Kat loopt moeilijk.

Hallo. Sinds een poosje loopt onze kat heel moeilijk. Hij is nog geen jaar.
Hij wankelt heel erg met zijn achterpootjes, springt niet meer. En valt soms zomaar uit het niets om. Hij heeft hier nog niet zolang last van. Hij loopt ook meer naar rechts.

Wij hebben twee katten en de andere kat heeft nergens last van.
Maar, onze vorige kat die had het ook. Die is ingeslapen. Die kat kwam uit het nestje ervoor.

Heeft iemand een idee wát het zou kunnen zijn? Want zelfs de dierenarts heeft eigenlijk geen idee en geeft hem alleen maar vitamine spuiten. Maar daar word het ook niet beter van. Dus als iemand weet wat het zou kunnen zijn, of heeft hetzelfde bij hun kat gehad. Het zou fijn zijn als je kan helpen!

Tumor/iets in de hersens/bloeding?

M’n hamster deed ook zo, en toen ging hij best snel er na dood…

Ik denk dan dat het miss iets erfelijks is…
Ik zou echt niet weten wat het is.

Ah wat vervelend voor jou en je kat!
Ik heb wel een keer een hond gezien die moeilijk liep, en die bleek een doorn in z’n kussentje te hebben… Maar ik denk niet dat het bij jou kat zo is.
Dus een upje voor jou en je kat!

Nou onze vorige kat liep er bést lang mee rond … En deze heeft het nog maar kort! En het ziet er zoo zielig uit …

Is die poot ook dik? Want misschien heeft hij z’n pootje gebroken of gekneust ofsoo??

Succes!!

Mijn kat is laatst overleden, die liep ook niet meer goed maar die was ook 21 jaar oud… Hij had iets in z’n rug wat was aangegroeid ofzoiets waardoor hij niet normaal kon lopen. (dat hadden wij niet eens door tot dat hij ziek werd door iets anders en we naar de dierenarts gingen)
Ik zou naar de dierenarts gaan. Die kunnen je misschien verder helpen?

Erfelijk, dat sowieso.
Ik zou wel naar een dierenarts gaan, want het kan erger worden.
Het doet me denken aan een cavia die ik vroeger had, er was iets met z’n pootje en die was ineens donker en daarna overleed hij. (niet dat dat met jou kat kan gebeuren.)

Misschien zijn ze bekken wel gebroken?

is ie misschien aangereden?

er kan iets mis zijn met zn ruggengraat ofzo

Ga even naar de dierenarts. Mijn kat liep een poosje heel erg wankel en bleek een tumor te hebben/epilepsie. Ze was wel al heel oud (18 jaar), maar laat het zeker even checken!

Mijn moeder wilde vanmiddag ook naar de dierenarts, maar moest naar het ziekenhuis. Dus kon het helaas niet. Het ging al veel slechter dan vanmorgen! Dus waarschijnlijk gaat ze er morgen mee naar de dierenarts.

Hij is trouwens niet aangereden en heeft ook niks gebroken.
Het lijkt wel of die sleept met zijn achterlichaam, en dat wankelt dan alle kanten op. Op tegels kan hij nieteens meer lopen dan glijd hij al uit.

Mijn moeder denkt ook aan iets erfelijks … Wel heel erg zielig.

Dit had onze kat ook, toen was zijn bekken gebroken.

Dit had mijn rat ook (behalve dat wankelen, maar dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat ratten kleine diertjes zijn). Ze heeft het nog best wel lang volgehouden en had geen pijn. Maar het is gewoon een aftakeling.

Onze vorige kat had last van zijn bekken. En de dierenarts heeft de rontgenfotos van de vorige kat opgevraagd. En als deze kat hetzelfde heeft word hij maandag ingeslapen. Het is gewoon heel erg zielig en het kan zo niet meer. Hij heeft ook met zijn heupen. Of hij heeft geen kop die in de kom van de heup moet, of hij heeft geen kom waar de kop van de heup in moet. Het kwam bijna nooit voor bij katten, ze had het ook nog nooit eerder gezien. Het kwam meer voor bij honden maar ook niet vaak. Maar hij word maandag dus waarschijnlijk ingeslapen.

In ieder geval bedankt voor jullie informatie :slightly_smiling_face:.

Ze gaan maandag trouwens eerst een foto maken of het écht precies hetzelfde is…

Ahw, zielig bij een kat zo jong. :frowning_face: Sterkte, als het gaat gebeuren.