Katje in huis nemen of laten zitten?

Gistermiddag, op weg naar de supermarkt, zag ik een katje bij ons buiten bij de flat. Het katje is heel dun en heeft geen halsband. Ik aaide en speelde een beetje met hem.

Toen liep ik door naar de supermarkt en het katje volgde mij, helemaal naar het winkelcentrum (dat is een groot stuk) en hij liep bijna met me de winkel in, ik kon hem nog net tegenhouden.

Toen ik na een tijdje uit de supermarkt kwam, zat het katje daar nog steeds en ja hoor; hij liep weer braaf mee terug naar de flat. Daar liep hij de trap op en ik kon hem natuurlijk niet binnenlaten, dus ik liet hem voor mijn deur staan. Ik vond het super zielig, maar ik vergat het ook een beetje omdat hij toch wel een baasje zou hebben, dacht ik. Maar toen ik gisteren naar bed ging liep hij nog steeds voor de deur te miauwen en nu zit 'ie daar nog steeds.

Van mijn ouders mag ik het katje wel in huis nemen ( na lang zeuren, en dan moet ik zelf voer etc kopen), maar ik bedenk me nu dat het katje dan wel vaak alleen thuis zit, ik zit natuurlijk op school en mijn ouders werken. Het katje kan ook een baas hebben, maar daar ga ik niet van uit.

Moet ik het katje in huis nemen of daar op straat laten zitten?

in huis nemen, als je er zeker van bent dat hij geen baas heeft.

In huis nemen.

Ik zou hem in huis geven, en mss briefjes ophangen dat je deze kat heb gevonden ofzo? Of goed opletten of mensen op zoek zijn naar een kat?

Als je ervoor wilt zorgen, gewoon nemen. Dan weet je iig dat hij te eten krijgt en een veilige slaapplek heeft. Dat arme ding verhongerd buiten zowat!

In huis nemen. Je kunt hem daar niet rond laten zwerven. En als het een baasje zou hebben zou diegene er wel naar op zoek gaan als hij/zij hem mist. Dan zullen ze waarschijnlijk wel advertenties ophangen of wat dan ook. Maar tot zover, heb je een leuk katje (:

Denk goed na voordat je het katje in huis neemt.
Het kan wel 18 jaar oud worden, althans, mijn kat vroeger.
Het is dus best een grote verantwoordelijkheid en verdient ook veel aandacht.

wat iedereen zegt :grinning:

Of evt. naar het asiel brengen (is wel zielig, maar de meeste jonge katjes worden wel opgehaald) of bel de dierenbescherming. Heb ik toen ook moeten doen toen mn hond was weggelopen, en waren gelukkig mensen die hadden doorgegeven dat ze hem gevonden hadden.

Ik zou hem zeker in huis nemen. Naar het asiel brengen is zielig vind ik.

In huis nemen, dan weet je zeker dat hij een goed onderkomen heeft.
Dat beestje heeft schijnbaar geen baasje, want als dat katje zo dun is en zo…
wel zielig dat je dat zo’n beestje aan kunt doen.

ik zou um meenemen en voor het katje zorgen. eventueel wel naar de dierenarts gaan kijken of ie geen ziektes heeft.
en bij het dierenasiel aangeven dat je een katje hebt gevonden en wel een tijd(je) ‘‘pleegouder’’ van het katje wilt zijn. en als ze een geschikt persoon voor het katje hebben gevonden het te laten adopteren. (tenzij je er dan al zo erg aan gehecht bent dat je het houdt maar dan moet je wel rekening houden met alle behoeftes van de kat. en ieder jaar naar de dierenarts voor het prikje)

Ik zou 'm meenemen en even langs de dierenarts gaan. De meeste katten zijn tegenwoordig gechipt en kan er gecontroleerd worden of 'ie van iemand is. Als 'ie niet gechips is, kunnen ze daar of via een organisatie als Amivedi kijken of er een katje gezocht wordt met dezelfde kenmerken. Is dat niet het geval, dan mag je 'm houden, zover ik weet.

En ene kat die thuis zit bij een familie die 'm af en toe aandacht [en eten] geeft is beter dan zo’n beestje op straat.
Denk wel: Een kat VERmist, is een kat GEmist.
Oftewel: De kat kan van iedereen zijn; kittens zijn speels en vaak vrij afhankelijk dus willen aandacht; vaak zijn ze ook nog zo jong dat ze niet ingeent of gechipt zijn. [Niet dat dat niet kan als ze jong zijn, maar mensen komen daar vaak wat later mee :stuck_out_tongue:]

In huis nemen inderdaad!

In huis nemen, even mee naar de dierenarts meenemen, kijken of ie een chip heeft, zo niet, houden!

Ik zou eerst naar de dierenarts gaan om te kijken of hij gechipt en dan kijken of hij inderdaad een baasje heeft, maar dat lijkt me eigenlijk niet aangezien de kat voor jou deur miauwt en je achterna loopt en anders zijn die baasjes wel zielig dat ze hem niet binnenlaten, of misschien heeft hij gewoon geen baasje, ik zou hem dan in ieder geval wel meenemen naar je huis, want het is wel zielig!

Ik zou een foto maken van de kitten en die op een poster zetten en verspreiden in de wijk met een telefoonnummer. Als er niet op gereageerd wordt zou ik hem gewoon houden. Het maakt niks uit dat je zelf weinig thuis bent en je ouders ook niet want katten zijn hele zelfstandige dieren. Controleer wel of het een kater of een poes is, want katers kunnen je hele huis onder ‘sproeien’. En dat ruikt niet lekker…

Je moet hem gewoon mee naar binnen nemen.
Zoals je zei ziet hij er niet goed uit, en als hij echt zo zit te miauwen heeft hij ook een flink aandachtstekort. Verzorg hem goed, en hang wat posters op met ‘gevonden.’

Krijg je binnen 10 dagen geen reactie? Dan zou ik hem gewoon houden, en even goed laten nakijken bij de dierenarts.