Kat met kanker

Eeey,
iets van 3 weken geleden zijn we erachter gekomen dat mijn kat kanker heeft. We zijn erachter gekomen omdat ze een virus had. Het leek op een gegeven moment alsof ze elk moment dood kon gaan, maar we hadden iets gekregen tegen dat virus en dat is nu over!
Ze heeft 2 soorten kanker:
huidkanker, dat zie je vooral bovenop haar oor. Daar zitten zwarte korstjes op, haar oor zelf lijkt veel kleiner. Ik zag net ook dat een korstje eraf is gegaan, dat er bloed bij haar oor heeft gezeten. Haar eene oor lijkt dus klein en het is zo zielig, omdat ik weet dat die korstjes pijn doen, ze heeft zichzelf gestoten denk ik.
Ze heeft ook borstkanker, ik voelde laatst dat haar klieren wel opgezwollen waren, maar net toen ik haar optilde, haar lichaam tegen het mijne dus, voelde ik het gezwel al! Dus ik ging voorzichtig kijken, het gezwel is heel groot geworden! :frowning_face:
3 weken geleden wist ik al dat ze hieraan dood zal gaan. Ik ben blij dat we ‘extra’ tijd met haar mogen hebben, ik geef superveel om haar. Ik heb een rottijd gehad en nu nog eigenlijk en steeds was ze er. En ze is er nu nog.

Maar ik heb zo beschreven wat ze heeft…Denken jullie dat ze nu pijn heeft?
Ze had een paar dagen geleden ook diarree maar nu niet meer geloof ik, maar daar gaan we op letten natuurlijk.

Ookal wil ik haar niet kwijt, ik weet dat ze snel doodgaat en nu vraag ik me af wanneer we haar het best kunnen inslapen. Het lijkt alsof ze geen pijn heeft namelijk, maar dat oor + dat gezwel bij die tepel zien er wel eng en pijnlijk uit…
Weet iemand of kanker pijn doet?

Ik weet er niet zo heel erg veel van, maar volgens mij is het in ieder geval zo dat mensen met kanker sterven aan het feit dat die cellen zich maar blijven delen op een hele snelle manier, ik heb ooit gehoord dat mensen met kanker dus eigenlijk sterven omdat hun lichaam te moe is om al deze celdelingen nog te kunnen maken…

Ik denk dat het bij dieren wel ongeveer heltzelfde zou zijn. Kunnen ze de gezwellen niet operatief meer verwijderen? Of heeft dat al geen nut meer?

Sterkte in ieder geval!

Ik denk dat jij en je moeder het beste kunnen ‘aanvoelen’ wanneer. Jullie kennen de kat het beste en misschien zie je het aan haar gedrag, dat het plots verandert (minder eten, slomer, meer afzonderen of meer miauwen bijvoorbeeld). Verder zou ik het niet weten…

Heel veel sterkte!

Nja ik denk dat jullie dat altijd nog het beste kunnen inschatten.
Onze hond en mijn konijn hebben dat ook beiden gehad. De hond is vanzelf dood gegaan maar mijn konijn hebben we op een gegeven moment laten inslapen omdat het gezwel gewoon zo groot werd, dat moest gewoon wel pijnlijk zijn voor haar.
En heel vaak kan de dierenarts je hierin ook adviseren?

Wow… ik wist niet dat dieren ook kanker konden hebbben. Ik vind het heel erg voor jou en je kat. ik hoop dat jullie er samen door komen.

sterkte!!

xx

Ik zou haar gewoon nu al laten inslapen, zo snel mogelijk. Dat doet misschien pijn, maar het kan voor haar alleen nog maar erger en pijnlijker worden.

Mijn kat heeft dat ook gehad, hij had een tumor onder zijn tong. Na een tijdje kon en wilde hij niet meer eten, dus toen hebben we hem laten inslapen…
Misschien kun je daaraan zien dat ze pijn lijdt?

dat had mijn kat ook. Allen had ze een tumor in haar buik. en wilde ze ook niks meer eten en ze wilde ook niet meer op de kattenbak

Veel mensen lopen rond met kanker zonder dat ze dat door hebben.

En als jij denkt dat de kat geen pijn heeft, vind ik het persoonlijk zielig om het in te laten slapen ‘om er maar vanaf te zijn’.

