kat in huis

hallo ik heb een kat in huis en moet weleens de nagels knippen en vacht verzorgen maar dat lukt niet echt, iemand tuips?:face_with_raised_eyebrow:

Nagels knippen en vacht verzorgen is bij katten niet nodig, toch?

verzorging is wel belangrijk net als bij jezelf
je kan beter aan dieren arts over laten nemen

tja als die als kitten niet aan dat soort dingen bloot is gesteld zal het haast onmogelijk worden.

Nagels knippen bij een kat ? Daar hebben ze toch een krabpaal voor ? Ik knip mijn katten nooit de nagels af en kam ze ook niet want ze verzorgen zelf hun vacht goed gelukkig =P

Dit =]

Dit =]

uhm… als je ze deftig eten geeft voor hun gezondheid en hun vacht en een krabpaal voor hun nagels hoef je weinig te doen bij een kat.
Tenzij je natuurlijk een langharige kat hebt, maar dan zou je er al van dat ze klein waren mee begonnen zijn…

wij knipten z’n nagels wel eens, voordat hij naar buiten mocht. dan is het al helemaal niet meer nodig want dan schuren z’n nagels buiten wel af :slightly_smiling_face: en ja krabpaal is wel heel handig haha. en we hebben een borsteltje voor z’n vacht, het is niet per se nodig denk ik maar wel handig tegen haarballen.

Ik doe nooit de nagels knippen. Doet die zelf aan een boom haha.
En vacht moet ik wel doen, die van mij is te lui en anders krijgt hij klitten, ookal is het een korthaar, en dan krijgt hij ook allemaal schilfertjes.