Katten/dierenhaar allergie?

Het is mijn vader een tijdje geleden opgevallen dat ik super erg nies…
En dan vooral thuis… Wij hebben een kat (Britse Korthaar) en sinds een paar maanden denkt hij dat ik
allergisch voor de kat ben… Nu zegt hij dat altijd in de vorm van een grap, maar sinds een paar dagen begin ik daar nu ook aan te denken/twijfelen… Ik kwam net thuis niezen en hele erge jeuk in mijn ogen… (Nee er zat geen vuiltje of iets in)…

Nu waren we met oud en nieuw ook bij vrienden en die hadden 2 honden… Tegen de avond begon ik daar ook te niezen…

Nu mijn vraag: kan ik allergisch zijn? heeft iemand symptomen/zelf allergisch? Hoe kwam je erachter? Zijn er misschien mogelijkheden om dit te laten testen?

Help me… Mijn moeder reageert er niet op omdat ze er niet over wilt praten (ik ben toch haar kind? mijn gezondheid gaat voor alles lijkt me?..)

Het kan best dat je al voor deze tijd een allergie had, maar het minuscuul was. Het kan zich inderdaad ontwikkeld hebben tot een echte allergie voor dieren.

Het is heel makkelijk te onderzoeken bij de dokter. Zij kunnen bloed afnemen of testjes doen op je huid. Gewoon even een afspraak maken bij de dokter en je probleem uitleggen. c:

Waarschijnlijk ben je allergisch, je kunt naar de huisarts gaan om testjes te doen!

Zou kunnen ja!
Ik ben zelf allergisch voor katten en honden (en ik heb 11 katten ha)
Bij mij is het getest door de KNO arts maar het kan volgens mij ook wel bij de huisarts. Ik heb er gelukkig geen last van maar niezen en jeukende ogen zijn idd wel veel voorkomende symptomen.

Wij zijn geen doktoren. Ga naar een dokter.

Ik vraag advies… Ik vraag niet naar doktoren …

Ga naar een doktor is toch een advies :x

De arts is toch nog steeds de enige die je daar zekerheid over kan geven. Dus ik zou inderdaad naar de arts gaan, want het klinkt wel als een allergie.

Even afspraak maken bij je huisarts, het testen is echt heel eenvoudig en dan weet je het.

Exactly :stuck_out_tongue:

Ik zou je laten testen bij de dokter als ik jou was! Ik heb dat zelf ook gedaan, want ik moest ook altijd niezen en hoesten en had roze ogen als ik bij iemand thuis was waar ze honden en katten hebben. Bij de dokter kwam er toen uit dat ik allergisch was voor huisstofmijt, honden en katten.

Hee ik ben helaas ook allergisch voor katten (niet echt voor honden).

Mijn vader heeft het ook maar dan erger, hij heeft het ook voor paarden heel erg.
Als ik bij mensen kom met een kat, heb ik niet zo veel last. Wel als ik de kat heb geknuffeld, dan jeuken mijn ogen en loopt mijn neus vol en niezen.

Maar je kunt je gewoon even laten testen in het ziekenhuis (of miss bij je huisarts)

ik hoop voor je dat je niet allergisch bent voor je hond!!
Je kunt natuurlijk ook voor huisstof allergisch zijn (dat ben ik ook btw maar ook niet zo erg), of voor pollen in de lucht, maar dan zou je het wss niet nu merken maar in de lente/zomer.

Ja klopt, ik heb al huisstofmijt allergie, en hooikoorts… Toch maar gokje naar de dokter wagen dan :frowning_face: Wat doen ze dan precies weet jij dat?

Maar als je allergisch voor huisstofmijt bent is het toch logisch dat je bij mensen thuis niest?

Anyway ze druppen dan een vloeistof op je huid en dan prikken ze in je huid op die plek met een naaldje en als het dan gaat irriteren ben je allergisch.