kat kan niet alleen zijn?

heemeiden, 'khad even een vraagje. in juli waren beide mijn poezen bevallen,
dus ik had twee nestjes, en we hebben 1 kitten gehouden en de rest is weg, normaal weet ik everything van katten, maar nu even niet. mijn kat (kitten) is geboren op 19 juli. dus hij is 13 weken oud. normaal hoort een kitten alleen te kunnen zijn, tenminste voor een korte tijd, maar als ik al even naar boven loop
dan begint hij zo hard te janken, en normaal is zijn miauwtje niet zo hard, hoe kan dit?

Geen idee, mijn kat van 1,5 jaar begint te miauwen en aan de deur te krabben als er iemand naar de wc gaat.
Ik vind het wel schattig :'3

Hij is 13 weken dus hij moet bij z’n moeder zijn? Tenminste, nu nog wel.

Dat heeft mijn kat ook, dat als hij alleen beneden is en iedereen is boven begint ie ook hard te mauwen en te klagen. Maar je moet er niet aan toegeven, en dus niet weer naar 'm toe gaan. Hij moet leren om alleen te zijn. Bij onze kat gaat het nu ook heel goed en hij kan gerust heel lang alleen thuis blijven. :slightly_smiling_face:

Rond de 13 weken hoort hij al een beetje afgestoten te worden door zn moeder. Dat begint ergens rond de 10 weken dacht ik.

ja, mijn kat ligt in de wasbak op de douche als ik aan het douchen ben, hij gaat mee naar de wc, hij gaat mee naar boven, hij gaat overal mee naar toe. en het is ook schattig. maar bijvoorbeeld als ik even boodschappen moet doen, voor mams. en mams is er niet. en ik kom terug dan zie je gewoon dat hij het niet fijn vind om alleen te zijn. maar hoe kan dit? want hij is vanaf 7weken na zijn geboorte alleen… want ik heb m vanaf zijn geboorte (lees: beginverhaal)

kittens mogen weg bij hun moeder rond 6/7 weken.

…Heb je de moeder weggedaan? :confused:
Nee kittens moeten minstens 10 weken bij de moeder zijn, liefst 12 weken.

okee, dit is een goeie.
dankje! (:

de moeder, en de andere poes en kittens hebben we ondergebracht bij een gezin die al heeeeeél lang twee poezen wou met kittens. en we hadden met de dierenarts overlegd en die zei dat een kitten na 6/7 weken bij de moeder weg mag.

Misschien ziet ze daarom jou als moeder? :astonished:

^omdat een kitten dan al zelfstandig voor zichzelf kan zorgen.
ze had mijn kitten onderzocht en mijn kitten kon alles al zelfstandig.

… had ik ook met een andere kitten, die ik een paar jaar geleden had,
maar die was toen helaas overreden. en die had ik met 5weken al omdat
de gezondheid van de moeder niet goed was, de moederpoes was niet van mij.
en dat ging perfect ookal was ie pas na 5 weken bij de moeder weg.

dus ik vind het gewoon apart.

hihi, dat zou wel lief zijn (:

6/7 weken is veel te vroeg, wat die dierenarts ook zegt. De zelfstandigheid klopt, maar zo missen ze wel een groot deel van hun opvoeding.(nieuwe miauw klanken bijvoorbeeld)

Ik denk wel dat ze jou als moeder ziet. Wij hebben toen haar(die nu 1,5 jaar is) veel te vroeg meegenomen en die is zich heel erg aan mijn moeder gaan hechten.
Ze kan wel alleen zijn, maar als er eenmaal mensen zijn, is ze het liefst bij ons in de buurt. (net een hond soms :'3)

over die 6/7weken dat is normaal.
okee, het verschilt per kat, maar gemiddeld
rond de 6/7 weken mag de kitten al weg bij
de moeder.

enne, ja hij volgt me overal. hij volgt me nog net niet
naar buiten, want hij gaat deze week leren om naar buiten
te gaan aan een lijntje.

Sabbelt ze ook aan je kleren? Dat doet de mijne nog wel :'3

ah wat een schatje! misschien moet je juist proberen om hem een tijdje alleen te laten. ook al jankt hij dan wel met de tijd went hij eraan. je hoeft hem natuurlijk niet gelijk een halve dag alleen te laten maar al begin je met een half uurtje ofzo. het zal heel zielig zijn maar geloof me het helpt wel.

Speenleeftijd:
7 weken is de wettelijke speenleeftijd. Dat wil zeggen dat de kittens volgens de wet weg mogen bij de moeder. De kittens zijn nu ook in staat om zonder de moeder te leven’

[quote author=crystaldeer link=topic=168803.msg[quote author=VERSACI link=topic=168803.msg[quote author=VERSACI link=topic=168803.msg6275158#msg6275158 date=1287391216]#msg[quote author=VERSACI link=topic=168803.msg6275158#msg6275158 date=1287391216] date=1287391216]#msg[quote author=VERSACI link=topic=168803.msg[quote author=VERSACI link=topic=168803.msg6275158#msg6275158 date=1287391216]#msg

• jaa hij sabbelt nog aan mijn kleren.

[quote author=crystaldeer link=topic=168803.msg[quote author=VERSACI link=topic=168803.msg[quote author=VERSACI link=topic=168803.msg6275158#msg6275158 date=1287391216]#msg[quote author=VERSACI link=topic=168803.msg6275158#msg6275158 date=1287391216] date=1287391216]#msg[quote author=VERSACI link=topic=168803.msg[quote author=VERSACI link=topic=168803.msg6275158#msg6275158 date=1287391216]#msg

okee, is een goeie,
dankje.

mijn kitten: genaamd binkie.
maar we noemen hem altijd pikkie :'P
op de foto is hij 12weken oud.

http://i56.tinypic.com/dnf575.jpg