Kat naar buiten.

Ik wil heel graag mijn kat naar buiten laten, ze word nu steeds wat ouder en ik merk dat ze ook irritant gaat worden, spullen meer kapot maken, druk rond rennen enzo… omdat ik in een klein appartement woon.

Maar telkens als ik haar naar buiten laat komt ze terug met modder in der bek, of wat anders smerigs van buiten. Hoe kan ik dit oplossen? Want is echt vervelend als ik net gestofzuigd heb en ze op het tapijt al dat modder loopt kapot te kauwen.

ik denk niet dat je het haar echt kan afleren, dat is katten eigen, iets meenemen van buiten naar binnen, heb je al wat speeltjes voor haar gekocht?, of een krabpaal?
dan kan ze haar nagels aan de krabpaal scherpen ipv aan je bank, en misschien heeft ze dan wat afleiding binnenshuis zodat ze niet dingen stukmaakt.

Jawel, ze heeft wel speeltjes. Alleen die legt ze allemaal onder de bank en dan kijkt ze er niet meer naar om, en pakt andere dingen om op te knauwen. Laatst had ze oordopjes. En ik speel vaak met haar, ook haal ik die speeltjes af en toe onder de bank vandaan… maar het helpt niet.

Krabpaal heeft ze, maar toch moet ze haar nagels aan het tapijt aanscherpen of aan de deurmat. Deurmat vind ik niet heel erg maar liever gewoon aan haar krabpaal. Die is net nieuw trouwens

Pak het af voordat ze weer naar binnen gaat? Ik denk dat je weinig kan doen, en zoveel werk is het toch niet om dat ff op te zuigen?

ik laat mijn kat altijd uit, want toen we een andere erbij kregen werd ze heel schuw als je dr uitlaat dan is ze mega blij. ze komt alleen rond 6 uur binnen om wat te eten en dan lopen we een rondje met haar. en soms blijft ze in de bijkeuken liggen.
dat was offtopic ofniet xd.

ja je kunt dr speeltjes enzo geven. of loop een rondje met haar buiten, misschien eerst met zo’n uitlaatkoort ofzo, ik vind die dingen best zielig voor katten maar misschien helpt het?

als ze haar nagels aan iets schept (bij ons doen ze dat aan de geluidboxen met stof eromheen, waar overigens mijn vader niet erg blij mee is :flushed: ) kan je haar het beste ervan afhalen en duidelijk NEE! zeggen.
op den duur leert ze het dan wel.

een kat zal niet denken ‘‘ooh ik mag niet door de modder lopen’’
dus ik denk dat er niks anders opzit het gelijk bij de voordeur eraf te halen.

Mijn kat wil ook maar niet leren dat hij niet aan de bank mag krabben, hij heeft nota bene 2 krabpalen, mag buiten alles krabben wat hij wil en nog een paar matjes door het huis waar 'ie aan mag krabben. Misschien kan je eten verstoppen? Wij stoppen altijd wat brokjes in wc-rollen en daar moet hij eerst op ‘jagen’ en dan het eten eruit puzzelen.

tsja, dat heb je nou eenmaal met katten. dat doet die van ons ook - dat krabben aan stoelen etc. - en je kan er niets aan doen. gewoon eens in de zoveel tijd maken. en over de modder… bij de voordeur eraf halen? een kat moet wel naar buiten kunnen voor frisse lucht en jagen.

Als katten iets meenemen van buiten, zien ze dit als een cadeautje geven voor het baasje :slightly_smiling_face: Het is dus lief bedoeld, maar wel vervelend. Maar niks tegen te doen.

Maar het is ook zo; als ik het wil afpakken, dan gaat ze soort van ’ grommen’ is ook niet goed? Dat heeft ze ook als ik haar een stukje vlees geef.

oke,
dit klinkt stom maar je hebt ook katten-uitlaat-lijn-dingesen. die hadden wij ook toen we in een apartement woonde. we hadden er een gekocht omdat ze een keer de gehaktballetjes van de buurvrouw had opgegeten, oeps?
Kan je vragen in een dierenwinkel en anders een kattenspeciaalzaakofzo.