kastje schuren zodat de 1ste laag verf door de 2de laag zichtbaar is

Hallo allemaal! Ik heb pas een nieuw nachtkastje gekocht, ik wil het eerst verven met 1 laag bruine verf en dan 1 laag gekleurde verf. Daarna wil ik de randjes schuren dat je de 1ste (bruine) laag op die plaatsen ziet, zodat het er een beetje vintage-achtig uitziet.
Wat voor verf gebruik ik hier het beste voor? En moet ik dan een speciaal spul tussen de twee lagen verf in doen?

Wat ik weet is dat als je een kastje wilt verven dat je deze eerst schuurt. Dan breng je een grondlaag aan en dan de kleur(en) die je wilt. Eventueel nog met een afwerkende laag om de verf te beschermen.

Het beste is inderdaad een dikke grondlaag te gebruiken. Als je gewone verf gebruikt, in combinatie met een grove korrel schuurpapier dan heb je kans dat je de onderste laag ook eraf schuurt.

bedoel je misschien iets van black- of whitewashing?
Whitewashing word veel gebruikt om meubels te vintagen zegmaar, zoek maar op. Er is vast ergens een tutorial over te vinden.

Blackwashing word vooral gebruikt om schaduw te geven aan kunstobjecten als beelden.

Maar naast dat ze bij whitewashing witte verf en bij blackwashing zwarte verf gebruiken kun je natuurlijk alle kleuren gebruiken.