Kassa Albert Heijn PLU-codes

Hoi allemaal,

afgelopen zaterdag ben ik ingewerkt in de Albert Heijn.
Het ging best goed alleen heb ik nog wel een vraagje: Sommige groenten/fruit worden gewogen om de prijs te bepalen, maar bij bijvoorbeeld komkommers, rekent de kassa dan de prijs uit op basis van gewicht, of is dit de prijs per komkommer? Sorry een nogal vaag verhaal, maar om het wat duidelijker te maken: Iemand koopt bijv. twee komkommers. leg je die twee komkommers dan gewoon neer op de kassa zodat het gewicht van die twee wordt bepaald (zonder aantallen te hoeven aangeven), of moet je invoeren dat het twee stuks zijn en dan de PLU code?

Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen :flushed:

In dit topic zitten meerdere AH medewerkers volgens mij :slightly_smiling_face: http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/algemeen-bijbaantjes-topic-287760.0.html

Komkommers gaan per stuk. Dus ja, dan voer je twee stuks in en dan de plu code. Maar dit leer je vanzelf! Als je het een beetje wil leren kun je bij je AH vragen of je misschien de plu lijst mag meenemen, maar dit is niet nodig. Je leert het heel snel.

Komkommers gaat niet via het wegen, het is de prijs per komkommer. Dus kost 1 komkommer €0,69 en je moet er twee hebben. Tik je bijvoorbeeld de plu code 345 en dan x2. Zo werkt dat bij de jumbo…

Ligt er geen lijst bij de kassa? Wij hadden altijd een lijst met alle PLU codes en daar stond een W bij als je het moest wegen. Losse dingen zoals komkommer, paprika en avocado hoef je in ieder geval niet te wegen!

^ ik vroeg me inderdaad al af waar die w’s voor stonden! Bedankt allemaal, nu begrijp ik het :wink: