandje ook niet fijn, maar nu is ze er gewoon aan gewend, ze geeft geen kik als je het bandje om of af doet, dat zegt al genoeg. Áls je dan toch een bandje zonder elastiek wilt kopen, dan heb je nog safe sluitingen, die snel open gaan, maar check in de winkel of je hem ook makkelijk los kan trekken, want vaak werkt het niet.