Kat doet vreemd..

Ik zit met een probleem. Ik heb voor mijn bank een nieuw kleedje gekocht. Helemaal blij, best duur kleedje. Het is hele zachte stof. Alleen mijn kat die plast er de heletijd ze slaapt in de woonkamer, en dus op de bank. Ik heb geen zin om elke dag dat ding te gaan wassen… en ze doet het NOOIT als ik er wel bij ben… iemand tips?

Komt misschien gewoon omdat het nieuw is en je kat eraan moet wennen. Geen idee wat je eraan kan doen…

Ik heb hem nog maar een keer in de was gegooid… we hebben hem nu denk ik 2 weken ofzo…

Moet je even naar de dierenwinkel, daar hebben ze wel speciale dingen ervoor om het af te leren (:

peper er op doen schijnt te helpen…

Ze hebben een soort van anti-kattenspray, moet je maar eens vragen in een dierenwinkel of bij je dierenarts, mijn kat deed het heel de tijd op het kleedje van de hond. De dierenarts zei dat ze dat doen om het hun territorium te maken, door hun geur er over heen te plassen.

Of anders heeft ze wellicht blaas ontsteking? Ik heb ene kat (dezelfde als het verhaaltje hier boven) en die raakt bij elke verandering in de stress en krijgt blaasnontsteking, daar heb je pilletjes voor. :slightly_smiling_face:

Er is inderdaad in de dierenwinkel zo’n spray die ervoor zorgt dat honden en katten niet meer op je spullen pissen, moet je gewoon even vragen binnen, denk ik.
En ik denk dat ze dat inderdaad doet omdat het kleedje nieuw is dus ze er nog aan moet wennen.

Vervelend dat het gebeurt, maar als je je kleedje 1x goed schoen maakt met schoonmaak azijn en daarna met soda, doet hij het nooit meer! Katten haten die geur!

mijn hamster deed gister ook raar en nu is ie dood.

HAHA, NU VOELT ZE ZICH EEN STUK BETER :"3

Wat jammer voor je.
OT: Misschien vindt ze het kleedje niet leuk, dat ze er daarom op pist? Echt geen idee! Onze kat piste een aantal jaar geleden 's nachts ook opeens in hoekjes in de woonkamer, nogal ranzig. Sindsdien moet ze 's nachts altijd naar buiten!