Karma?

De laatste tijd is iedereen hier bij ons er over bezig…
Zijn jullie daar mee bezig? En wat doen jullie dan precies?

Ik snap niet wat je bedoelt…

Of ik bezig ben met karma?

ja…

Ik niet.

ik geloof wel in karma ja.
als je iets slechts doet, komt het echt wel terug.

karma is only a bitch if you are too.

Ik ben er niet echt mee bezig: ik ben gewoon mezelf en ben niet het type dat anderen moet kleineren om mezelf beter te doen voelen. Ik hoef me dus niet echt zorgen te maken over slechte karma.

In principe is karma: Alles wat je ‘uitzendt’, krijg je terug; of dit nu positief of negatief is.

Maar ik heb niet het idee dat het zo werkt als je de ‘goede’ dingen alleen maar doet om je karma ‘te compenseren’.

[Oja, en ik geloof niet dat alles wat slecht en negatief is, meteen komt omdat je een slecht persoon bent. Soms gebeuren slechte dingen bij goede mensen, en, helaas, ook andersom. ]

Karma is zo oppervlakkig.
zoals Spoonk zegt: “Alles wat je ‘uitzendt’, krijg je terug; of dit nu positief of negatief is.

Je doet sowieso wel eens iets positiefs/negatiefs (in welke mate dan ook) en SOWIESO zal er dan wel iets positiefs/negatiefs met jou gebeuren.
Dus vind ik het niet waard om je ermee bezig te houden, of er zelfs een naam -karma- aan te geven.

ik geloof er wel in, en ik doe er ook aan :stuck_out_tongue: want ik merk echt wel wanneer ik lullig heb gedaan tegen iemand, dat ik ook zo iets terug kan verwachten xD

Ik geloof er wel in, maar wat zou je eraan moeten doen dan, actief? Ik probeer wel goede daden te doen als ik er de kans voor krijg of zo. :’)

Het is toch logisch dat als je een moord pleegt in de gevangenis komt?
Je komt niet in de gevangenis vanwege je karma hoor

het is meer dat als je gemeen doet en depressief bent je daarvan vaak niet gelukkig van word,

zo zie ik het meer. dus als je goede leuke mooie dingen doet je vaak gelukkiger bent.
dus ik zie het wat minder letterlijk dan als je iemand uitscheld je bijna word aangereden door een auto (nu moet ik aan dat programma op comedy central denken).

my name is Earl :DD da’s geweldig.
my name is Bert Earl :'D

ik geloof er wel een beetje in maar ik houd me er niet mee bezig, alleen als er iets gebeurt wat ‘karma’ zeg maar kan verklaren zeg ik, ‘karma’ :’)

heb nog niks gemerkt van karma…
maar my name is Earl is wel superleuk programma :grinning:

Dat lijkt wel heel erg op de theorie van The Secret. Is het iets in die trant dat je bedoelt?

Sowieso geloof ik er niet in. Ik denk dat mensen enkel negatieve dingen doen als ze ooit eens negatieve ervaringen hebben meegemaakt of er bang voor zijn.

En sowieso dat je gelukkig bent als je positief ingesteld bent. Maar dan nog kan je ongelukkig worden door een plotselinge gebeurtenis.
Er is altijd een periode van ongeluk en een periode van geluk. Anders zou er geen ongeluk of geluk bestaan.

Ik ben er niet echt mee bezig…

ik ben er totaal niet mee bezig XD

-