Kas verschil terug betalen uit eigen zak?

Beste Leden,

ik werk sins 2 maanden bij een drogisterij,
alles gaat goed :slightly_smiling_face: behalve dat ik een week of 3 geleden op onverklaar bare reden kas verschil had??? maar liefst 48 euro.

ik heb un jaar lang bij de albert heijn gewerkt en heb daar nooit geen verschil gehad dus dat vond ik al heel erg raar aangezien ik terug tel en goed oplet

nu had ik vandaag een foutje gemaakt, en per ongeluk een klant te veel wisselgeld gegeven.! (er zaten 2 briefjes van 10 aan elkaar)
dus een kas verschil van 10 euro.

Nu zegt mijn baas dat ik dit uit eigen zak terug moet betalen?? :open_mouth:
heeft iemand hier ervaring mee? en mag het uberhoud?

Bedankt alvast! Groetjes.

Ik weet niet of het mag. Maar wat ik wel weet is dat het Überhaupt is. :grin:

Volgens mij mag het wel…

Dat lijkt me raar, ik zou het niet terug betalen. Als je 10 euro teveel hebt mag je het toch ook niet houden?

Hm, dat is vreemd. Ik heb een keer een kasverschil van 14 euro gehad. Het enige wat ik moest doen was een formulier invullen met daarin de afspraken die mijn baas met me maakt om het voor de volgende keer te voorkomen.
Een vriendin van mij had ook een verschil van 50 euro, maar hoefde dat ook niet.
Ik weet niet of hij dit van jou mag vragen, misschien moet je hem ervan overtuigen dat je beter op zal letten. Je zal toch niet de eerste zijn?

Best gierig van die baas. Ik zou het eigenlijk niet weten, bij ons is er best vaak een kasverschil, maar dat komt omdat de (autistische) dochter van de baas dan meewerkte en die kan echt niet rekenen (:

Bij mij op het werk was het trouwens nooit een probleem. Als ik een kasverschil had belde ik altijd eventjes naar m’n baas, 9 van de 10 keer zat er een foutje bij de kas opmaak van de vorige dag. En als het dan een keertje (waarschijnlijk) mijn schuld was, was dat geen probleem. Je krijgt ook zoveel geld op een dag door je handen, dan kan er toch makkelijk iets verkeerd gaan?

Ik werk bij de V&D en bij ons is er dagelijks kasverschil. Soms maar een paar cent, maar soms ook tientallen euro’s. Maar terugbetalen? Vreemde baas…

Normaal mag je baas dat geld niet van je eisen of eventueel van je loon houden.

Dankjewel voor jullie reacties zover :slightly_smiling_face:
ik vond het inderdaad ook al een raar idee!

uhmm. raaar :S

Ik had ook ooit eens kasverschil van 50 euro ofzo, maar ik moest het niet zelf betalen. En ik denk ook niet dat het overal zo is, de winkel & baas zelf beslissen dat denk ik :astonished:

stonden er nog anderen mensen op jouw kassa?
dan kan je het nog afschuiven namelijk dan was jij niet de enigste.

bij ons hoef je ook niet te betalen maar het word wel geregistreert op het hoofdkantoor en als jij het een aantal keer heb mag je of geen kassa meer of je contract word niet verlengt.
dus dat verschilt denk.

Ik had het laatst ook. Alleen werk ik in een restaurant. Ik had een verkeerde bon uitgedraaid. Mijn verschil kwam uit op bijna 90 euro. Ik heb dit allemaal terug moeten betalen.

=O werk je om geld te verdienen :’)

Ik heb ook eens een kasverschil van 50 euro gehad. Werd van mijn loon afgehouden.

He!! Ik werk bij de Hema, en hier werken we met veel verschillende op 'n kassa dus is het sowieso niet te achterhalen. Maar het kan toch ook dat er een korting niet is berekend en dat je dus het geld pas na betalen etc. hebt gegeven, zonder opnieuw de bon uit te draaien. Al zou dat wel moeten maarja.
En alsnog; zo’n bedrijf verdient héus genoeg hoor…

Maar aan de andere kant; je zou anders 't geld zelf kunnen houden wat ook zeker de bedoeling niet is. Wel apart hoor, zeker wel… Vooral voor de eerste x en zo weinig (10euro… Valt toch mee?)

Ik had pin verschil van 60 euro XD nooit een cent aan hoeven betalen :stuck_out_tongue:

Ik weet niet eens hoe je weeet of dr een kasverschil is??

^Daar tellen ze voor.

Ik vind het overigens niet meer terecht dat je een kasverschil terug moet betalen als het jowu fout is. Ja, vergissen is menselijk en één keer moet kunnen, maar het moet niet aan de gang blijven.