Kassa verhalen

ik en oude mannetjes, ze worden zenuwachtig van mij!

1. een mannetje zei: ik tril altijd heel erg, maar als ik jou naar kijk wordt ik nog zenuwachtiger… UH oke
  2. wauw jij bent een knap meisje, als je geen beugel meer hebt kun je de jongens niet van je afhouden.

^^ oke en bedankt :cold_sweat:

o ja nog iets:ik vroeg een keer: mag je id kaart zien? was diegene al 30… :flushed:

haha, ik heb ook nog wel een paar.

Er kwam een keer een Chinese vrouw aan de kassa met echt niet normaal opgespoten lippen. Ik durfde haar bijna niet aan te kijken, zo eng vond ik der. Toen ik die vrouw na haar ging helpen, zei die ook echt met zo’n geschokt gezicht. Zo iets zie je toch alleen op tv. Echt belachelijk ziet ze eruit. Ik was het nog nooit zo met iemand eens.

Er kwam ook eens een keer een kindje. Dus ik helemaal zo vrolijk van hooi. Zegt dat kind haloo, weetjee? Ik ben een kind. Dus ik dacht echt van wtf :laughing: . Er kwam ook trwn zon lief kindje. Hij had net gehuild en nog helemaal traantjes in zijn ogen. Toen mocht hij het bonuskaartje geven. Echt zo lief van: alsjeblieft mevrouw met zijn handje helemaal uitruikend omdat hij zo klein was. Ik smolt gwn

Wat wel heel vervelend is. We hebben nu in de AH van die pinkassa’s. Er hangt ten eerste een bord met koeienletters boven de kassa met de mededeling dat je alleen kunt pinnen, daarnaast hebben we het ook nog twee keer met een klein bordje staan aan het begin en zeg maar boven mijn hoofd. Alsnog weten klanten het te presteren om de bordjes niet te zien en helemaal verbaasd te zijn als ze horen dat ze alleen kunnen pinnen. Dan zeg ik ja het stond ook al daar en daar en daar aangegeven. Dan zeggen ze echt van ooooh (besef)haha en dan moeten ze al hun spullen weer van de band afhalen.

Ik vind het wel altijd zo leuk als er studenten komen. Ze zijn echt te overenthousiast(eigenlijk vooral de jongens). Ik ging echt een keer stuk om eentje. Hij zei dat hij even moest kijken of hij een tasje had. Dus hij zoo in zijn tas kijken. Zegt hij van ooh oh. Haalt hij zo een tasje eruit. Schreeuwt hij zo BAM van de dirk van de broek, ben je nu boos :laughing: (K werk in de AH). het was zo droog, maar drm, juist te grappig.

Oke als laatste. Soms komen er bekende mensen van tv bij je kassa. Wanneer ik ze dan help denk ik altijd van wooow cool#nerd#. DAn ga ik altijd helemaal blij tegen andere mensen vertellen van jaaaa, die en die was dus aan de kassa. Mrjaa meestal kennen ze diegene dan niet omdat ze van zon programma zijn wat lang geleden was of wat alleen ik dan gzn heb. DAt is dan wel Jammer:P :wink:

Niemand ooit de standaard “grap” gehoord dat wanneer een product niet goed scant ivm een halve barcode of bij ons dan een “onbekend artikel” dat men zegt: “Dan is het gratis hè”
Bahh zo standaard.

En wij hebben steeds van die spaaracties en dan krijg je een zegel bij 15 euro aan boodschappen. Kwam er zo’n vrouw aan mijn kassa die kocht voor 14,50 aan boodschappen en flipte hem helemaal omdat ze dus geen zegel kreeg. Alsof ik dat heb verzonnen, dat is toch gewoon de kassa. Ze moeten toch ergens een grens stellen. Zo irritant.

Bij mijn vorige werk
*Vrouw met bontjas was emballage flessen in het automaat aan het doen*
Jongetje: KIJK! MAMA! DIE MEVROUW IS EEN KONIJN!

Ander jongetje tegen vakkenvuller: Meneer meneer!
Collega: Wat is er?
Jongetje: Mijn mama stinkt uit haar bek!
Die moeder was KWAAD!

Ik heb toen dat gebeurde wel een keer wat gratis gekregen. Het scande niet maar ik wist hoeveel het kostte. Ik dus zeggen. Zegt die jongen:‘ach laat maar. Hier neem maar mee’ haha

Yesss sinds een weekje zit ik nu ook achter de kassa bij de AH :grinning:

Oepss… Dat was mij ook overkomen, maar gelukkig was het bij een jonge meneer en hij vond het wel grappig volgens mij!

Laatst was er weer een koppel elkaar aan het aflebberen terwijl ik bezig was met het scannen van hun boodschappen. Awkward

Vandaag ging een man zeiken omdat een product 4 cent duurder was dan hij dacht. Come on, als het nou om 1 euro ofzo ging, maar 4 cent? En ik weet zeker dat hij niet arm, zwerver of wat dan ook was.
En er was een groepje jongens, ze moesten 1,95 betalen ofzo en ze gaven 2 euro terug dus ik weer 5 cent, roepen ze: ‘DIE IS VOOR JOU!!!’ Oké, dankje?

Nou, ik heb wel steeds bij de ah dat er op het bordje staat dat het product 61 cent is, maar vervolgens is het 66 cent. Ik koop dat product twee keer per week, elke week weer. Dat is per jaar ongeveer 5 en een halve euro. Als dat bij meerdere producten zo is, dan telt het lekker op.

Ik denk dat het er haar om ging dat die kerel stampij ging maken tegen haar, terwijl een cassiere daar natuurlijk niet echt de persoon voor is.

Ik heb even een vraag hier:

ik heb twee jaar gewerkt voor de Albert Heijn in Enschede, en denk dat ik een grote kans maak om opnieuw aangenomen te worden bij de Albert Heijn in Groningen. Ik heb allerlei online sollicitatieformulieren ingevuld, maar dan zien ze er natuurlijk geen gezicht bij. Denken jullie dat het slimmer is om persoonlijk bij de winkel de sollicitatieformulieren in te leveren?

Dat soort gedoe heb ik ook heel vaak. Zeker nu rond de BTW-verhoging. Dan gaan mensen helemaal tegen je flippen, en dan denk ik echt: oke, en jij denkt dat ik dat verzonnen heb? De regering verhoogt die prijs, ga daar lekker boos tegen doen :’).
Ik moet dan altijd denken aan dat plaatje eerder in het topic: ‘What if I told you that I don’t make up the prices of our products?’ xD

Ik heb nu al 2 jaar ervaring met achter de kassa zitten, en sommige klanten geven je wel is een compliment, maakt niet uit waarover, ik lach gewoon terug, of zo van dankuwel, gewoon altijd vriendelijk blijven! de meeste klanten zijn super aardig, maar tja… er zitten ook minder leuke klanten bij af en toe, maar daar moet je gewoon doorheen prikken en geen discussie mee aan gaan! :sob::muscle:

Toen ik nog bij de appie werkte kwam er een man en ik gaf dus blijkbaar te weinig wisselgeld terug volgens die man (achteraf bleek dus dat ik gewoon genoeg wisselgeld had gegeven) begint die vent ineens te schreeuwen: wat zit je hier nou met je chagrijnige hoofd ga terug naar school want je bent echt dom, ga een opleiding doen en blablablabla
Echt fijn zulke mensen!

hahahahaha geniaal. :bowing_man:

Persoonlijk langs gaan werkt volgens mij beter dan via internet. En contact blijven houden, als je na 2 weken niets gehoord hebt terwijl je weet dat ze zoeken, bel of ga weer langs…

Ik kreeg laatst weer een complimentje dat ik alles zo mooi netjes op de achterband zette. Dat doet me altijd wel goed, want ik probeer dat altijd zo goed mogelijk te doen. Ik vind het zelf altijd vervelend als alles naar achteren gesjoeld wordt.

Ik werk nu al meer dan 5 jaar achter de kassa in een supermarkt, wel naast mijn school natuurlijk. Sinds twee jaar ben ik een van de assistent-afdelingsleiders. Ik heb ondertussen al zo veel absurde dingen meegemaakt in die winkel dat ik bijna nooit meer ergens van sta te kijken.

Laatst was er echter een klant die wel heel apart bezig was. Ze had een kar vol met boodschappen en daartussen zat ook een pakje kireltjes, maar op een van de krieltjes zat een piepklein bruin oog. Vanwege dat ene oog wilde ze dus de hele verpakking gratis hebben x’). Toen ik haar vertelde dat wel meer aardappelen ogen hebben en ik zo dus wel alle aardappelen gratis mee kon geven keek ze me heel vreemd aan. Vervolgens vroeg ze weer of ze ze gratis kon hebben, toen zei ik maar dat als ze zich echt zo erg aan dat ene oogje stoorde dat ik dan wel een ander pak voor haar ging halen, waarvan de krieltjes geen ogen hadden. Maar nee, dan hoefde ze het niet meer. Werkelijk. Ze had sowieso al rond 80 euro aan boodschappen, wat maakt die ene euro voor dat pak met krieltjes dan nog uit.
De wanhoop om iets gratis te krijgen droop er vanaf.

Verder komt er op de dinsdagavond (wat dus een van mijn werkdagen is) altijd een enge vent, die ook nog eens gigantisch naar zweet stinkt. We ruiken hem al van ver aankomen :nauseated_face:. Vervolgens gaat hij iedere cassiere op de afdeling lastig vallen met rare opmerkingen en vragen, zelfs als iedereen met totaal andere dingen bezig is. T is echt een engerd. Gelukkig hebben we in de avond altijd een beveiliger bij onze kassa’s staan.

Welke Albert Heijn in Groningen? :grinning:

Ja klopt, ik zei ook al dat ik er niks aan kon doen maar hij ging maar door.