Kassaverschil

Ik werk sinds 2 weken bij een supermarkt, En ik heb dus 1 keer een verschil gehad van 6 euro, Dat was de tweede dag, Dus daar deed mijn baas niet zo moeilijk over
Maar Zaterdag had ik van 12:00 tot 20:30 gewerkt, En werd ik door hem naar kantoor geroepen, Dat ik een verschil van 13 euro had, En hij begon best boos te worden
En dat het niet meer mag gebeuren, En als het weer gebeurd dat ik maar een andere baan moest gaan zoeken…

Wie werkt er ook achter de kassa en wat is jullie hoogste kassaverschil?

Hij deed echt alsof ik de enige was die zo’n hoog bedrag had, En ben nu best wel bang voor zaterdag als ik weer moet gaan werken.

Ik ga even zeuren sorry maar er is al een algemene kassa topic dacht ik! :’)

Even ontopic: mijn zus vertelde dat ze een keer kassaverschil van 20 euro had. Ze mocht 3 x kassaverschil binnen de proeftijd zeg maar, daarna kon ze ontslagen worden, maar het is wel goedgekomen! Je hoeft niet bang te zijn, gewoon lekker je werk doen & goed opletten. Succes!

Een tip om dit te voorkomen is om altijd hardop te tellen als je geld aan de klant geeft. Zo valt er direct op als je te veel of te weinig geeft. In het begin had ik ook wel eens verschil, vooral omdat wij ook het pinbedrag handmatig moeten intoetsen. Ik ben nu ingesteld dat ik dat echt minstens 3x check. Contant geld tel ik altijd terug. Is prettig voor de klant en ik weet zeker dt ik het goed doe. Ik heb ook vrijwel nooit verschil, als ik dat wel heb is het zeldzaam. Onder de 15 euro wordt daar ook niks mee gedaan.

Ja, wij moeten dat ook handmatig invoeren.
Maar je moet op zoveel dingen letten! je moet bij ons echt snel de dingen scannen, dat word ook bijgehouden
En hij zij als ik niet sneller werd dat ik er dan ook uit lig

Ik dacht dat er ‘kaasverschil’ stond :’) .

Haha xD

Bij onze Albert Heijn doen ze daar gelukkig helemaal niet moeilijk over. Er is per maand een kasverschil van 100 euro of meer (bij alle kassa’s opgeteld geloof ik).

Het is wel veel, 18 euro op twee weken tijd. Ik snap wel dat je baas dan zegt dat je dat niet elke week moet hebben.

Ja, het is ook teveel
maar het is juist dat ik denk dat ik het goed doe
en dan aan het einde zie dat ik een verschil van 13 euro heb

Of het wordt de dag ervoor verkeerd geteld, en jij doet het wel gewoon goed.
In mijn kassatijd heb ik wel eens op een dag dat ik werkte kassaverschil van een euro of 100 gehad, mochten we met z’n allen 2,5 uur na werktijd uitzoeken waar het vandaan kwam.

Nee, iedereen heb zn eigen la,
Ik tel de mijne voordat ik begin
dus het ligt sowieso aan mij
of degene die het in mijn pauze overgenomen had moest het zijn, Maar weet zeker dat ik het ben, want ik heb ook totaal geen ervaring ermee.

Ik zou jezelf niet teveel de schuld geven, en besides, rekenen is niet zo heel moeilijk.
En anders, gewoon ‘oefenen’, voor de rest zal het na wat langer werken wel wat beter gaan.

Je moet idd terugtellen! Ik heb een paar keer gehad dat ik teveel terug gaf (of iniedergeval dacht dat ik teveel terug gaf) en ik telde dan hardop terug maar toen ik het geld had gegeven dacht ik bij mezelf, dit klopt niet en dan zeg ik gewoon; ‘volgensmij heb ik u teveel terug gegeven’ of ‘volgensmij klopt dit niet’

het is voor de klant en jezelf een controle en zo kun je kasverschillen voorkomen

Ik heb een tijdje terug mijn kassa moeten delen met 2 andere meisjes en we hadden een kasverschil van 75 euro!!
Ik schrok me echt kapot, erna heb ik eigenlijk ook nooit meer zoveel kasverschil gehad behalve rond de 1/2 euro ofzo daar doen ze bij ons echt niet moeilijk over.

Mijn hoogste verschil ooit was geloof ik 20 cent. :’) En dat had ik dan te veel, niet te weinig.

Ik heb geen idee of ik kassaverschil heb gehad (ik werkte niet bij een supermarkt, maar bij een andere winkel en dit werd niet aan mij verteld), maar ik heb nooit commentaar gehad, dus ik neem aan dat ik dan sowieso nooit veel heb gehad.

En terug tellen inderdaad! Hou je zelf goed het overzicht en is ook overzichtelijker voor de klant dan dat die ineens een bonk geld in de handen geduwd krijgt. Als je niet weet hoe je terug moet tellen (wist ik eerst ook niet), kun je dat vast een collega even vragen om het voor te doen.

Ik heb bij de Kruidvat gewerkt en nooit een kassaverschil gehad… Bij mijn vorige vakantiewerk bij Dreamland heb ik wel eens een bon vergeten aannemen… Van 30 euro, gelukkig waren die mensen zo eerlijk om hem de volgende keer af te geven…

Als het om contant geld gaat vind ik dat je dat ook best mag zeggen hoor. Als ik tijdens mijn pauze wordt overgenomen en ik heb aan het eind van de dag verschil dan wantrouw ik die persoon meteen op dat gebied. Zoals ik al zei heb ik vrijwel nooit verschil en ik heb intussen al vaak gehad dat de persoon die mij overneemt wel verschil maakt in dat kleine uurtje. Pinverschillen kunnen worden opgezocht, omdat iedereen op een nummer staat ingelogd en je kunt uitdraaien wie om welke tijd is ingelogd. Maar ik zou nooit verantwoording nemen voor een cash-verschil als ik weet dat andere mensen ook hebben gedraaid. Dat weiger ik simpelweg, want dat had net zo goed een ander kunnen zijn. Jij zit nu in een enorm nare situatie omdat je nieuw bent en men er dan automatisch vanuit gaat dat jij als nieuwtje veel fouten maakt. Dat is enerzijds niet helemaal eerlijk. In jouw situatie zou ik ook hard werken aan je reputatie als cassiere en zorgen dat je geen verschil meer maakt.

Leer tellen. Het is heel simpel. Als het eindbedrag bijv 14,95 euro is en de klant betaald met 50 euro. Dan geef je eerst de centjes tot je tot een rond bedrag komt. Dus 5ct → 15 euro. Briefje van 5 euro → 20 en dan de tientjes tot je op het bedrag komt wat je klant heeft betaald. Zo weet je ALTIJD of je teveel of te weinig geeft. Ik zou tijdens het betalen ook ff alleen maar oog voor het geld hebben zodat je niet wordt afgeleid. Als je wat langer werkt dan kun je mss meer dingen tegelijk, maar je begint net! Je kan nog niet alles perfect doen.

Ik heb overigens wel een keer een groot kassaverschil gehad (200 euro). Maar ik werd toen ter plekke genaaid door een klant die nooit op het ‘ja’ klopje had gedrukt (of een verkeerde pincode intoetste, waardoor de betaling nooit geaccepteerd werd). Ze hield een vrolijk praatje met mij en ik lette gewoon niet goed op, ik hoorde het ‘andere’ piepje niet en het bonnetje dat uit de pin komt ziet er op een woord na exact hetzelfde uit als een goede betaling. Toen er een verkeerd bonnetje uit mijn pinapparaat kwam (nog geen minuut later), was de vrouw al weggerend. Natuurlijk direct mijn leidinggevende geroepen en ze vonden het wel deels een vorm van diefstal. Feit is wel dat ik altijd naar het pinbonnetje moet kijken of er “u heeft betaald” staat. Volgens het regelement van het bedrijf zou ik een officiële waarschuwing krijgen, maar mijn managers hebben een brief geschreven naar het hoofdkantoor om de situatie uit te leggen en ze hebben mij geprezen omdat ik dus een goede reputatie hebt met mijn ‘ik heb nooit verschil’ (ja sorry, ben daar gewoon zo trots op v__v). Ik moest uiteindelijk wel een uitleg ondertekenen (moet altijd bij meer dan 15 euro verschil), maar ik kreeg geen officiele waarschuwing. En daar ben ik heel blij mee, want na twee keer een waarschuwing ben je zonder pardon ontslagen.

Ik vond dat verschil wel echt vreselijk. Sinds dat moment ben ik nog beter gaan opletten aan de kassa. Check, check, check en dubbelcheck!

Vreselijk is het inderdaad, om kasverschil te hebben. In de eerste weken dat ik werkte, had ik het ook. Check sowieso altijd of je niet perongeluk een briefje extra teruggeeft (voel of het er echt maar een is) en maak daar een gewoonte van. Verder, je kunt beter iets rustiger kassadraaien en geen kasverschil hebben dan te snel en wel veel kasverschil. Daarnaast, hoe langer je kassadraait, hoe beter het zal gaan, en dan zal je automatisch ook sneller gaan werken. Wees zorgvuldig.

Volgens mij had ik iets van 50 euro kasverschil de eerste keren. Of 30. Het was veel in elk geval, werd ook naar achter geroepen, kreeg een waarschuwing (die behoorlijk intimiderend was trouwens, stond bijna te janken daar… Als 17 jarig meisje met 3 van die leidinggevenden die je bijna boos aankijken, :s). Goodluck!