Kas verschil

Hallo,

Bij mijn bijbaantje in de supermarkt is de laatste tijd erg veel kas verschil.
Heeft iemand misschien een idee voor me hoe ik dit kan verminderen?

Toch maar rustiger aandoen en het geld goed terugtellen als je het aan de klant terug geeft.

En goed opletten dat je niet per ongeluk een briefje dubbel pakt.
Dat heb ik ook wel eens gehad.
Verder inderdaad goed terug tellen.
En dat klant niet zomaar het wisselgeld in de hand geven, maar het even tellen bij/voor de klant.

Wat vervelend. Ik ben ook pas begonnen met werken achter de kassa bij La Place. Bij mij helpt het om de briefjes niet gelijk terug te doen maar even te laten liggen op de kassa. Dan weet je zeker wat voor geldbriefje je hebt gekregen. Als je dan het geld hebt terug gegeven aan de klant en het goed terug geteld hebt kan je het gekregen briefje in je kassa doen en door naar de volgende klant.

Als iemand bijvoorbeeld 2,25 moet betalen en je een tientje geeft ga je ‘optellen’.

+ 5 cent is 2,30, + 20 cent is 2,50 +50 cent is 3, + 2 euro is 5 + 5 euro is 10

Hopelijk snap je ‘t een beetje :’) In het begin duurt 't misschien even maar na een tijdje gaat dat heel snel.
Verder goed op letten wat de mensen je geven en als je twijfelt zelf nog even het wisselgeld dat je wil gaan geven nog eens natellen.

Mijn tip is om niet op de kassa te kijken wat je terug moet geven maar eerst zelf telt, dan tel je vanzelf al op. Daarna natuurlijk controleren of het klopt met wat de kassa aangeeft.

Goed het gekregen bedrag invoeren en rustig je geld tellen en ook kijken of je de juiste muntjes hebt gepakt en zelf ook natellen wat je teruggeeft.

Dit mag in het algemene bijbaantjestopic.