Ik denk dat de dierenarts dat het beste weet,
ons hondje moest ook inslapen, het is heel moeilijk, maar het was wel beter voor hem, want hij had echt pijn en kon bijna niets meer. ):

Tuurlijk heeft je kat pijn, beesten laten dit alleen niet zien. Maar je komt er vanzelf wel achter wanneer ze echt niet verder kan, als ze nu nog vrolijk rond huppelt, dan moet je haar echt niet in laten slapen.

Ik denk wel dat ze pijn heeft ja, dieren laten dat niet snel merken.

Onze kat had vroeger iets aan haar nieren en hartje ze bleek ook heel veel pijn te hebben en het zag er zo zielig uit.
Ze at en dronk nauwelijks nog kon niet meer lopen, kattenbak mandje en eten en drinken allemaal tegenover elkaar verder kon ze niet meer.
Toen hebben mijn ouders besloten dat het beter was als we haar lieten inslapen omdat ze er toch niet meer aan geholpen kon worden.

Ja, ze heeft waarschijnlijk wel pijn.

Ik heb in December mijn lieve kat ook moeten laten inslapen omdat hij kanker had. Hij had een gezwel in zijn keel, en kon op den duur ook bijna niet meer eten, echt ontzettend zielig.

Bij jouw poes zit het in haar borst, dus dan zie je misschien niet direct gevolgen als niet meer willen eten bijvoorbeeld. Toch heeft ze wel pijn, dat weet ik echt wel zeker.

Ik denk dat je haar toch binnen een paar dagen/ weken in moet laten slapen… Ik weet hoe moeilijk en erg het is, echt waar. maar doe het maar voor haar, je kunt haar hier niet mee laten leven.

Veel sterkte!

Mijn kat had ook kanker, een hersentumor. Op een gegeven moment kon ze niks meer, lag ze als een slappe vaatdoek alleen maar op bed. We hadden de keuze haar te houden maar dan mochten we bijna niet bij haar komen, ivm hygiëne en nog meer dingen, maar dan leefde ze gewoon als een kasplantje. Toen hebben wij haar ook laten inslapen…
Je komt er vanzelf wel achter wanneer ze echt niet niet meer kan, en wanneer het tijd is.

Wanneer je kat zich anders gaat gedragen(zich verstoppen, of juist extra aandacht vragen), is het duidelijk dat hij er last van heeft.

Mijn kat heeft ook huidkanker gehad aan zijn oor, z’n halve oor lag er uiteindelijk af. Toen is het zijn kop in geslagen en werd die af en toe heel agressief. Uiteindelijk moesten we hem wel laten inslapen want hij liep alleen maar rondjes.

Probeer je kat niet te lang in leven te laten als je het vermoeden hebt dat hij pijn heeft! Dat is misschien heel erg moeilijk om die keuze te maken, maar wel beter voor je kat=( Ik heb niet alle reacties gelezen, sorry, maar heb je ook pijnstillers voor hem? Die kan je met een spuitje in zn bekje doen, dat weet je zeker dat hij niet te erge pijn heeft.
Wat er ook gebeurt veel sterkte, ik heb een maandje terug mijn kat laten inslapen en dat was heel erg moeilijk.
Probeer heel lief voor hem/haar te zijn en veel te knuffelen enzo.
Sterkte@

Ik denk dat je vanzelf wel merkt dat de kat pijn heeft, doordat ze zich anders gedraagt, bijvoorbeeld als ze heel speels was en nu niet meer, of als ze ineens veel meer slaapt.

Zwellingen hoeven niet persee pijn te doen, als je haar kan optillen en dat kan aanraken zonder dat ze miauwt of weg probeert te komen dan valt de pijn daar waarschijnlijk wel mee.

Ik zou haar nog even lekker veel vertroetelen, en zolang ze nog haar dagelijkse dingetjes kan doen en dus geen signalen van pijn vertoont zou ik het inderdaad nog even aankijken. Wel heel vreemd dat de dierenarts jullie dat zelf laat beslissen, die weet nou eenmaal het beste of de kat pijn zou horen te hebben of niet.

Vergeet niet een kat laat het niet gauw merken als ie pijn heeft. De dierenarts moet zeggen of ie pijn heeft of niet daar is die gast toch voor :open_mouth: