Kassa vrees :(

Ik heb voor t eerst kassa gedraaid hoor! Ging best goed maar ben aldoor zo zenuwachtig :expressionless: en soms staat er dat er een fout is ofso… En dan moet je op herstel klikke?? En subtotaal?

Wat voor fout? Wanneer ‘‘barcode onbekend’’ staat, dan duw je op Herstel. Of wanneer je bier scant en je weet dat de persoon 20 jaar of ouder is, dan duw je ook op Herstel. (omdat er dan op je computer een ‘‘foutmelding’’ komt om je erop te wijzen dat je naar de leeftijd van de klant moet kijken)

Bij ‘‘prijs juist?’’ duw ik altijd op ‘‘dubbele prijs’’. (weet niet of dat altijd moet maar volgens mij wel)

Subtotaal doe je gewoon wanneer je alles hebt gescand. Wanneer hij dan nog om de bonuskaart vraagt, duw je op herstel en scan je de bonuskaart van de klant. Je kunt pas echt verder scannen als je op herstel hebt geduwd.

Stel dat je al op subtotaal hebt geduwd, maar de klant geeft je nog een bonnetje van de statieflessen, dan scan je deze en duw je weer op subtotaal. Dan wordt het bedrag eraf gehaald (:

Okee dankje! dus heel vaak moet je gewoon voor zekerheid op herstel klikke

Oefenen, oefenen, oefenen! Het word je echt wel uitgelegd. En als je een keer een foutje maakt vinden de meesten niet eens zo erg.

Dat komt vanzelf wel goed! Na een tijdje wordt het gewoon automatisme.

Op het begin blijft als het goed is iemand bij je staan om te kijken of je het goed doet (bij ons in de Jumbo teminste wel en bij een vriendin van mij in de Aldi ook) en dan als je het eenmaal een beetje onder de knie hebt gaat het makkelijk :slightly_smiling_face:
(en als je gewoon vriendelijk blijft lachen vergeven ze je het meestal wel :grinning_face_with_smiling_eyes:)

als je een keer een foutje maakt is het echt niet erg hoor, ik doe het nu 1.5 jaar en je raakt echt aan het hoofdrekenen gewend, ik moet btw wel zelf rekenen krijg het niet op mn beeldscherm dat was eerst wel even vervelend

Je pakt het bonus boekje en kijkt daarin
sowieso om een bonuskaart vragen. Ik ben ook niet handig in rekenen maar het ging aardig hoor. Je ziet wat je terug moet geven dusja…

HAHAHAH ik dacht dat er KAAS vrees stond ;'D

Ik had hetzelfde, maar je leert het allemaal van zelf. Geen zorgen om maken hoor! En dat van de bonus, ik heb geen idee…

^Wat hierboven staat. Oefenen oefenen oefenen. Bij mij ging het in het begin ook vet slecht, maar nu gaat het super (: En met die acties, die zullen toch wel in de computer staat?? Tenminste bij ons altijd wel.