Kat in klein huisje?

Hoi Allemaal,

Waarschijnlijk hebben mijn vriend en ik een huisje gevonden voor ons twee, maar nu willen wij heel graag een katje. (We moeten er nu een achterlaten die we echt gaan missen) Het probleem is alleen dat het huisje echt heel klein is! Denk aan een kleine slaapkamer waar net een twee persoonsbed + kast in past en dan een klein huiskamertje. (Max. 35 m2) Is dit denken jullie groot genoeg voor een kat? Of kan het echt niet?

nee dat kan echt niet. Mits de kat naar buiten kan

Dat zou ik geen enkel dier aandoen. Dieren hebben bewegingsvrijheid nodig. Bovendien moeten jullie jezelf nog settelen in het huis.

Het gaat niet om meteen een kat te nemen. We willen natuurlijk eerst een maandje ofzo rustig alles verhuizen. Maar aangezien we nu ook al ruim een jaar ‘samen wonen’ (met nog een andere jongen) zal dat niet echt een probleem zijn. En een kat maakt t wel een stuk gezelliger! Als wij thuis zijn zou hij op zich naar buiten door het raam kunnen(Via de dakgoot) maar als wij weg zijn kunnen we het raam niet open laten staan…

Ik zou eerst zelf gaan settelen daar. Want voor een kat heb je ook extra dingen nodig. Zoals de krabpaal en een kattenbak wat ruimte in beslag neemt. Zou jammer zijn als daar geen plek voor is, of dat het huis daardoor te vol komt te staan.

Als de kat naar buiten kan, is het weer een ander verhaal, omdat hij/zij daar alle ruimte heeft en naar binnen kan komen voor eten en slapen.

Bijvoorbeeld…

Ik weet hoe leuk een kat kan zijn, we hebben er zelf 2. :slightly_smiling_face: Maar dieren hebben ook de ruimte enzo nodig

nee dat kun je echt niet maken. Sowieso is een kat niet zomaar iets wat je voor de gezelligheid kunt gebruiken terwijl die kat daar geen kant op kan

Dan vind ik niet dat je het moet doen. Je kat alleen naar buiten laten als je er bent. Als jij je kat in de ochtend naar buiten laat en je gaat bijvoorbeeld de dag daarna een weekendje weg en je kat blijft 2 dagen weg staat die mooi het hele weekend buiten. Als jullie er zijn wil je toch juist dat je kat bij je is? Als je, je kat de hele tijd binnen laat als jij er niet bent en het raam open zet als je er wel bent dan gaat die kat de hele tijd weg als jullie er zijn. Een kat moet gewoon naar binnen en buiten kunnen wanneer die dat wil jullie wonen gewoon veel te klein dat kan je zo’n beestje echt niet aan doen.

Is een kattenluik geen optie? Dan kan de kat altijd naar buiten.

Er 1 achterlaten en dan een nieuwe nemen… Sorry maar ik vind dat al niet kunnen(ik weet niet je rede, maar ik vind t hard)

Als die kat nou gewoon van die jongen is waarmee ze nu samen wonen? :")

Kun je geen ander dier nemen? Knaagdieren, ratjes bijvoorbeeld, zijn erg gezellig maar hebben niet veel ruimte nodig :slightly_smiling_face:

Ik vind dat een kat gewoon altijd naar buiten hoort te kunnen.

Die ruimte voor een kattenbak en een krabpaal heb je niet nodig als je ervoor zorgt dat de kat buiten zijn behoefden doet en daar iets heeft om aan te krabben (misschien een paal van een oud schuurtje, een boom). Voor de rest vind ik dat het best moet kunnen, een kat in zo’n huis. Mijn oom heeft (had trouwens zijn kat is net dood :frowning_face: )ook gewoon een kat en hij woont in zijn eentje en woont ook niet zo groot. Die kat kan wel gewoon altijd naar buiten omdat hij een kattenluik heeft.

Ik laat er een achter bij mijn huisgenoot die hier blijft wonen! Anders zou ik haar sowieso mee nemen! Ik zou der echt niet willen missen! Kattenluik is geen optie, want we hebben alleen ramen naar buiten!

Kan je dat raam dan niet op een kiertje open laten staan ofzo zodat je kat gewoon altijd naar buiten kan als hij dat wilt? Een kat een halve dag binnen houden is ook geen optie vind ik …

Ohh wacht op zo’n manier :’) sorry dan heb ik t verkeerd begrepen!

Een kennis van mijn ouders woont op een flat, en zijn twee katten hebben zichzelf gewoon aangeleerd om via het kattenluik de galerij op te gaan, en dan net zo lang te wachten tot ze met iemand mee naar buiten kunnen lopen. Zo komen ze ook weer binnen. :’) Maar ik begrijp wel als je dat risico groot vindt!

En misschien een of twee dwergkonijntjes?

huh mijn katten doe ik ook niet naar buiten hoor :") ben je gek
nou alleen in de tuin als wij er bij zijn maar voor de rest niet

Ik zou geen kat nemen als ik het zo hoor en wachten tot jullie wat groter worden. Heel jammer dat het dan nu niet kan, maar je moet wel aan de kat denken en dit is geen ideale situatie voor dat beestje. Als je per se een huisdier wil hebben zou ik voor een knaagdier ofzo gaan

Groter wonen duurt sowieso nog een aantal jaar. We willen hier een langere tijd blijven wonen! Maar ik heb nog even de tijd om te beslissen dus ik ga er nog even goed over na denken! En misschien bij een asiel vragen wat zij er van vinden…