Kas verschil terug betalen uit eigen zak?

Volgens mij kan hij dat niet maken, ben jij de enige cassiere? Of word na iedere dienst de kassa geteld? In ieder geval bij ons op het werk kunnen wij dat niet maken, eisen dat de cassiere het terug betaald. Alleen ervoor zorgen dat het niet meer gebeurt, extra controles enz.

Waar ik werk(te) kreeg je 3x een waarschuwing met een verschil boven de 5 of 10 euro na die 3x wordt je ontslagen of moet je het uit eigen zak betalen. Er werd ook nooit op iemand anders la gedraaid, gebeurde dat wel was het niet geldig.

Bij ons wordt er eigenlijk nooit wat over gezegd

Hm, wat staat er in je contract? Ik neem dat als je baas dit zegt het ergens op papier moet staan, in de reglementen of je contract dus.
Nooit zomaar iets betalen hoor :stuck_out_tongue:

En het lijkt mij sterk dat je het moet betalen, ik ben bang dat sommige zijn opgejut door hun baas. Maar het is niet te vergelijken met elkaar. Zij krijgen veel meer winst dan jij kan verdienen, en bovendien word er ook btw betaald, een klein deel daarvan is reserve voor diefstal of (lijkt mij) kasverschil. Daar betaal je dus als koper automatisch aan mee.

Mocht je baas toch eisen dat jij het geld bij legt moet je inderdaad maar voorstellen om het extra geld dan te houden. Wel zo eerlijk natuurlijk. Wss vind je baas het dan niet eerlijk maarja :stuck_out_tongue:

Ik vind dat echt belachelijk. Alsof je het geld dat je teveel hebt mag houden.
En ik weet niet hoe het bij jou op je werk zit, maar bij ons draaien er per dag zeker zo’n 4 mensen op 1 kassa. Dus dan is ook niet te achterhalen van wie het verschil komt.
Ik zou niks betalen, die baas haalt het maar lekker van z’n eigen loon af.

Heb nog nooit meegemaakt dat iemand moest betalen voor kas verschil. Geen idee of je baas het van je mag vragen. Vind het niet zo slim van hem/haar dat er terug wordt gevraagd. Grote kans dat de medewerker aan wie je het vraagt binnen een paar weken ontslag neemt en dan heb je weer hoge kosten aan iemand aannemen en inwerken.

Ik denk dat je eerst even je contract moet nalezen of er iets over in staat. Als er niks in staat ben jij niet verplicht om het te betalen.

Dankjewel voor al jullie reacties :slightly_smiling_face: ik lees wel dat het overal een beetje verschillend is,
Ik ga morgen weer werken en ben dan benieuwd of ze er nog iets over zegt.

ik vind het persoonlijk zelf ook belachelijk,
en zeker omdat ik al extra mijn best doe met opletten en terug tellen, en un foutje maken is inderdaad menselijk
er staat verder ook niks van in mijn contract heb het goed na gelezen,

(maar ik heb nog al een onsociale bazin, dus daar zal het misschien aan liggen! haha) bedankt voor jullie hulp :slightly_smiling_face:

Laat even weten wat ze gezegd heeft, ik ben wel benieuwd =P

Btw is echt niet voor diefstal hoor, dat gaat gewoon naar de belasting en daar krijgt de winkeleigenaar zelf niks van.
Ze zullen er met de winst misschien wel rekening mee houden, maar over btw hebben ze helemaal geen zeggenschap, dat moeten ze gewoon afdragen.

Bij mij op mijn werk hebben we ook geen eigen la, er zitten zoveel mensen op 1 kassa, dus dat kunnen ze niet controleren. Sowieso werd er tegen mij echt nooit iets gezegd over kasverschil.
Maar als jij pauze hebt, zit er dan niet iemand anders op je kassa ofzo? Het lijkt me niet echt veilig om allemaal een eigen la te hebben en die dan te verwisselen in de pauze, om er dan lekker mee door de winkel te gaan lopen.
Ik zou het iig niet betalen als ik jou was.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd, laat je het even weten wat ze gezegd heeft?

bij de action had ik ook wel eens kasverschil, maar dat was vaak maar een paar euro tussen de 0 en 3 positief of negatief. maarja als er teveel was mocht je dat ook echt niet houden dus terugbetalen is onzin. maar wat zegt google erover dan?

Ik ben vandaag en gisteren weer gaan werken, Gelukkig heeft ze er niks over gezegt dus ik neem aan (hoop ik) dat het goed zo is! bedankt voor jullie reacties :slightly_smiling_face: x

Dat kan niet, want dan zou de la geteld moeten worden als er een andere la ingaat, omdat je anders niet vast kan stellen hoeveel er in de la zit aan het einde van de dag. Dus dan zou die andere la precies hetzelfde bedrag moeten hebben, wat jij hebt wanneer je met pauze gaat :stuck_out_tongue:

Het is gewoon onzin dat je terug zou moeten betalen. Jij mag ook geen winst houden. En vaak is het gewoon een wisselfout of een fout bij het tellen van een lade.
Gelukkig dat ze er niks meer van zeiden! Anders echt niet pikken hoor :stuck_out_tongue:

Ik volg verkoop op school. En daar leren we dat dat wel mag. Als je een gezamelijke kassa gebruikt met al je collega’s moet iedereen samenleggen. Maar als je een eigen kassabakje hebt mag je baas vragen om zelf ervoor te zorgen dat de kassa klopt :s

Ik heb 4 jaar in de blokker gewerkt, op kassa en klantenservice. Bij ons kwam er af en toe kasverschil voor, maar nog nooit heeft iemand iets moeten betalen? Ik vind het persoonlijk nogal vreemd. Het kan toch gebeuren? Alsof je baas nog nooit kasverschil heeft gehad.
Het moet niet vaak voorkomen natuurlijk, maar een fout is menselijk.

Vooral als je net nieuw bent!

Jeetje dat slaat ook nergens op? Naja ik had op mijn eerste werkdag ook 19 euro verschil, maar de dag erna was het er weer bij dus dat was een telfout. En ook een keer 40 euro, maar dat was ook een telfout, was er de volgende dag ook weer bij… bij ons zou je dat echt niet hoeven betalen denk ik. Heb er nog nooit van gehoord in ieder geval.

Maar ik vind het wel vreemd dat dat van je baas moet hoor… ik ben ook iemand die dan zou gaan betalen, maar kom op fouten gebeuren. XD Iedereen maakt wel eens zo’n stom foutje, volgende keer beter opletten maarja!

Dankjullie wel voor de reacties :slightly_smiling_face: Ik heb het er vandaag eens met colleags over gehad die ook wel eens verschil hebben gehad natuurlijk, en die zeiden dat het de grootste onzin ooit was, dus ik denk dat ze me uit wilde testen omdat ik redelijk nieuw ben haha