Kasverschil bijbaantje

Hallo meiden,
Sinds kort heb ik een bijbaantje. Maar zoals jullie zien in de topicnaam heb ik een kasverschil gemaakt ik moet mij hiervoor verandwoorden middels een brief. Hier zit ik best wel mee in mijn maag. Ik wil niet ontslagen worden.
Weet ook niet zo goed wat ik in die brief moet zetten. Waarschijnlijk heb ik te veel terug gegeven. Maar dat klinkt zo dom.

Is dit jullie ook wel eens overkomen? En zijn er misschien tips om dit in het vervolg te voorkomen?

dan is het waarschijnlijk wel een groot bedrag ofniet?
ik heb er geen ervaring mee, had deze week 0,00 verschil maar heb normaal meestal ook maar 30cent ofzo.

ik zou erin zetten dat je het niet bewust hebt gedaan en dat je er in vervolg nog beter op zou letten.
ze ontslaan je vast niet zomaar!

ohja en een tip om het in vervolg te voorkomen: alles terug tellen in de hand van de klant!

hoeveel verschil heb je als ik vragen mag en wat doe je voor baantje?

Heb ik ook gehad bij mijn vorige baan (50 euro kasverschil). Daar werd ik op gewezen en het is gewoon van m’n loon afgehouden. Laterna was ik ontslagen omdat het geheel gewoon niet lekker liep. Kon het ook niet met m’n baas vinden, dus het maakte me niet zoveel uit (:
Dus verder kun je het beste gewoon goed natellen als je even in de war raakt. Dan wachten de klanten maar even.

Was laatst bij mij ook, ik ben dan geen caissiere maar er was dus ook 80 euro kassaverschil, dus er is ook wat fout gegaan. Je bent dus niet de enige :slightly_smiling_face:

Oh dan raak ik juist in de war, en geef ik totaal het verkeerde xD

Ja ik zou sowieso zeggen dat je hier geen ervaring mee hebt en dat je het niet bewust/expres hebt gedaan.

Is dat erg? Het maakt toch niet als het een klein bedrag was. Ik heb voor de gein een drie weken gewerkt en omg… ik was een living ramp. Haha, heb maar ontslag genomen.

Oh mijn god. Van je loon afgehouden? Oh maat dan heb ik 't echt chill.
Ik had 1x 20 euro verschil omdat ik iets verkeerd had gedaan met bijpinnen → opgelost
en 1x 50 euro en dat zal ook wel ergens aan gelegen hebben… niks meer van gehoord :stuck_out_tongue:

Wat stom ook dat je een brief moet schrijven! Je doet het toch niet expres? Ik zou gewoon excuses aan bieden en zeggen dat je het niet bewust hebt gedaan en ook niet weet wat er mis is gegaan. Volgens mij kunnen ze alle transacties gewoon terughalen en t dan opzoeken…

Bij de meeste baantjes maakt het niet bijzonder veel uit, een kasverschil kan gebeuren. Als je even je kop er niet goed bijhoudt kan je zo een briefje van 20 pakken ipv die van 10. Ik tel daarom ook altijd terug, niet voor de klant maar voor mezelf! Een kas verschil van onder de 10 euro vind ik dan ook nog wel kunnen maar echt grote bedragen! Ik denk niet dat je er na een keer grote problemen mee krijgt, maar je moet wel zorgen dat het niet vaker gebeurd want als jij bekend gaat staan als het meisje dat met veel verschil draait dan heb je wel een probleem.

Ik had trouwens ook werk in een kledingwinkel waarbij je nog met de hand het pinbedrag moest aanslaan. HEEEL primitief. En dan boos worden als je daar verschil in maakt! Dat moet gewoon automatisch

nou bij ons moet je onder de 6 euro blijven en ik had er 10

Toen ik nog bij de Kruidvat werkte, kreeg ik nooit te horen of ik kasverschil had. Ze hebben me niet eens vertelt, hoe je daar achter kan komen of dat ze het gewoon vertellen x/, maar ben toch na 2/3 maanden gestopt.

Je kunt het beste gewoon eerlijk vertellen, dat je bijvoorbeeld te veel hebt gegeven en dat je zelf niet in de gaten had.?

Ik werk zeg maar bij de Kiosk bij het station. Dus veel kleine bedragen. Vind het ook vervelend als iemand briefjes van 50 geeft. Maar dan is terug tellen in de hand wel een goede ja.

Ja je hebt gelijk. Als ik met smoesen aan kom zetten dan merken ze het wel.

hmm waarscheinlijk2 briefjes van 10gepakt die aan elkaar geplakt zaten ofzo.

je kan iid het beste terugtellen dan haal je het 2 x door je handen heen!

ze kunnen waarscheinlijk ook je geschiedenis nakijken maar dat is altijd moeilijk te zien!

ik denk niet dat ze er een groot probleem van zullen maken. heb je er al iets over gezegt of nog niet? Want dan zou ik even afwachten of je er uberhaupt iets over zult horen.

ow dat had ik ook heel vaak toen ik nog werkte
bij ons werd er ook wel naar gekeken, maar kwam eigenlijk altijd wel goed
maarja toen ik aangenomen werd was er ook net iemand ontslagen die 5000 euro had gejat…
grootste was zelf een keer 500 maar dat kwam achteraf gezien doordat de baas niet had aangegeven dat hij had afgeroomd

Haha, ik heb ook ergens gewerkt waar dat moest! Ik heb een keer 510,0 ipv 51,00 ingetypt, gelukkig zag de klant dat wel. xD

Ik denk trouwens dat ze er niet echt een probleem van zullen maken als je gewoon eerlijk zegt hoe het kwam en belooft voortaan extra goed op te letten ofzo… Succes met het schrijven iig! :wink:

Ik heb nog nooit een kasverschil gehad. Ik tel ook altijd terug.

Maar in die brief moet je gewoon eerlijk zijn. Dat je geen idee hebt hoe het komt en dat het je spijt, maar dat het niet expres is gebeurd.