Kassa vrees :(

Haajj
Ik moet binnekort achter de kassa bij AH omdat ik in t gips zit moet ik dat maar doen. Maar ik ben er bang voor want ik ben nooit zo goed in rekenen met geld enzo en ik weet dat je dat zelf niet hoeft te doen maar even goed straks ben ik vet sloom en hoe gaat dat met artikelen die in de bonus zijn of 2 de gratis?? Gaat dat dan ook automatisch…
Miss maak ik me om niks druk maar ik heb hier echt vrees voor :S

Alle beginners maken wel eens een foutje…

Ik ben de grootste nul in hoofdrekenen die er bestaat en desondanks was ik degene bij mij op het werk (in een zelfbedieningsrestaurant) die de minste kasverschillen had.
Maak je niet al te veel zorgen; het komt wel goed.

je bent in ieder geval niet de enige hihi, ik heb dat gevoel ook!

Aah, dat had ik ook! Maar meestal zijn de mensen niet zo boos als je een keer een foutje maakt (:

En geld terug geven is echt niet moeilijk! Als ik een fout maak, is het met die koperen centjes (dus niet zo erg) of dat ik het vergeet terug te geven (maar dan vragen de mensen er zelf wel naar). En meestal scannen die bonusdingen automatisch de korting, dus dat is ook geen probleem (:

Dat leggen ze je toch allemaal wel uit ?

Niet moeilijk hoor, leer je echt wel. Ik ben daar ook heel slecht in, maar de kassa zegt gewoon hoeveel je terug moet geven dus je hoeft eigenlijk niets zelf te bedenken. (:

Je hoeft niks te rekenen :wink:
Dat ding maakt een totaal,en al betaalt de klant met 20,- dan typ je 2000 in. En dan zegt de kassa hoeveel je terug moet geven! simpel dus. Alleen als je 20 centjes nodig heb moet je een beetje rekenen, maar dat leer je vanzelf.
Bonus dingen hoef je ook NIKS van te weten. Want de klanten hebben een bonuskaart of jij typt de bonuscode in. Hierdoor haalt de kassa vanzelf de bonus eraf (: ookal ist 2e gratis, je scant wel beide producten. Super easy!
Tja snelheid leer je vanzelf. En niet elke klant vindt het fijn als jij zit van ‘snel snel stress stress snel snel’. Dan krijgen klanten ook het gevoel dat ze moeten haasten. Gewoon glimlachen en beetje praatje met de klanten, vooral oudere mensen vinden dat erg fijn (:

Je krijgt kasssantraining! Het is echt heel gemakkelijk, ik zit zelf ook achter de kassa. Het enige dat je moet doen is het geld terug geven, en veel mensen pinnen gewoon, hoe simpel! & alle bonus enzo scant hij vanzelf! Succes!

Bonus word automatisch berekent en altijd als er contant betaald word in centen intikken. En je krijgt eerst training en in het begin ben je altijd wat langzamer, en de 35% korting sticker moet je apart aanslaan. Nou het is niet moeilijk :stuck_out_tongue: maar je raakt er wel aan gewent, de kassa doet het werk voor jou! Jij hoeft alleen maar vriendelijk te zijn en te scannen.

dat zal helemaal goed komen joh!
hoofdrekenen is geen probleem
en de andere dingen worden waarschijnlijk aan je uitgelegd en anders kun je het natuurlijk nog altijd vragen.

en fouten maak je natuurlijk om te leren (:
succes!

Het valt allemaal echt heel erg mee. Daarbij zit er op je eerste dag altijd iemand naast je die heel goed op jou let en je tips geeft etc.

iedereen kan fout maken je leert het wel
en straks alles van vanzelfsprekend
succes je kan het wel

de eerste x is altijd anders, en dan moet je tog nog alles leren, dat heeft iedereen, dus ze zullen omdat jij het nog niet super kan niet meteen zeggen dat je ontslagen bent ofzo.

waarschijnlijk zit er een terug gave knop op :wink: ik heb dyscalculie en kan ook werken met een kassa

Alles word je geleerd, je mag gewoon foutjes maken etc. (: als je iets niet snap, gewoon iemand vragen.

Ik heb ook achter de kassa gezeten in een supermarkt en ik ben ook heel slecht in rekenen. Maar het is op zich prima te doen, want meestal staat alles al automatisch ingesteld. En als je het niet weet, de prijs bijvoorbeeld, dan kan je vaak ook bellen met een telefoon die naast je staat. Ik was toen ook heel zenuwachtig elke keer als ik moest werken, maar vaak is dat onnodig.

Ik ben ook redelijk slecht in rekenen. Werken aan de kassa helpt mij juist daarbij, ben er nu beter in!

In het begin was ik ook redelijk bang om te blunderen achter de kassa (jobstudente in een supermarkt), en in het begin liep het niet volledig van een leien dakje (door de zenuwen!), maar dat went snel. Een foutje maken geeft niet, personeel genoeg om het op te lossen? :stuck_out_tongue:
En veel rekenen komt daar niet bij kijken, het is vooral zien hoeveel je ontvangen hebt, dat ingeven en hetgeen teruggeven wat op het scherm komt te staan.

Zit er niet te veel mee in, zou ik zeggen, want de ervaring leert dat het net door paniek is dat je mist.

Veel succes in ieder geval!