Kat zeurt in de ochtend

Hoe oud is ze?

Oh ik zie het al:P 5 maanden dus. Het kan heel goed dat ze aan het puberen is(ja dat hebben katten ook) en dan probeert ze jou uit te testten.

Ach dat doet mijn kat elke nacht. Hij slaapt in mijn kamer maar als hij moet plassen of eten dan wilt hij eruit. Beste wat je kan doen is een kattenluikje of met deur open slapen, hij wilt gewoon naar binnen.

Mijn kat gaat nu (niet in de winter natuurlijk) de hele nacht naar buiten, beetje jagen en spelen, en als hij moe is gaat hij tussen de bloemetjes slapen. Als hij merkt dat er iemand beneden is, in de ochtend, gaat hij gewoon voor de deur miauwen en laten we hem weer binnen.

Ik weet niet of je een ‘binnenkat’ hebt? Maar misschien kun je proberen haar 's nachts buiten te laten.

Doet mijn kat ook. Dan gaat ze aan de deur krabben om 5uur snachts. Dus ik laat voortaan de deur op een kier

Of negeren, of indd plantenspuit. Een tikje op de neus werkt ook prima.

Mwa, dan vraag ik me altijd af waarom je sowieso een kat neemt. Ze wilt alleen aandacht, eventjes bij je liggen. Het is niet alsof ze iets fouts doet.

Deur op een kiertje laten is de beste oplossing, meestal komt ze dan even bij je bed en gaat ze weer weg, of ze slaapt daar verder.

Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Als TS er een hekel aan heeft, en dit de kat wil afleren, heeft ze daar verschillende manieren toe. Heeft niets te maken met of je een kat moet nemen of niet.

Daarbij heb ik zelf 2 katten die genoeg aandacht krijgen en toch niet bij de deur staan te mauwen, omdat ze weten dat ze de slaapkamer niet in mogen.

Als je een moeder ziet met een jankend kind, omdat die zo graag iets wil, zeg je toch ook niet ‘waarom heb je een kind genomen’.

Mijn kat blijft gewoon stil voor de deur zitten, maar als ze eens aan de deur krabt of miauwt wil ze bij me zijn en zet ik de deur op een kier, en komt ze bij me liggen en slaapt ze gewoon verder.

Mijn kat is 15 en die doet dat ook…

Als ik de deur openzet, komt ze binnen en gaat ze alsnog staan miauwen, maar dan naast mijn bed. Dan heb ik liever dat ze dat beneden doet, dan word ik tenminste niet wakker.

Mijn kat deed dat ook altijd dan deed ik gewoon me deur open en dan kwam hij bij me in bed liggen, probleem opgelost :slightly_smiling_face:

Mijn katten kunnen gewoon bij mij in m’n kamer komen (heb een soort kattenluikje) en nu zeuren ze nauwelijks meer. Alleen als het laat is en er is niemand wakker, dan willen ze naar buiten.

Ze doet wel iets fouts ze krabt aan de deur. Krijg je lelijke krassen van. Maar dat weet dat beestje natuurlijk niet dus moet ie leren dat ie niet 'S ochtends vroeg aan de deur gaat staan krabben. De rest van de dag kan ie nog zat geknuffeld worden.

die van ons deed het ook, voor de slaapkamerdeur mauwen en krabben. We gingen het eerst negeren maar op een gegeven moment was ik er zo zat van dat ik m een enorme rotschop heb verkocht

nooit meer last van gehad :woman_student:

Serieus?

Danku :bowing_man:

Dat zal wel meevallen :stuck_out_tongue: (hoop ik, hihi)

Lol je lijkt mn vader wel :stuck_out_tongue: Die werd een keer zo kwaad had ie onze kat tegen het plafon aan getrapt xD (rustig maar hoor hij had niks ) Hij heeft hem ook een keer naar buiten getrapt (doe maar wee rustig toen had ie ook niks) Het zielige ding haha :stuck_out_tongue:

neejoh, dat moet je me een korrel zout nemen! Geloof niet dat ik m echt pijn heb gedaan maar hij was zich wel het leplazerus geschrokken!